Gå til innhold

Endelig jurist!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest diandre

Har nylig fullført jusstudiet og er veldig tilfreds med det. Men likevel henger dette karakterspøkelset over meg som bare det. Fikk ikke akkurat den karakteren som gav meg den ønskede gjennomsnittskarakteren, så da er jeg litt deppa. Blir irritert på meg selv også. Jeg som aldri har vært opptatt av karakterer før.... Og hvor mange yrkesgrupper er det egentlig som er så opptatt av karakterer som jurister. Herregud, det er da ingen som spør en prest om karakterene hans før vi gidder å høre hva han har å komme med. Men mest irritert er jeg over meg selv som ikke greier å glede meg skikkelig over at jeg endelig er ferdig med mange års slit! Hva er det med oss mennesker som gjør oss så misfornøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER! 8)

Du har gjordt ditt beste, mer kan du ikke forlange! Tenk, du er jurist! Er det ikke deilig å vite at du har bestått det du trenger for å bestå? Puh, pust ut, slapp av og sleng deg ut i solen (eller regnet, alt etter som..)

Du fortjener en pause :wink:

(det var kanskje ikke et slik svar du var på jakt etter..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.

Så er det leting etter jobb som er det neste. Trøst deg med det at etter studiet er det så mye du ikke kan likevel at du som regel må lære på nytt det du skal jobbe med i DIN jobb.

Men det er deilig å være ferdig, ikke sant! Kos deg litt i sommer. Du har fortjent litt ferie. Og meld deg arbeidsledig for å få rentefritak i Lånekassen dersom det tar tre måneder før du begynner i jobb. (Det går fort så lang tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...