H0ney Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Jeg og min kjæreste hadde en liten krangel for et par uker siden. Jeg ble veldig lei meg, men følte at mye av skylda lå hos meg. Derfor tenkte jeg neste dag å overraske han på vei til jobb. Jeg ventet lenge på han på t-banestasjonen. Ventet i ca. en time. Hadde også kjøpt en fin rose til han, og et lite kort der jeg skrev at jeg ikke vil miste han og er kjempeglad i han. Han kom og fikk en kjempestor klem fra meg. Men da jeg gav han rosen, ville han ikke ta den imot. Han mente han ikke kunne dra på jobb med en rose. Ble litt lei meg jeg. Jeg plasserte rosen tilbake i butikken, og sa til kjæresten at han kan hente den på vei hjem. Men, han viste ingen interresse. Som om dete var totalt uinterressant for han. Jeg må si jeg ble kjempelei meg. Han så engang ikke på kortet. Fikk jo aldri sett den siden det var pakket i rosen. Mot slutten av dagen var jeg innom rosebutikken og hentet rosen. Jeg rev av kortet. Jeg er så lei meg nå. Men tør ikke å krangle med han igjen, kanskje det bare er en liten bagatell. Han har engang ikke sagt sorry ti meg, eller nevnt noe som helst om episoden. Jeg sa til han at jeg ble veldig lei meg, men han sa jeg må forstå at det ikke er mulig for han å ta med rose på jobben. Og han ikke trenger noen roser når han har meg. Er lei meg jeg, Er det normalt? Er alle gutter så ufølsomme? Gjør han det med vilje kanskje, bare for å sjekke hvor mye jeg tåler? Han er veldig glad i meg uten tvil, det samme er jeg. Men smådeprimert pga rose-epiosden. Ikke hver dag jeg kjøper en rose til noen. Tør nesten ikke mer å kjøpe noe til han. Har ikke lyst faktisk.
Gjest Miss Gemini Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Det kan jo hende at han virkelig mente at han ikke kunne ta med seg rosen på jobb? Det betyr nok mer for ham at du viste at du var lei for det. Tror ikke du skal lese for mye i det at han ikke tok imot rosen.
Hu i Svingen Skrevet 27. juli 2004 #3 Skrevet 27. juli 2004 Jeg sa til han at jeg ble veldig lei meg, men han sa jeg må forstå at det ikke er mulig for han å ta med rose på jobben. Og han ikke trenger noen roser når han har meg. Synes jo dette var veldig søtt sagt, selv om han nok kunne trenge et følsomhetskurs Skjønner deg godt, jeg, men ikke ta det altfor tungt!
Elle Melle Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Han er kanskje ikke typen som tør å komme på jobben med en rose? Han jobber ikke i et mannsdominert yrke vel? Da skal det ofte sterk sosial selvtillit til for å vise seg som såpass "feminin". Be ham forklare hvorfor han ikke kunne det, det er sikkert en god grunn.
Gjest lilletroll Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 Tror nok ikke min mann hadde villet troppe opp på sin jobb med en rose heller.....DA skulle han vel fått hørt det av arbeidskammeratene sine, tenker jeg.... Men jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg!!
Gjest Poirot Skrevet 28. juli 2004 #6 Skrevet 28. juli 2004 Vet om en del menn som ikke vil ha roser på jobb, ja. Men han kunne like fullt ha utvist mer glede over omtanken, og lest kortet og hentet den etter jobb. Jeg hadde nok blitt lei meg.
aline Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Også er det ikke alle menn som har noen følelser for blomster..... selv om det er tankeløst og ufølsomt av ham å reagere som han gjorde, ikke at han SKAL like roser fordi du gir ham det, men fordi tanken din bak handlingen burde si ham mer en rosen kanskje gjorde. Det ER forskjell på hva menn og kvinner liker, noen menn synes det er kjempetrivelig å få roser av sin kjære, andre skjønner ikke vitsen i det hele tatt, og har egentlig ingen glede av selve blomsten. En liten lapp med noen ord eller noe annet er kanskje like greit? eller noe han virkelig har lyst på? Men akkurat denne episoden synes jeg godt du kan prate med ham om. Forklare ham hvordan det fikk deg til å føle deg. om han ikke gidder ha roser, så aksepter det, men la ham få vite at det såret deg at han ikke engang brydde seg med å åpne den og lese kortet... :trøste: Det går nok over skal du se. Kommunikasjon er viktig.
Jens Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Herregud, vi snakker om en mann her!!!Den typiske mann syns vell det er ganske døvt å gå rundt med en rose i hånden, og enda verre ta den med på arbeidsplassen! Ikke ta det personlig, det var en koselig ide, men litt upraktisk kanskje?
Gjest Hillary.. Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 Skjønner godt at du reagerte som du gjorde - jeg antar at han har kontorjobb?! Og ikke kjører buss.. Ikke spesielt følsomt og intelligent av han. Hvor i all verden er det han jobber som ikke kan ha med seg rose? Er'n så tøff? Blir'n mobba av gutta? Er'n ikke voksen? Jeg har dessverre ikke spesielt mye respekt for mange unge menns umodenhet. Kanskje derfor jeg er singel - who knows? At han ikke legger så mye i blomster som du gjør betyr ikek ta han ikke burde forstå hva kvinner legger i blomster. Men dte kan jo være noe for deg å huske slik at du ikke tar det så tungt.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #11 Skrevet 28. juli 2004 Han har en kontorjobb ja. Er revisor. Jeg forstår kanskje at det er ille for mannfokl å gå rundt å bære på en rose. Selv om jeg ikke ser det som noe særlig problematisk. Jeg har ingen problemer med å komme med en rose på jobb. Det er min privatsak, og jeg gir langt blanke i hva andre synes og mener om det! Han kunne bare tatt den og kanskje kastet den etterpå for min del. Vet ikke hvorfor, men jeg ble kjempesåret. Det er over en uke siden nå. Jeg klarer likevel ikke å legge episoden bak meg. Jeg hadde jo kjøpt et kort og det fikk han aldri lest. Men hvorfor kunne han ikke hente rosen etter jobben? Han snakket aldri om det. Teit da, men kanskje gutter er kyniske. Vil ikke ødelegge forholdet mjitt pga en liten bagatell.. Men det såret meg litt, og jeg skal aldri mer kjøpe noe til han. Inntil videre ialfall.
H0ney Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2004 Det var meg det.. Han har en kontorjobb ja. Er revisor. Jeg forstår kanskje at det er ille for mannfokl å gå rundt å bære på en rose. Selv om jeg ikke ser det som noe særlig problematisk. Jeg har ingen problemer med å komme med en rose på jobb. Det er min privatsak, og jeg gir langt blanke i hva andre synes og mener om det! Han kunne bare tatt den og kanskje kastet den etterpå for min del. Vet ikke hvorfor, men jeg ble kjempesåret. Det er over en uke siden nå. Jeg klarer likevel ikke å legge episoden bak meg. Jeg hadde jo kjøpt et kort og det fikk han aldri lest. Men hvorfor kunne han ikke hente rosen etter jobben? Han snakket aldri om det. Teit da, men kanskje gutter er kyniske. Vil ikke ødelegge forholdet mjitt pga en liten bagatell.. Men det såret meg litt, og jeg skal aldri mer kjøpe noe til han. Inntil videre ialfall.
Gjest TomKrus Skrevet 28. juli 2004 #13 Skrevet 28. juli 2004 At han ikke legger så mye i blomster som du gjør betyr ikek ta han ikke burde forstå hva kvinner legger i blomster. Men dte kan jo være noe for deg å huske slik at du ikke tar det så tungt. Menn forstår ikke hva kvinner legger i blomster, og kvinner forstår ikke at menn ikke legger det samme i blomster som dem. Og eller lite nytt under solen, både på mars og på venus.
Jens Skrevet 28. juli 2004 #14 Skrevet 28. juli 2004 tror nok du må legge det bak deg, ellers blir det nok en ny krangel. Syns det er spesiellt att du har gått rundt i en uke og vært lei deg for denne lille bagatellen! :o
aline Skrevet 28. juli 2004 #15 Skrevet 28. juli 2004 Kan du ikke bare lære av det da? Han er ikke særlig interessert i å få roser, men er mer glad for å ha deg! Dersom du ønsker å gi ham noe, gi ham noe du vet han har lyst på, eller bare en lapp med tankene dine på. ord kan være nok i mange sammenhenger. Om du ikke kommer over dette sånn rett uten videre, så SNAKK med ham da? Si hvor mye det såret deg, og spør ham hvorfor han ikke engang gadd se på kortet eller hente rosen etter jobb!! Som Tomkrus sier så kan vi ikke kreve at de skal forstå våre følelser rundt ting, når vi helt klart ikke forstår deres følelser rundt akkurat samme tingen!! Vi ER forskjellige, ikke bare menn og kvinner, men individer! for å vite hvorfor akkurat han reagert som han gjorde, og for at han skal forstå hvordan hans reaksjon fikk akkurat deg til å føle deg, så må dere faktisk snakke sammen.
Gjest Hillary.. Skrevet 28. juli 2004 #16 Skrevet 28. juli 2004 Menn forstår ikke hva kvinner legger i blomster, og kvinner forstår ikke at menn ikke legger det samme i blomster som dem. Og eller lite nytt under solen, både på mars og på venus. Okidoki. Jeg reagerte egentlig mest på at han ikke ville ha blomst på kontoret... (Men det er jo veldig søtt sagt at han ikk trenger rode når han har henne!)
Gjest Pet Skrevet 28. juli 2004 #17 Skrevet 28. juli 2004 Jeg synes også han kunne tatt den i mot. Hva han ville gjort med den etter at han gikk på t-banen ville jo ikke du funnet ut uansett.
Elle Melle Skrevet 28. juli 2004 #18 Skrevet 28. juli 2004 Herlighet, han kunne vel bare sagt på jobben at den var TIL deg! Han hadde vel ikke blitt mobbet for å forsøke å smigre sin kjære? Jeg så for meg at han var tømrer eller rørlegger jeg, siden han ikke KUNNE ha med en blomst på jobben...
Dragoline Skrevet 28. juli 2004 #20 Skrevet 28. juli 2004 Tøv! Er ikke det å få roser kvinners drøm da? Kunne aldri gitt roser til min mann. Stakkars, han så vel mer på det som en straff eller en unskyldning. Kunne vel kjøpt noe han ville satt pris på da. Du satte han i en kinken situasjon og nå forventer du unnskyldning av han... Lær av det og vær fornøyd over det han sa heller. Virket jo ikke som han var sur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå