Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deler ikke opp gaver. Hvis jeg gir en person 3 gaver, sørger jeg for å binde dem sammen med enten gavenbånd eller teip slik at alle blir pakket opp på én gang.

Det virker så ufattelig flaut om jeg hadde delt opp gavene, og når første pakke blir åpnet, så tror de at de bare får den ene tingen.. Sånn "åjaaa, eh, takk". Jeg har nemlig opplevd det selv at folk deler opp pakkene, så får jeg en liten ting og blir litt paff over den tingen. Men så viser det seg etterhvert at det var en del av flere gaver.

Flere som gjør som meg, eller deler dere opp?.. Hvorfor?

Anonymous poster hash: b1e8a...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler ikke opp, eller - det kommer litt an på hvem det er til. Om det er til små barn f.eks som jeg vet får masse gaver kan jeg kanskje pakke alt sammen så gaveåpningen ikke tar altfor lang tid.

Kjente egentlig jeg ble litt irritert/"trist" av innlegget ditt, dette er nok enda en tråd som beviser folks materialisme, utakknemlighet, storforlangenhet og at gaver virker til å være det viktigste i jula.

Vær glad du/dere får gaver, stor eller liten, uansett prisklasse....

Anonymous poster hash: 4d793...988
  • Liker 6
Skrevet

Jeg deler ikke opp, eller - det kommer litt an på hvem det er til. Om det er til små barn f.eks som jeg vet får masse gaver kan jeg kanskje pakke alt sammen så gaveåpningen ikke tar altfor lang tid. Kjente egentlig jeg ble litt irritert/"trist" av innlegget ditt, dette er nok enda en tråd som beviser folks materialisme, utakknemlighet, storforlangenhet og at gaver virker til å være det viktigste i jula.Vær glad du/dere får gaver, stor eller liten, uansett prisklasse.... Anonymous poster hash: 4d793...988

Men det er sånn det er. Man kan jo ikke noe for følelsene sine. Hvis man får en stekespade av broren sin liksom, så er det jo klart man stusser litt. ;)

Anonymous poster hash: b1e8a...097

• Liker 1
Skrevet

Jeg deler opp der det er naturlig å dele opp. Hvis det er ting som hører sammen så pakkes de sammen, er det ting som ikke hører sammen blir det flere pakker.

Så ditt eksempel med stekespade: Jeg hadde pakket stekespaden og stekepannen sammen, også hadde gensern fått sin egen pakke.

Anonymous poster hash: fda7e...56a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg deler opp med mindre tingene hører sammen, elsker å pakke opp mange gaver. Ville heller aldri i verden blitt skuffet over "bare" en stekespade. Men gir kun mange gaver til de få jeg feirer sammen med.

Anonymous poster hash: 7ab9c...f66

• Liker 1
Skrevet

Litt begge deler, liker veldig godt gaveesker siden jeg er elendig til å pakke inn. Så da blir det som regel flere ting oppi. Vi pleier fordele ut alle pakkene på en gang så alle vet hvor mye de har på forhånd. Så kan de pakke opp i sitt eget tempo og spare det som ser mest spennende ut til slutt feks.

Anonymous poster hash: cd00c...f50
Skrevet

Hvis det er ting som hører sammen, så pakker jeg de i en og samme pakke. Har jeg kjøpt to helt forskjellige gaver så pakker jeg de i to, men binder de ikke sammen. Synes det er trist at noen blir skuffet over at det "var bare dette" Man skal være glad man får noe i det hele tatt. Er mange nok av de som ikke har penger til gaver, og knapt får kjøpt noe til sine egne barn. De hadde helt sikkert blitt glad for "bare dette"

Anonymous poster hash: a2bc6...35f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe sånne fine gaveposer (fås billig på Søstrene Grene f.eks.) og så legger jeg de ulike småpakkene sammen oppi der :) Teiper igjen posen med en liten teipbit og henger på navnelapp.

framstalla-gavepose-s-t-med-pink__021067

Anonymous poster hash: a8bd4...190
Skrevet

Jeg deler opp dersom det er ting som er svært vanskelige å pakke inn sammen.

Ellers har jeg gjort det til stedattera mi som har liten slekt og få venner, mens mine barn har stor slekt og mange de gir til og får gaver fra av venner. Selv om de nærmeste i min familie også gir gaver til min stedatter, så får hun likevel mye færre gaver enn mine barn. Så både jeg, foreldrene mine og søstra mi deler opp gavene hun får fra dem (dersom den består av flere ting), så det skal bli mange gaver å pakke opp.

Ellers så har jeg ALDRI tenkt tanken på at "får jeg BARE dette" skal streife verken meg eller de jeg gir til dersom jeg pakker inn hver ting for seg.

Anonymous poster hash: 4251b...7f5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri pakket sammen ting som ikke naturlig hører sammen. Ting som mer naturlig hører sammen som stekespade og stekepanne kunne jeg pakket sammen, men ville sannsynligvis ikke gjort det.

De jeg feirer jul sammen med vet sånn omtrent hvor mye jeg kjøper gaver for, og ville aldri trodd at en stekespade var det eneste som ble gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...