Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på nesten 8 år, som ønsker seg en av disse spillemaskinene. Jeg vet ingenting om de, og lurer derfor på hva som passer best? Det han liker å spille mest er minecraft, og han liker å spille med flere. Fint om han kan se film på de og. Vi har og viaplay, og så at man kunne få med det på en Xbox.

Så lurer jeg på hva er forskjellen på en Xbox one og xbox360? Og kan alle Xbox spill, spilles på begge to?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du får viaplay på oss også.

Jeg er en svoren ps4 fan av grunner som ikke har med det tekniske å gjøre. Jeg mener at ps4 har den mest kundevennlige tilnærmingen til markedet.

For deres del vil nok svaret på hva hans venner har av konsoller være det viktigste.

Skrevet

Tusen takk for svar. Tror de fleste har Xbox. Og fant en veldig billig på nett nå, så tror det heller mot å kjøpe den.

• Liker 1
Skrevet

Xbox - Xbox 360 - xbox one

Dette er 3 forskjellige maskiner. Den første kom vel rundt 2002, den andre rundt 2007 og den siste kom ifjor. Førstnevnte var en konkurrent til gamle ps2, den andre konkurrent til ps3 og den siste konkurrent til ps4

Xbox lages det ikke spill til lengre,xbox360 holder kanskje koken i 1-2 år til men ingen av de største titlene kommer ut der, den siste finnes det lite spill til idag da den er forholdsvis ny. Xbox har veldig stort fokus på action og mange av spillene har veldig høy aldersgrense. Men det finnes også en god del bra til små barn som lego.

Minecraft finnes kun til xbox360, xbox one, ps3 og ps4.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Som Guybrush sier, en del modeller er på vei ut. Det du i praksis har å velge mellom er PS4 og Xbox One. Noe dyrere, men holder mye lenger.

Skrevet

Microsoft har kjøpt rettighetene til Minecraft, så er det det han vil spille er nok Xbox One det tryggeste valget.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ville overraske meg om MS trakk Minecraft fra de andre plattformene. Da ville de jo rævkjøre 90% av kundemassen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en gutt på nesten 8 år, som ønsker seg en av disse spillemaskinene. Jeg vet ingenting om de, og lurer derfor på hva som passer best? Det han liker å spille mest er minecraft, og han liker å spille med flere. Fint om han kan se film på de og. Vi har og viaplay, og så at man kunne få med det på en Xbox.

Så lurer jeg på hva er forskjellen på en Xbox one og xbox360? Og kan alle Xbox spill, spilles på begge to?

Jeg foretrekker Playstation, men hvis de fleste vennene spiller på Xbox bør du heller gå for det. I den alderen teller jo det å spille sammen med venner mer enn rå maskinytelse gjør, det bryr han seg neppe så mye om. Minecraft finnes på begge konsoller, og selv om dette med rettigheter til Microsoft stemmer ville jeg også blitt veldig overrasket om de trakk det fra andre konsoller. Men her blir det jo fort en Xbox uansett, og da er det ikke engang en problemstilling. Viaplay finnes også på begge to. Generelt er Xbox One en maskin med litt lavere oppløsning på bildet, men noe flere "mediemuligheter", mens PS4 satser knallhardt på ren spilling. Men forskjellene er ikke enorme for den gjengse spiller, det er de ikke, og i hvert fall ikke for et barn på hans alder.

Men som det sies: Du har Xbox, Xbox 360 og Xbox One i kronologisk orden. Førstnevnte lages det ingenting til lenger, Xbox 360 er på vei ut (færre og færre spill produseres, men enkelte kommer vel ut et år eller to til), mens Xbox One tilhører den nåværende konsollgenerasjonen. Spill kan ikke brukes på tvers av maskiner, og en som har en Xbox One kan ikke spille mot en venn med Xbox 360 på nettet. Det er altså to helt forskjellige maskiner, svært liten overlapp utover navn og produsent. Dermed blir det å kjøpe en Xbox 360 nå omtrent som å kjøpe en bil som kun kan gå på 98-oktan akkurat idet dette fjernes fra bensinstasjonene, eller å kjøpe brukte skisko tilpasset gamle bindinger som ikke lenger benyttes. De fungerer til utstyr som er laget for dem, men dette utstyret er faset ut eller like ved å bli det. Så med mindre det er et poeng at han skal ha akkurat en Xbox 360 fordi ingen av vennene har gått over til den nye bør du utvilsomt gå for en Xbox One. Den koster mer, men det blir epler og pærer. To helt forskjellige produkter.

Anonymous poster hash: 29ef6...750

Skrevet

Microsoft har kjøpt rettighetene til Minecraft, så er det det han vil spille er nok Xbox One det tryggeste valget.

Minecraft er å få kjøpt på playstation også.

Og som svar til trådstarter : Playstation er det beste valget uten tvil. Det er en dyrere spillmaskin men der får du mer for pengene

Skrevet

Tusen takk for svar. Tror de fleste har Xbox. Og fant en veldig billig på nett nå, så tror det heller mot å kjøpe den.

Det dummeste du kan gjøre er å kjøpe en spill konsoll som tilhører den forrige generasjon. Det går ikke lang tid før det stoppes helt med å produsere spill til denne maskinen og jeg kan ikke akkurat tenke meg at poden din syntes det er så fantastisk gøy å spille spill fra "steinalderen" mens alle kompisene hans på skolen spiller de nyeste og tøffeste spilla på sin next gen konsoll.

for og ikke snakke om den utdaterte grafikken og ytelsen de gamle maskinene har. nei det høres ut som bortkasta penger og dårlig investering å kjøpe en gammel konsoll selvom den er billig.

om du går til anskaffelse av en next gen konsoll så kan gutten din fint kose seg med den i mange mange år frem i tid , rundt 3-5 år kanskje?

Skrevet

Minecraft er å få kjøpt på playstation også.

Og som svar til trådstarter : Playstation er det beste valget uten tvil. Det er en dyrere spillmaskin men der får du mer for pengene

Mer for pengene? Hva får du mer?

Personlig hadde jeg gått for det vennene har, da en xbox one.

Anonymous poster hash: e3c3e...da4

Skrevet

Tusen takk for svar. Regner med det blir Xbox one.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...