Gå til innhold

Ikke bruk valutakurser.net

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en julegave fra England og var nøye på å ikke overstige 200,-. Derfor brukte jeg Valutakurser.net for å sjekke. Den sa at jeg lå på 199,-, som var helt perfekt. Bestillingen ble sendt inn, og jeg var fornøyd helt til jeg så hvor mye som ble trukket fra kontoen min. Der sto det at jeg hadde betalt 250,- og ikke 199,- som jeg trodde.

Da pakken kom måtte jeg betale 188,- i toll og moms. Totalt betalte jeg 240,- mer enn jeg ønsket å bruke. Som student var det innmari surt, for jeg har ikke mer enn 200,- å bruke på hver person. Nå sliter jeg med å skrape sammen nok penger til den siste gaven jeg må kjøpe.

Derfor vil jeg advare andre mot å bruke valutakurser.net.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker å bruke denne:

http://www.xe.com/sv/currencyconverter/

Og jeg ser nå, etter en kjapp prøve, at $10 (10 amerikanske dollar/USD) blir omsatt til

68.09NOK på valutakurser.net

73.67NOK på xe.com

Jeg tror jeg holder meg til den jeg. :)

Anonymous poster hash: b92e1...65c
Skrevet

Vær også obs på at kronen har svekket seg veldig de siste dagene. Dette betyr at dollar, € og annen valutta har blitt mye dyrere. Så om en bestillet noe en dag og dollaren stiger fortsatt så blir regnestykket et annet neste dag, og enda et annet tre dager senere.

Anonymous poster hash: c3e29...57c

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke så rart siden kronen har svekket seg i det siste. Dessuten bruker Tollvesenet sine egne kurser: http://www.toll.no/no/tjenester/omregningskurser/

Skyld ikke på nettsiden valutekurser.net, men heller din manglende evne til å undersøke og forstå lover og regler.

Anonymous poster hash: 119ce...661
  • Liker 6
Skrevet

Altså, valutakurser endrer seg, så hva den er den dagen du bestiller hjelper lite, det er hva kursen er den dagen tollen mottar pakken som gjelder. Og de bruker egne kurser.

Å bestille en pakke med EN krone i margin er dessverre tåpelig, hvis man vil unngå avgifter. Uansett hvilken nettside man bruker.

• Liker 9
Skrevet

Skyld ikke på nettsiden valutekurser.net, men heller din manglende evne til å undersøke og forstå lover og regler.

Ikke så smart å legge seg så hårfint under grensen som TS, men valutakurser.net er helt feil. Den sier f.eks. at 1 Euro koster 8,48, mens den egentlig koster 9,18 kr. Det er 8,25% mer.

Anonymous poster hash: 1de10...dd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestilte en julegave fra England og var nøye på å ikke overstige 200,-. Derfor brukte jeg Valutakurser.net for å sjekke. Den sa at jeg lå på 199,-, som var helt perfekt. Bestillingen ble sendt inn, og jeg var fornøyd helt til jeg så hvor mye som ble trukket fra kontoen min. Der sto det at jeg hadde betalt 250,- og ikke 199,- som jeg trodde.

Da pakken kom måtte jeg betale 188,- i toll og moms. Totalt betalte jeg 240,- mer enn jeg ønsket å bruke. Som student var det innmari surt, for jeg har ikke mer enn 200,- å bruke på hver person. Nå sliter jeg med å skrape sammen nok penger til den siste gaven jeg må kjøpe.

Derfor vil jeg advare andre mot å bruke valutakurser.net.

Virkelig? Du advarer folk om å bruke denne? Dette er kursen AKKURAT på tidspunktet du kjøper. Dessuten har tollvesenet egne lister for hvilke kurser de legger til grunn.

Talentløst at du klager på nettsiden når du legger inn så liten feilmargin!

• Liker 1
Skrevet

Tollvesenet bruker egne kurser for beregningen som ikke er oppdatert like ofte som svigningene i markedet, så den kursen som for en gitt periode blir brukt til å beregne finner du på tollvesenet sine sider - ingen andre steder. Det er den du må forholde deg til.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Virkelig? Du advarer folk om å bruke denne? Dette er kursen AKKURAT på tidspunktet du kjøper. Dessuten har tollvesenet egne lister for hvilke kurser de legger til grunn.

Talentløst at du klager på nettsiden når du legger inn så liten feilmargin!

Syntes det er frekt av deg å svare noe som helst på den måten. Det eneste jeg ønsker å oppnå ved å begynne på denne tråden var å gjøre folk oppmerksomme når det kommer til bruk av nettsider for å sjekke valutakursen. Jeg er ikke interessert i å bli hengt ut eller rakket ned på, så vær grei og hold spydde kommentarer for deg selv.
Skrevet

Mange valutasider er litt forskjellige..

Den du TS linket til..
200NKR->17,23£

DNB Valuta
200NKR -> 17,89 £

Valutaveksel.no
200NKR -> 17.43 £

Valutakalkulator.net
200NKR-> 17.02 £

Finn Reiser
200NKR - 17.33 £

E24
200NKR - 17.26 £

Norgesbank
200NKR - 17.43 £

Så egentlig ikke mye forskjell på noen av dem :)
Jeg bruker for det meste bare DNB valuta ^^
Ikke alle sidene oppdaterer samtidig heller..

Skrevet

Jeg bruker DNB sin valuta hver gang jeg handler noe på nett eller i utlandet. Er handy å ha den på mobilen, og jeg stoler på at det er noenlunde riktig oppdatert da banken er så stor.

Uansett, TS, det du har vært borti nå er en typisk feil som er lett å begå. Tror alle kommer til å gå på den tollsmellen, spesielt nå etter nyttår. Veldig synd du måtte punge ut så mye for noe så unødvendig.

Anonymous poster hash: 8cf53...491
Skrevet

Husk at banken din skal ha betalt for overføringen. Og konvertering koster også penger. I tillegg bruker tollvesenet egne kurser som de legger ut.

Aldri legg deg helt opptil 200.

• Liker 1
Skrevet

Syntes det er frekt av deg å svare noe som helst på den måten. Det eneste jeg ønsker å oppnå ved å begynne på denne tråden var å gjøre folk oppmerksomme når det kommer til bruk av nettsider for å sjekke valutakursen. Jeg er ikke interessert i å bli hengt ut eller rakket ned på, så vær grei og hold spydde kommentarer for deg selv.

Frekt? Jeg reagerte på ordbruken din når du skriver "advarer mot å bruke". Den går helt fint å bruke. Det er jo du som har antatt at fasiten ligger der.

Forøvrig må nesten tollvesenet forholde seg til en egen kurs, de kan ikke gå inn å sjekke en tilfeldig nettside de heller akkurat...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...