Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #1 Del Skrevet 28. juli 2004 Under utredningen fikk jeg beskjed om at alt var normalt og at jeg hadde normal? eggløsning. Sambo fikk også beskjed om at svømmerne ok Hvorfor har vi da fått resept på Pergo? Er ikke det for å fremme eggløsning? (Fikk resepten sammen med svarbrev om svømmerne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. juli 2004 #2 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis jeg har forstått det riktig, så stimulerer pergo til eggløsning og flere egg kan modnes og løsne samtidig. Dette vil føre til flere sjanser til at befruktning skjer. Kanskje det bare er for å øke sjansene litt du har fått resepten? Men dette er det andre enn meg som vet mer om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 28. juli 2004 #3 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg fikk resept på Pergo en gang da jeg var hos spesialist etter at vi hadde prøvd å bli gravid lenge uten å lykkes. Det var før jeg hadde begynt med EL-tester, så verken jeg eller legen visste egentlig om EL var normal. Han sa han skrev ut resepten for sikkerhets skyld (siden det sikkert var lenge til neste gang jeg skulle komme til hos ham), men han advarte meg og sa at jeg absolutt ikke burde bruke dem hvis EL-testene var normale. Sjansen for flerlingesvangerskap øker jo dramatisk siden det løsner flere egg på en gang, og for en kvinne med normal EL med friske og beffruktningsdyktige egg kan effekten bli høyst uønsket. Jeg synes kanskje legen din burde advart deg før du fikk en slik resept! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #4 Del Skrevet 28. juli 2004 Så man kan få resept på slikt selv om alt viser seg normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 28. juli 2004 #5 Del Skrevet 28. juli 2004 Det er helt sikkert stor forskjell på leger og hvor restriktive de er med resepter på ulike medikamenter... Men uansett synes jeg de bør informere grundig om hva legemidlet gjør og i hvilke tilfeller de bør brukes. Fastlegen min er helt håpløs, hun sier lite og forklarer nesten aldri noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #6 Del Skrevet 28. juli 2004 Men er det fastlegen som skriver ut resept på Pergo? Må ikke det gjøres etter undersøkelse på feks. Barnløshetklinikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 28. juli 2004 #7 Del Skrevet 28. juli 2004 Jo, det tror jeg nok, og jeg fikk som sagt resepten av en spesialist på befruktningsproblemer. Jeg bare brukte fastlegen min som eksempel på en lite pratsom lege... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #8 Del Skrevet 28. juli 2004 Ok. Funker dette ikke snart så blir vi innkalt på nytt i august og da kan jeg ta en prat om Pergo. Er egentlig ikke så lysten på å dra tilbake, for jeg likte ikke legen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 28. juli 2004 #9 Del Skrevet 28. juli 2004 I følge felleskatalogen så skal behandling med pergo skrives ut og følges av gynekolog. Så hvis ikke fastlegen din er det, tviler jeg på at han/hun kan skrive det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. juli 2004 #10 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvor var det du ikke likte legen? Fastlegen? Uansett - skift lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #11 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvor var det du ikke likte legen? Fastlegen? Uansett - skift lege Fastlegen min er kjempegrei, det er legen på St.Olav jeg ikke likte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. juli 2004 #12 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvilken avdeling var du ved da? Det kunne vel ikke være ved "avd for barnløshet" vel? Hmm... Men det som er "fint" ved å gå ved slike store sykehus, er at det ofte skiftes på legene også når en er til utredning, så det er jo ikke sikkert at du kommer til samme lege nestegang. (Og når du får innkalling kan du jo bare ringe og be om en time hos en annen lege i stedet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #13 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvilken avdeling var du ved da? Det kunne vel ikke være ved "avd for barnløshet" vel? Hmm... Men det som er "fint" ved å gå ved slike store sykehus, er at det ofte skiftes på legene også når en er til utredning, så det er jo ikke sikkert at du kommer til samme lege nestegang. (Og når du får innkalling kan du jo bare ringe og be om en time hos en annen lege i stedet) Mener det var Barnløshetklinikken ja. Håper det blir en annen lege neste gang. Men egentlig så vil jeg ikke dit. Vil klare selv....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 28. juli 2004 #14 Del Skrevet 28. juli 2004 Så man kan få resept på slikt selv om alt viser seg normalt? Ja, Pergotime er visst en av de aller mest brukte fruktbarhetsmedisinene og gis faktisk ofte før man har gjennomgått utredning også - selv om man har normal syklus. Som Siam sier, så stimulerer pergo til eggløsning og flere egg kan modnes og løsne samtidig. Dette vil føre til flere sjanser til at befruktning skjer. Det har vært snakk om at jeg skulle prøve Pergo - selv om syklusen min går som en klokke - men foreløpig har jeg bare fått en sprøyte som heter Pregnyl. Jeg får oppfølging av en veldig dyktig spesialist i barnløshet, var en lettelse da jeg kom til henne (etter første spontanaborten). Tilsynelatende er ingenting galt med oss - har klart å bli gravid 2 ganger på 8 mnd - men hva hjelper det når man ikke har et barn enda... Hmmm - ikke enkelt dette her, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #15 Del Skrevet 28. juli 2004 Pergo er virkelig noe jeg skal finne ut av ved neste eventuelle møte med legen. Hvis det kan være med å hjelpe så er det jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 28. juli 2004 #16 Del Skrevet 28. juli 2004 Pergo er virkelig noe jeg skal finne ut av ved neste eventuelle møte med legen. Hvis det kan være med å hjelpe så er det jo bra. Ja det kan være verdt å prøve tror jeg. Pergo gir jo større sjanse for flerlingesvangerskap da. Hadde ikke vært meg imot - ville vært fint å få en liten "bonus" for alt strevet! (Det er jo helst sjansen for tvillinger som øker drastisk, fremdeles vil sjansen for å få enda flere være ganske liten...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #17 Del Skrevet 28. juli 2004 Ja det kan være verdt å prøve tror jeg. Pergo gir jo større sjanse for flerlingesvangerskap da. Hadde ikke vært meg imot - ville vært fint å få en liten "bonus" for alt strevet! (Det er jo helst sjansen for tvillinger som øker drastisk, fremdeles vil sjansen for å få enda flere være ganske liten...) Vi sitter med tvillinger i hver slekt litt bak oss i tid, så sjansen for det ligger der uansett. Men når man først får kan det jo like gjerne bli tvillinger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå