Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2004 #1 Del Skrevet 27. juli 2004 Etter "føre var prinsippet" lurer jeg på hva gjør man for og prøve å forhindre graviditet når kondomet sprekker eller faller av? Angrepille er vel det første/eneste de fleste kommer på, men for meg personlig er dette ikke aktuelt (etiske årsaker, kort sagt: befruktet egg = fullverdig liv) Hvilke midler/teknikker kan en bruke for å fjerne/"ufarligjøre" sæden? Takker på forhånd for seriøse svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 28. juli 2004 #2 Del Skrevet 28. juli 2004 Altså, er det så mye man kan gjøre da? Utenom å ta angrepillen? Hvis det er uaktuellt for deg, så foreslår jeg at du heller lar være, eller så må du jo bare ta konsekvensene når det eventuelt skjer. Det fins jo ingen magiske triks akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #3 Del Skrevet 28. juli 2004 Finnes jo sæddrepende midler, vil ikke de kunne funke? (Har aldri tenkt over problemet egentlig, men det var vare en tanke som slo meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 28. juli 2004 #4 Del Skrevet 28. juli 2004 Er vel litt sent når skaden allerede er skjedd? Jeg ville i alle fall ikke satset på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #5 Del Skrevet 28. juli 2004 Å prøve å dusje seg ren er INGEN god ide, kan snarere føre til at man lettere blir gravid pga spermen presses lenger opp. Om man ikke vil ta angrepille er det vel bare abort eller å få barn som er alternativene, om man skulle bli gravid. Eventuelt at man helgarderer seg for senere anledninger med p-piller og kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #6 Del Skrevet 28. juli 2004 hva med å kombinere kondom og sæddrepende krem da? Så er man litt sikrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #7 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg vet ikke sikkert, men vil det ikke gå an å "fylle" seg med sæddrepende midler etter en kondomsprekk? (om en har glemt det før, eller ikke bør/vil bruke det alltid, noen får jo iblandt litt problemer om de bruker slike midler hyppig). Men bør en da ligge for at middelet skal gå lengst mulig inn i kroppen, eller vil det føre til at sædcellene får bedre hjelp til å komme seg inn? (PS: P-piller har samme etiske problemstiling som angrepiller, så den type "helgardering" som Poirot her nevner vil jeg tvile på er aktulelt for denne kvinnen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. juli 2004 #8 Del Skrevet 29. juli 2004 (PS: P-piller har samme etiske problemstiling som angrepiller, så den type "helgardering" som Poirot her nevner vil jeg tvile på er aktulelt for denne kvinnen) Hva mener du med det :o ? P-piller hindrer eggløsning og kan da ikke sammenlignes med angrepllle! Med spiral, derimot, kan befruktning finne sted, men egget vil ikke feste seg pga spiralen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #9 Del Skrevet 29. juli 2004 Hva mener du med det :o ? P-piller hindrer eggløsning og kan da ikke sammenlignes med angrepllle! Med spiral, derimot, kan befruktning finne sted, men egget vil ikke feste seg pga spiralen. Det er dobbel virkning på de, både hindre eggløsning og å endre livmorslimhinnen slik at et befruktet egg ikke klarer å feste seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 29. juli 2004 #10 Del Skrevet 29. juli 2004 En kompis av meg som var i Kosovo sa at soldatene der som kjøpte seg hore brukte to kondomer med tigerbalsam mellom, da ble garantert samleiet avsluttet om den ene sprakk. Vet ikke om det er sant eller bare en vandrehistorie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. juli 2004 #11 Del Skrevet 29. juli 2004 En kompis av meg som var i Kosovo sa at soldatene der som kjøpte seg hore brukte to kondomer med tigerbalsam mellom, da ble garantert samleiet avsluttet om den ene sprakk. Vet ikke om det er sant eller bare en vandrehistorie. :o Håper for guds skyld at det er en vandrehistorie. Makan, la det gå utover kvinner i en vanskelig situasjon fordi de ikke klarer å styre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. juli 2004 #12 Del Skrevet 29. juli 2004 En kompis av meg som var i Kosovo sa at soldatene der som kjøpte seg hore brukte to kondomer med tigerbalsam mellom' date=' da ble garantert samleiet avsluttet om den ene sprakk. Vet ikke om det er sant eller bare en vandrehistorie.[/quote'] En blir heller ikke tryggere ved å tre på flere kondomer. Da sprekker de lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 29. juli 2004 #13 Del Skrevet 29. juli 2004 Håper det er en vandrehistorie, ja, men på den annen side kan det jo hende jenta er glad for det, ikke sikkert hun synes det er så gøy med ubeskttet sex heller. Men det gjør vel vondt for den som er nærmest der det sprekker vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #14 Del Skrevet 29. juli 2004 Når angrepille er uaktuelt og skaden allerede er skjedd er det ikke så mye å få gjort annet enn å håpe det gikk bra såvidt jeg vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #15 Del Skrevet 30. juli 2004 Angrepille er vel det første/eneste de fleste kommer på' date=' men for meg personlig er dette ikke aktuelt (etiske årsaker, kort sagt: befruktet egg = fullverdig liv)[/quote'] Synes dette var ett veldig merkelig ressonement. Er du helt sikker på at du vet forskjellen mellom angrepille og abortpille? Klem fra Griet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #16 Del Skrevet 30. juli 2004 Siden du av etiske grunner ikke ønsker å bruke angrepille er det fint lite du kan gjøre dersom uhellet er ute. Det hjelper å bruke konom med sæddrepende krem, men det er som alt annet ikke 100% sikkert dersom kondomen sprekker. Etter sædavgang går det altfor kort tid til å gjøre noe for å forhindre en evt. befruktning. Da må man enten håpe på det beste eller ta en angrepille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå