AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er gradert sykemeldt med 50%, og hadde ferie til gode i 2014. Dette har jeg riktignok fått overført til 2015, men sykemeldingen min vil også fortsette ut over i 2015. Hvordan blir dette med ferie? Jeg blir automatisk trukket for 25 dager ferie ila et år, men slik jeg forstår det betaler ikke nav ut sykepenger når man har ferie? Dette blir vel helt feil i og med at arbeidsgiver allerede trekker meg for disse dagene i juni.. Eller har jeg misforstått? Vil jo gjerne ta ferie, men ikke dersom jeg blir trukket dobbelt opp. Anonymous poster hash: 0a60f...aaa
Gjest Tingelinling Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Du blir ikke trukket dobbelt opp. I juni 2015 blir du trukket for de fire eller fem ferieukene du kan ta ut i 2015. De feriedagene du har overført fra 2014 tar du ut, uten at du blir trukket i lønn for dette.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Men jeg leste at nav stoppet sykepengene i perioden jeg tok ut ferie? Anonymous poster hash: 0a60f...aaa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 Men jeg leste at nav stoppet sykepengene i perioden jeg tok ut ferie? Anonymous poster hash: 0a60f...aaa Selvsagt stopper nav sykepengene når du tar ferie... Det er jo arbeidsgiver som skal betale for ferien og du får selvsagt ikke dobbelt opp. ...Anonymous poster hash: 78479...603
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Du får jo feriepenger som du skal ha i ferien. Lønn får man av arbeidsgiver, sykepenger utbetales enten av NAV eller arbeidsgiver. Selv ble jeg ikke trukket i "lønn" når jeg tok ut ferie mens jeg var sykemeldt. Men min arbeidsgiver betaler "lønn" og får refundert sykepenger fra NAV for meg. Anonymous poster hash: e1a8b...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå