Gå til innhold

god alkoholfri drikke (ikke brus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt. Jeg drikker ikke brus, misliker kullsyre smaken. Og nå må jeg gå de neste 3 månedene på medisiner som gjør at jeg ikke kan drikke alkohol.

Hva i all verden skal jeg drikke i jula, på julebord og på nyttårsaften? Finnes det andre alternativer enn å drikke vann i selskaper?

Anonymous poster hash: 0a526...34f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god eplemost/cider, Druejuice er godt, og ser nesten ut som rødvin, bare mye bedre...

• Liker 1
Skrevet

Masse god eplemost å få kjøpt på polet og i butikk. Du kan kanskje også drikke alkoholfritt øl? Nanny State fra Brew Dog er faktisk ganske godt. Som aperitif/ til laks er heller ikke den alkoholfrie hvitvinen Natureo helt gal (men understreker at den er vel søt etter min smak).

Skrevet

Det har etterhvert kommer en masse gode fruktmoster på markedet. Vår-serien er min favoritt (fås både på store supermarkeder og vinmonopolet), de har ulike typer som passer til ulik mat. Koster omtrent det samme som en vinflaske, og er like godt følge til mat :)

Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg var i et bryllup en gang hvor det bare ble servert juicer og moster (ikke spør om forskjellen). De hadde fått hjelp til å plukke ut hos et bærpresseri (tror jeg), og det var virkelig en herlig smaksopplevelse :-)

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

HärrLjunga Cider, pære, 1L flaske, på Meny butikken, alkoholfri står det på flaska. 27kr eller noe sånt for flaska.

Endret av Strandet
  • Liker 1
Skrevet

På polet får du tak i en fantastisk god eplecider som er alkoholfri som heter himmelstund. Koster rundt en 50 lapp

Skrevet

Eplemost blandet med farris.

Skrevet

Stikk innom polet go be om hjelp, de har faktisk blitt utrolig flinke på alkoholfrie varianter :)

Skrevet

Eplemost (den på kartong som koster litt) er veldig god :)

Ellers finnes det forskjellige typer alkoholfri sjampis, og irish-cofee kan byttes ut med gløgg? :)

Anonymous poster hash: 76f14...b34

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Du kan også prøve den mørkeste snapple varianten

Skrevet

Jeg sliter litt. Jeg drikker ikke brus, misliker kullsyre smaken. Og nå må jeg gå de neste 3 månedene på medisiner som gjør at jeg ikke kan drikke alkohol.

Hva i all verden skal jeg drikke i jula, på julebord og på nyttårsaften? Finnes det andre alternativer enn å drikke vann i selskaper?

Anonymous poster hash: 0a526...34f

Hvis kullsyre er problemet er nok ikke farris og alkoholfri øl noen gode alternativer.

Støtter forslagene om å gå på polet å høre. De har mange gode varianter uten alkohol.

Anonymous poster hash: 2a8ff...350

Skrevet

Ringi (eller andre merker av eplemost) er jo kjempegodt, finnes ulike varianter og. Ellers finnes det nok mye spennende saft, hylleblomst feks, kan jo smaksettes mer med mynteblad. Iste er godt, finnes noen på Kremmerhuset man bare kan røre ut i kaldt vann, jeg synes de er kjempegode, eller du kan lage selv.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Liereple er kjempegodt, min favoritt! :) Eplemost er også kjempegodt og iste kan være veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...