Gå til innhold

Gode gryter til god pris? Høyang Polaris Party?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt stålkjeler siden 1977 og hatt en ekstra med belegg. Den har jeg byttet ut mange ganger, men stålkjelene holder seg like fint og kan også tas i oppvaskmaskinen uten at de blir ødelagte.

Er ikke spesielt glad i kjeler med belegg til poteter, ris, grønnsaker mm. Bruker kun belagte kjeler til melkeprodukter.

Så jeg hadde gått for disse:

http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/Goma-Grytesett-3-deler-med-lokk/00200223?navCategory=Kokogstek

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Jeg så at det var noe tilbud på kjeler på elkjøp her om dagen. F.eks to kjeler for prisen av én.

Har tidligere kjøpt en del Høyang Polaris kjeler og stekepanner, men synes nok at prisen er litt vel høy.

Endret av Strandet
Skrevet

Party er jo bare så åttitalls da. Kjøp heller stålkjeler.

Anonymous poster hash: f0521...fd8
Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Jeg tror man bør helst ha minst en stålkjele, sånn at man får kokt pastaen i den, og sånn sett får mindre slitasje på andre kjeler med belegg.

Jeg fikk omsider somla meg til å skaffe meg to stekepanner. En til kjøttdeig og sånt, og en annen ny en til speilegg og eggerøre, hvor det er viktig at belegget gir slipp på maten. I den andre panna er fettet brent fast, pga. for høy varme.

Endret av Strandet
Skrevet

Takker for svar.

Nå viser deg seg at Party settet jeg linket til er enda billigere i dag, 999. så da slår jeg nok til på ett slikt sett.

Hva som gjør at stålgryter anbefales? Vil ikke mat lettere svi seg da? Sauser, grøt osv? Beste er vel gjerne å ha en kombinasjon der en har en stålgryte til koking av poteter, pasta og andre ting som tar lengre tid, og noe ala party serien til annen mat?

Skrevet

Skal du kjøpe Høyang party, bør du ikke ha dem i oppvaskemaskinen, og være veldig forsiktig med redskapene du bruker i dem. Får du "hull" i det sorte teflonbelegget så løsner det lettere biler rundt hullet og du får dette i maten som spises. Det er flere tiår siden myndighetene advarte mot bruk av kjeler og panner med teflonbelegg som var skader i.

Her i huset har vien Høyang party, den brukes hovedsaklig til risengrynsgrøt, og det er det. Ellers har vi stålkjeler fra Høyang, noen kjøpt på Rema og noen påOBS, fra sammeserie. De brukes i oppvaskemaskinen, pusses i blant med stålrens fra MR Muskel el. Og ser god som nye ut til tross for at de begynner å bli noen år nå.

Anonymous poster hash: 9a824...cb7

Gjest Lille-pus
Skrevet

Høyang Polaris All Steel kjelene er de beste hverdagskjelene jeg har, og jeg har hatt dem i 25 år.

Eller har faktisk Coop Obs et 4 kjelers sett fra Rösle (rustfritt stål m/glasslokk) til 799,-

Alt kjøkkenredskap jeg har fra Rösle er supert, og det varer og varer.

Nevnte kjelesett har også fine størrelser på kjelene; 5,6l , 3,3l , 2,5l og 1,3 l

- brukes like fine i stekovnen og vaskes i oppvaskmaskin.

Skrevet

Har du noe link til det hos coop? Fant ikke noe i kundeavisen deres.

Pokker så vanskelig det skulle være å kjøpe gryter da :P

Skrevet

Vent til du ser neste ukes tilbud hos obs om du ikke ser noe som du synes er ok å bruke penger på idag og som er på tilbud.

Siste uke før jul, kommer ofte gode tilbud på mangt og mye, det samme gjelder 1. Hele uke i januar. Da skal og modeller og varer fra fjordåret ut før nytt skal inn.

Uten at jeg vet hvor akutt kjelebehovet ditt er, da.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har du noe link til det hos coop? Fant ikke noe i kundeavisen deres.

Pokker så vanskelig det skulle være å kjøpe gryter da :P

Jeg søkte etter bra tilbud på All Steel, og fant dem her

Alle forbehold for at jeg ikke sjekket nærmere.

Skrevet

Det stemmer det, de hadde de nedsatt med noen hunde kroner.

Skrevet

Ser nå på Obsen sin tilbudsavsi for neste uke at de har 50 % på OBH supreme gryter i stål og med glasslokk og helletut.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Nå som jeg har kjøpt induksjonskomfyr må jeg bytte ut grytene som ikke bel byttet ut sist.

Noen som vet om noen gode tilbud rundt om på gryter og stekepanner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...