Gjest princess123 Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Hei! Jeg har aldri lært meg å sette opp håret ordentlig i dott. Jeg pleier bare dra håret gjennom hårstrikken mange ganger i en klump uten mål og mening, og jeg endre da opp med et fuglereir på hodet med hår som står til alle kanter. Jeg forstår ikke hvordan jenter får til disse runde kulene på hodet (litt ida wulff) uten hår som står ut til alle kanter?? Alltid når jeg setter opp håret i en form for dott så står håret ut til alle kanter, hvis dere skjønner haha. Tips mottas med takk :-)
Gjest Flunka Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Jeg samler alt håret der hvor jeg vil at "dotten" skal väre. Så tvinner jeg håret mens jeg legger håret i en sirkel rundt der hvor jeg samlet alt håret Fester så med strikk. Hender jeg fester med bittesmå klyper for å få en bredere "dott" som ligger tettere til hodebunnen. Nå har jeg det kanskje litt enkelt siden jeg har tykt hår som rekker meg ned til rompa da 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Du kjøper en bun eller donut som noen kaller det. Selges mange steder, bl.a Glitter. Denne gjør at du får samme type bun som Ida Wulf, hun bruker også en slik en. Anonymous poster hash: e3736...747
Minya Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Jeg vet ikke om du mener donut-knuten eller om du mener en helt vanlig knute, men når jeg setter helt vanlig knute, så tar jeg tak i håret som om jeg skulle laget en høy hestehale, og så tvinner jeg halen til den begynner å snurre seg selv som en grisehale, og da surrer jeg bare håret rundt seg selv til jeg sitter igjen med en knute. Bruker som regel en pinne, malerkost eller kulepenn til å feste den med. Hvis jeg skal bruke hårstrikk må jeg først sette en høy hestehale, og så tvinne håret rundt halefestet til jeg ender opp med en dott, og bruker så en stor og litt fluffy strikk til å feste knuten med.
Sillicious Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Hvordan forklare det da.. Først holder jeg alt håret opp der ballen skal være, holder det i en hestehale. Så har jeg på strikk som at jeg skulle hatt hestehale, men tvinner bare en gang, den andre gangen så tvinner jeg bare så håret er halvveis igjennom om du skjønner. Da blir det ball. Så.. Nesten sette opp en hestehale, bare at du har håret halvveis gjennom strikket i den siste "tvinningen", når strikket er stramt nok 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå