Gå til innhold

Ønsker litt mørkere blond farge, men da går "gløden" fra ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg har hatt veldig lyst hår de siste 2 årene, og det er iblandt slik at jeg elsker å ha lyst hår, men andre ganger syns jeg det ser litt for "unaturlig" ut. Har prøvd før å gå for en litt mørkere farge, får da mange kommentarer som "Åh, det var mye finere enn sånn platina farge!" , men jeg angrer alltid .. Haha. Føler at det veldige lyse håret får frem fargen og den gløden i ansiktet mer, mens hvis jeg er mørkere blond så må jeg bruke mer sminke, og ser mer "kjedelig" ut...

Haha. Luksusproblem..

Kunne tenkt meg noe som dette, men noen som har tips angående det å gå fra veldig hvit-blond til denne fargen? :) Og har tips til hvordan jeg kan se bedre ut med det..?

Jeg ser ca slik ut på håret:
https://cattasblogg.files.wordpress.com/2011/01/20090429545.jpg

Og ønsker noe som ligner mer dette:

http://www-static.weddingbee.com/pics/159896/imageer.jpg

Anonymous poster hash: 787ba...3da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargen på det andre bildet var definitivt penest, synes jeg. Go for it!

Jeg har ingen tips utover det, dessverre.

Anonymous poster hash: 5a0c3...dbd
  • Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg synes faktisk at denne platinablonde looken tar gløden fra de som har det! Og det er uansett om de er 17 eller 40 år.

Forslag 2 er definitivt mye mykere, og gir håret spill. Jeg tror du får masse glød med denne. :)

• Liker 2
Skrevet

Skifter du hårfarge må du også gjøre om på sminkerutinen din.

• Liker 1
Skrevet

Er det en varm eller kald blondfarge du bruker? Det er forskjellig fra person til person om man kler varme eller kalde farger, og bommer man der, så mister man gløden :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan selvsagt bruke en glansvask for å få mer liv i hårfargen, men tenk deg nøye om før du velger nyanse. Blonde varianter, særlig nøytrale og kalde nyanser, kan fort gi grågrønt skjær når du bruker dem på allerede bleket hår. Du trenger muligens en rødfarge i bunnen, siden du har fjernet de naturlige pigmentene fra håret ditt, så kan du heller farge over i en blond nyanse etter det. Evt. så kan du velge en glansvask i jordbærblond nyanse som du ikke lar sitte så lenge i, så får du et mykere, mer naturlig resultat. Håret ditt vil fortsatt være lyst, bare med mer glød og et hint av rødt.

For å oppnå fargen du ønsker fra bildet, anbefaler jeg at du oppsøker frisør og ber om lowlights. Da legger de inn noen striper i mørkere farge®, og håret vil se mindre endimensjonalt ut. På sikt kan du gå over til vanlige striper (highlights), sånn at du beholder din egen bunnfarge, men får litt mer spill i det.

Som Gjest sier, må du prøve deg frem med sminken når du har farget håret, men husk også på at det er en tilvenningsperiode her, og at du kanskje føler det ser feil ut fordi du er vant til noe annet.

Skrevet

Søk på "lowlights hair" på YouTube. Du kan bevare veldige lyse striper om du velger riktig farge på lowlightsene.

Jeg er selv platina, men har askeblonde lowlights.

Skrevet

Det andre bildet er definitivt finest, mer spill og dybde og ser mye sunnere og naturlig ut. Bruker du gull eller sølv smykker, ergo-har du varm eller kald hud? Du kan godt beholde noe av det veldig lyse så lenge du balanserer det ut med litt dybde, du trenger ikke gå beige for å gå mørkere. :) Når man leker med blondtoner så invester i en god frisør! De tar ofte fargekonsultasjon, ser på huden din og ser hvilke farger som passer. Finn bilder, Pinterest er ofte veldig bra, av hår du liker, som er innenfor mulighetens grenser. Søk på lowlights, ombre, bayalage og finn frisørblogger som ofte viser bra før/etter bilder. :)

lykke til med å finne en frisør (kanskje i Oslo) i Norge som kan dette godt

Anonymous poster hash: 2ccd7...28e

Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

Jeg gjorde akkurat det der i går. Var nesten hvit i håret. Det jeg gjorde var å stripe håret med mørkere striper og nå er håret omtrent som på bilde nr 2. Tok hettestriper så stripene ble litt mindre enn de på bildet, så det gled litt mer naturlig inn i håret også :)

Endret av fotballflue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...