Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker å bli interiørarkitekt - men litt usikker hvor jeg kan eller skal utdanne meg. Dette er i Oslo.
Ser at Kunsthøgskolen og Norges Kreative Høgskole tilbyr utdanning i interiør, MEN på Kunsthøgskolen heter utdanningen "BACHELOR I INTERIØRARKITEKTUR OG MØBELDESIGN", mens på Norges Kreative heter det bare "Bachelor i Interiør" - kan man bli interiørarkitekt med begge utdanningene? Eller kun førstnevnte.
Ser at Kunsthøgskolen har opptakskrav, men det har ikke Norges kreative - noen som har erfaring med opptakskrav på Kunsthøgskolen?

Takk for alle svar. Litt rotete innlegg.

Anonymous poster hash: d01ca...9c3
Skrevet

Lurer også på jobbmuligheter etter ferdig utdanning.

Skrevet

Om du vil bli interiørarkitekt er det Kunsthøgskolen i Oslo jeg ville fokusert på.

Du kan ta videreutdanning etter NKF for å få arkitekt-tittelen, men denne utdanning står ikke like sterkt her i Norge.

Skrevet

Om du vil bli interiørarkitekt er det Kunsthøgskolen i Oslo jeg ville fokusert på.

Du kan ta videreutdanning etter NKF for å få arkitekt-tittelen, men denne utdanning står ikke like sterkt her i Norge.

Ok, tusen takk for svar.

Er du utdannet?

TS

Skrevet

Ok, tusen takk for svar.

Er du utdannet?

TS

Jeg tok to år på NKF og utdannelsen alene har ikke hjulpet meg på jobbmarkedet. De jeg studerte med som tok bachelor i utlandet for å få tittelen interiørarkitekt jobber alle med interiør i en eller annen grad, men ingen av de som arkitekter. Det siste er det nok flere grunner til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...