Gå til innhold

Biff i stekovn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage biff i stekovnen, da tenker jeg vanlig biff stykker rett og slett som de selger feks som jeg har nå pepper biff.

Hvordan lager jeg den i stekovnen, hvor lang tid ca? Nå vet jeg det varierer og man bruke steketermometer osv. Det har jeg dessverre ikke. Jeg er ute etter:

Hva gjør du for å få medium biff stykker i stekovnen? Hvor lang tid ca? :)

Takk for eventuelle svar 👍

Anonymous poster hash: 92d77...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøpe et steketermometer?

Helt umulig å vite når vi ikke vet hvor tykke disse biffstykkene er. Dersom de er tynne kan du faktisk ta de bare i stekepannen.

Anonymous poster hash: 1cbde...1fb
Skrevet

Du får kjenne på stykket for å finne ut om det er rare, medium eller godt stekt.

Google på det så finner du mange tips på hvordan du kan kjenne det

Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøpe et steketermometer?

Helt umulig å vite når vi ikke vet hvor tykke disse biffstykkene er. Dersom de er tynne kan du faktisk ta de bare i stekepannen.

Anonymous poster hash: 1cbde...1fb

Jo det går ann å si sånn ca hvor lenge en pleier å ha dem i ovnen når en kjøper standard biffstykker som er pakket, er på størrelse med dem. Som sagt ville vite hvor lenge folk ca har dem i, ikke et fasist svar vet det er mange ulike måter å gjøre det på. Har tidligere visst det men har glemt det.

De er mye bedre i steikovn enn stekepanne, syns jeg. Og det er lettvint når jeg har så mye andre grønnsaker og div som skal inni :)

Skrevet

Å jeg kjøper ikke steketermometer for de butikkene som har det nå er stengt. Bort ute på landet og har kun en nærbutikk og noen små butikker.

Skrevet

Jeg pleier å ha ovnen på 200 grader. Først bruner jeg dem i stekepannen, også har jeg de i stekeovnen i 5-7 minutter, etterpå lar jeg de hvile i formen på benken med aluminiumsfolie over i 30 minutter for så å putte de i stekeovnen igjen i 5-7 minutter. Da er de perfekte når de er ferdig.

Anonymous poster hash: af5ba...79e
Skrevet

Jeg lærte på masterchef Australia at man enkelt kan kjenne på biffstykket når det er perfekt stekt. De nevnte noe med at kjøttet er en muskel og kan sammenligne hvordan det føles når du berører håndleddene dine med en finger, da er den medium og rosa innerst. Funker hver gang for meg etter jeg begynte med det. Steker først biffen kjapt på stekepannen med sterk varme, ca 1 min på hver side. Så har jeg det midt i ovn på ca 180-200 grader i 5-7 min ca.

Skrevet

Takk for tips :) Fungerte supert 👍 biffen ble veldig god :)

Skrevet

Jeg bruner biffen i stekepanne kun så lang tid det tar for å få fin brunfarge. Så putter jeg i ovnen, hvor lenge og temperatur kommer an på hvor god tid jeg har. Jo lavere temperatur og lenger tid, jo mørere og bedre biff.

Anonymous poster hash: 380bd...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...