Gå til innhold

Ubeskyttet samleie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et ubeskyttet samleie for noen uker siden,har nå mensen blitt forsinket.

Det pleier den sjelden/aldri å være. Jeg har vært gjennom en tøff periode i det siste,med mye stress og spenning.

Kan dette innvirke på den sene mensen,eller er jeg gravid?

Når slår det i såfall ut på en test?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Det kan være flere ting, men du vet ikke sikkert om du er gravid eller ikke før du har tatt en graviditetstest!! Du kan ha forsinket mens pga stress i det siste, og du kan ha det pga engstelsen for å være gravid - det at du venter veldig på den......

Men å bli gravid er jo også en velkjent konsekvens av ubeskyttet samleie......

Skrevet

Ironisk nok - er det mitt første samleie uten beskyttelse,gjennom alle tider. Men en gang er nok - så jeg innrømmer at jeg er litt engstelig ,ja. Men man får jo som fortjent - sånn er det bare.

Jeg skulle hatt mensen i disse tider....Hvor lenge må jeg vente med å ta en slik test,for at den skal gi rett resultat?

Noen som vet?

Skrevet

Tror du må vente en uke eller to før du kan ta en slik test.

Lykke til!

:vinke:

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg tok testen èn uke etter at jeg skulle hatt mensen, men tror du kan ta den ganske kort tid (èn til to dager??) etter at du skulle hatt den, og at den da er sikker og til å stole på.

Skrevet

Jeg skal få mensen imorn, og har ingen tegn! Blir så oppgitt over min egen sløvhet. Om jeg får mensen er det første jeg skal gjøre å bestille time hos legen. :oops:

Skrevet

Jeg har gått med tegn i flere dager. Litt sånn små vondt i magen...litt ømme bryster.(Som også kan være tegn på graviditet)

Jeg kan uansett ikke få barn - så er jeg gravid må jeg ta abort. Noe jeg absolutt ikke tar lett på. Synes det er fryktelig trist hvis det blir tilfelle.

Har alltid brukt beskyttelse for å unngå dette.

Får jeg mensen nå,bærer det rett til legen for å få prevansjon igjen!

Noen som har tatt abort før,og som kan fortelle om inngrepet og selve opplevelsen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil ikke en hjemmetest vise om man er gravid med en gang? Man trenger vel ikke vente til det er gått så og så mange uker?

Ideelt sett burde du kanskje har tatt abortpillen rett etter samleiet?

Gjest Samme gjest
Skrevet

Ja, stress kan påvirke mensen.

Skrevet

Jo..burde tatt en pille rett etterpå...men han kom ikke inni meg,så jeg tenkte at det sikkert gikk bra. Men kanskje gjorde det ikke det da. Var sløv.

Hjelper ikke å være etterpåklok heller.

Jeg skal ta en test over helgen,hvis jeg enda ikke har fått mensen.

Skrevet

det skal helst gå 20 dager etter samleie til graviditetstest sies det..

Skrevet

De fleste hjemme-tester kan du bruke en dag etter at du egentlig skulle hatt mensen.

Gjest Anonymous
Skrevet

har benyttet "hoppe-av-i-svingen" i et halvt år nå, med unntak av når jeg kjenner jeg har eggløsninga. Det har gått bra så langt.men har selvsagt hatt tanken i bakhodet at det kan gå galt! Så derfor har også mensen blitt forsinket.

:oops:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har hatt et ubeskyttet samleie i mitt liv og det resulterte i en flott datter :-)

Så en gang kan være mer enn nok.

Gjest annonym nå
Skrevet
Jeg har gått med tegn i flere dager. Litt sånn små vondt i magen...litt ømme bryster.(Som også kan være tegn på graviditet)

Jeg kan uansett ikke få barn - så er jeg gravid må jeg ta abort. Noe jeg absolutt ikke tar lett på. Synes det er fryktelig trist hvis det blir tilfelle.

Har alltid brukt beskyttelse for å unngå dette.

Får jeg mensen nå,bærer det rett til legen for å få prevansjon igjen!

Noen som har tatt abort før,og som kan fortelle om inngrepet og selve opplevelsen?

Vil anbefale deg å få gjort dette på sykehuset om du skal gå igjenom det.Du får da to tabletter du må ta kvelden før ingrepet, som stopper veksten på fosteret. Og du får en lett narkose og det er over på ett blunk. Opplevelsene rundt det er nok opp til hver enkelte. Reaksjonen kan komme på senere tidspunkt også.

Hadde ei venninne som tok abort på den andre måten. hvor hun fikk noen tabletter og stikkpiller, som gjorde at hun aborterte på den "vanlige" måten. Å det var vist helt forferdelig i følge henne.

Så om du må gå den veien vil jeg nok anbefale deg å få gjort dette på sykehuset, under en lett narkose.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde ubeskyttet samleie i mange år (hopp av i svingen metoden) uten at jeg ble gravid. Var forbauset over at jeg hørte om så mange som "bare ble gravide" uten at det var planlagt, de må jo ha vært serdeles uforsiktige tenke jeg. Forklaringen fikk jeg da vi forsøkte å bli gravide. Det tok 3 år og gikk ikke før vi fikk hjelp av prøverør. Å bli gravid er ikke noen selvfølge.

Skrevet

Da har dagen kommet,og jeg må ta en test . Mensen er over 1 uke på etterskudd - og det har aldri skjedd.

Håper inderlig jeg ikke er gravid...men det er bedre å finne det ut nå.

Kaldsvetter....

:cry:

Skrevet
Da har dagen kommet,og jeg må ta en test . Mensen er over 1 uke på etterskudd - og det har aldri skjedd.

Håper inderlig jeg ikke er gravid...men det er bedre å finne det ut nå.

Kaldsvetter....

:cry:

Lykke til! :klem:

Skrevet

Å joda...er visst gravid. Var os legen i dag morges,og tok test. Den var positiv.

Jeg fikk jo hetta....skikkelig fæl følelse.

For jeg beskytter meg alltid - minus denne ene gangen,da. Og der har vi beviset på at en gang er mer enn nok.

Jeg er visst 5 uker på vei. Og jeg er ikke i noen posisjon til å ta meg av et barn. Derfor er det bare en utvei for meg,og jeg tar ikke lett på det. Gruer meg fryktelig.

Uansett,det er siste nytt om daken - hvis noen lurte.

Gjest glamourgirl
Skrevet
:klem: Lykke til Bitte! Jeg krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...