Gå til innhold

Hvordan bruke seler med vognpose? (sittedel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ta i bruk sportsdelen på vogna snart da vesla begynner å få det trangt. Men i posen min er det jo ikke hull.. Ønsker helst ikke klippe hull og sy heller pga varmetap og vet at man kan kjøpe en ekstern sele. Men jeg kommer ikke lenger enn dit. Hva slags sele? 5 punkts? Gå-sele som festes i vogna? Noen som har link? Har lett litt rundt på nettet, men vet ikke om de jeg ser er riktige og om de kan festes utenom/rundt vognposen. Takknemlig for alle svar, klør meg fælt i huet over dette her.

Anonymous poster hash: 39eaa...184
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En slik barnevognsele kan naturligvis brukes, men stroppene vil jo gjøre at du ikke får lukket posen skikkelig, og da blir det i alle fall varmetap.

Tror ikke du taper så mye varme at det gjør noe hvis du snitter noen hull i posen og syr rundt. For øvrig trodde jeg ikke det fantes poser uten hull til seler lengre, alle produsentene vet jo at man skal bruke seler i vogna.

• Liker 1
Skrevet

Alle moderne poser har vel klargjort til seler, det er sydd rundt så man bare snitter opp på merkede steder.

Anonymous poster hash: 560ca...614

Skrevet

er noen poser fortsatt som ikke har det og den jeg har er etter hva jeg skjønner ganske ny. men hva med å binde fast selve posen med selen? går det? så lenge den er lukket mener jeg for barnet vil jo ikke komme seg ut. hvis posen er åpen så er det kanskje ikke noe problem? skal gå over posen en gang til for sikkerhets skyld, men er veldig sikker på at det ikke er merker eller noenting der. den er jo lang så er absolutt stor nok for sportsvogna

Skrevet
AnonymBruker, on 13 Dec 2014 - 20:33, said:

er noen poser fortsatt som ikke har det og den jeg har er etter hva jeg skjønner ganske ny. men hva med å binde fast selve posen med selen? går det? så lenge den er lukket mener jeg for barnet vil jo ikke komme seg ut. hvis posen er åpen så er det kanskje ikke noe problem? skal gå over posen en gang til for sikkerhets skyld, men er veldig sikker på at det ikke er merker eller noenting der. den er jo lang så er absolutt stor nok for sportsvogna

Nei, fest selen i vognen, og ungen i selen. Det er det tryggeste. Du taper uansett ikke så mye varme på å klippe to små hull i posen.

Anonymous poster hash: 5a8ef...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...