AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 I helgene sover ikke ungen.. Blir gal.. Forventer å bli underholdt hele tiden, hadde trengt 1-2 timers pause midt på dagen.. Går i bhg i ukedagene og sover der, i vogn.. Sover ikke i vogn hjemme. Tips?... Anonymous poster hash: 95fc4...9b7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Aktivitetsnivået er ofte lavere hjemme og da blir ikke søvnbehovet så stort. Mine sluttet å sove hjemme på dagtid da de var rundt 2 år. Sov i barnehagen til de var nærmere 3 år. Etter en viss alder er 1-2 timers pause midt på dagen noe man bare kan drømme om Anonymous poster hash: 6b4b5...4fb
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Ungen er bare 1,5 år da, og merker at uten duppen blir timene fra 16 og utover et h*lvete med trøtt og overtrøtt unge.. :/ Har prøvd å legge ungen halvannen time nå. Kanskje jeg burde ha ungen hjemme 1 dag i uka? For å jobbe med dagduppen..Anonymous poster hash: 95fc4...9b7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 Sovner ikke ungen i vogn hjemme om du triller? Vår er også 1,5 og sover 45 min hjemme, i bhg sover han mellom 2 og 3 timer. Der legges han bare i vogna og sovner, her må vi trille. Ellers er det ganske vanlig at unger på den alderen må aktiviseres, de er ikke så selvstendige ennå. Anonymous poster hash: 2ec8a...4c5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Finn en skolejente som kan ta barnet ut og trille en time på ettermiddagen om lørdagen. Eller gå ut og lek på dagen og få barnet trøtt før du legger det i vogna for en dupp, enten du triller eller kan ha vogna stående ute.Anonymous poster hash: 9383f...bc2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Sovner ikke under trilletur, nei. Det er forsøkt, fungerte kun i spedbarnsperioden. Tidligere gikk det bra å sove i senga hjemme, men plutselig skal det være så vanskelig. Skal vi legge ut på en times gåtur før dupp kanskje? Anonymous poster hash: 95fc4...9b7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Vår sønn har vært vanskelig å legge lenge. Da det ikke gikk å trille turer lenger, var siste løsning biltur for vår del. Det gjorde vi et halvt års tid. Nå er han to og har sluttet å sove på dagen, herlig!😊 Lykke til!Anonymous poster hash: 78dcd...8d4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Har ikke bil men er det en idé å slite ut ungen før dupp, eller har det motsatt virkning? Må sies at hun har vært opp og ned, overalt her fra morgenen av... Klatrer opp, løper, hopper, har ikke akkurat vært en rolig formiddag. Fant også ut idag at det gikk an å klatre opp på bordet D: Vi har også lekt med plastballer og kastet dem rundt, gått litt rundt, men ikke vært ute.. Tenkte å ta utetiden etter duppAnonymous poster hash: 95fc4...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Sovner ikke under trilletur, nei. Det er forsøkt, fungerte kun i spedbarnsperioden. Tidligere gikk det bra å sove i senga hjemme, men plutselig skal det være så vanskelig. Skal vi legge ut på en times gåtur før dupp kanskje? Anonymous poster hash: 95fc4...9b7 Om det er en times gåtur som må til, så har du jo en løsning på problemet. Å få barn handler og om å kunne møte barnet på barnets premisser og at de voksne må kunne tilpasse seg barnet og ikke omvendt.Anonymous poster hash: 9383f...bc2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Om det er en times gåtur som må til, så har du jo en løsning på problemet. Å få barn handler og om å kunne møte barnet på barnets premisser og at de voksne må kunne tilpasse seg barnet og ikke omvendt.Anonymous poster hash: 9383f...bc2 Feil. Det er foreldrenes oppgave å lære barnet å tilpasse seg samfunnet, normer og regler og at ikke alle føyer seg etter dem. Det heter oppdragelse. Men jeg vet ikke hva som må til, jeg vet at enkelte etter aktivitet ikke sovner. At det ikke er anbefalt å gå seg en tur før leggetid, men det er råd til voksne..Anonymous poster hash: 95fc4...9b7 1
Amys Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Jeg ville prøvd å gått ut før dupp, eller iallfall herjet litt inne. Merket det godt på min at det hjalp på både soving og humør (2.5 år nå)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Feil. Det er foreldrenes oppgave å lære barnet å tilpasse seg samfunnet, normer og regler og at ikke alle føyer seg etter dem. Det heter oppdragelse. Men jeg vet ikke hva som må til, jeg vet at enkelte etter aktivitet ikke sovner. At det ikke er anbefalt å gå seg en tur før leggetid, men det er råd til voksne..Anonymous poster hash: 95fc4...9b7 Unnskyld meg, men vi ser jo godt hav som er problemet her og det er jo hvordan du forholder deg til barnet! Du må jo møte barnets ehov, alle barn er forskjellige og tillegge det gode vaner! Mitt barn hadde ekstem kolikk de første månedene, skrek konstant, sov aldri omtrent. Da kolikken gikk over var det fortsatt vanskelig å få hun til å sove, hun måtte trilles osv. Kunne aldri legge henne for en dupp på dagtid uten litt "kamp" på forhånd. Da hun begynte i bhg hadde de problemer med å få henne til å sove på dagen der i en periode også. Hun slutta tidlig med duppene på dagtid ettersom de gjorde bare vondt verre en stund. Noen barn kan bare legges ned og de sovner, mens andre barn må ha kos, trilles osv før de kan roe seg ned. Noen barn har stort aktivitetsnivå og andre har mindre. Du har etter det jeg leser et barn med stort aktivitetsnivå, det samme har jeg. Da må du ut med barnet på formiddagen, finne på ting, så skal du se at det blir bedre med dagsoving. Og så om du må trille litt? Har du ikke en veranda eller et eller annet du kan trille rundt på? Jeg trilla datteren min rundt verandaen for at hun skulle sove, eller jeg satte vogna over en dørstokk og trilla frem og tilbake. Du må tenke litt kreativt, ikke sette deg ned å hyle for at du ikke får kaffekoppen din! Og det at noen barn krever mer i forhold til leggeing, aktivitet og søvn har ikke en dritt med oppdragelse å gjøre! Anonymous poster hash: 1732c...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå