Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud. Det topper seg nå før jul. Du, nav bruker planlegg litt bedre neste gang, her er det saksbehandlingstid opp til 3 uker må du skjønne. Om du skjønner at du en dag vil ha null kr på konto bør du komme før den tid. Slik er det bare. Forstår at livet er vanskelig...men come on!

F...dritt å være søppelkasse. Noen med koselig og behagelig jobb på ermet til meg!?

Sliten og gråtende har jeg tatt helgen.

Anonymous poster hash: 264d7...4e9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje kommunen/bydelen du jobber i burde planlagt litt bedre? Det er jo ikke som om det aldri har skjedd før at det kommer mange søknader rundt disse tider. Men skjønner godt at det er en tøff jobb, særlig når det er mye som blir lesset på en. :(

Anonymous poster hash: 6b748...ba7
  • Liker 1
Skrevet

Herregud. Det topper seg nå før jul. Du, nav bruker planlegg litt bedre neste gang, her er det saksbehandlingstid opp til 3 uker må du skjønne. Om du skjønner at du en dag vil ha null kr på konto bør du komme før den tid. Slik er det bare. Forstår at livet er vanskelig...men come on!

F...dritt å være søppelkasse. Noen med koselig og behagelig jobb på ermet til meg!?

Sliten og gråtende har jeg tatt helgen.

Vi er mange nav-bruker som slitne og gråtende har tatt helgen også.

Anonymous poster hash: b31bb...614

• Liker 6
Skrevet

Kanskje kommunen/bydelen du jobber i burde planlagt litt bedre? Det er jo ikke som om det aldri har skjedd før at det kommer mange søknader rundt disse tider. Men skjønner godt at det er en tøff jobb, særlig når det er mye som blir lesset på en. :(

Hvordan kan man planlegge bedre? Er jo ikke mulig å behandle søknadene før de kommer??!

• Liker 5
Skrevet

Hvordan kan man planlegge bedre?

Ved å se på tidligere års søknadsmengde, hvor mye overtid det har krevd, hvor mye arbeidsinnsats det har krevd, hvor mange søknader har det vært i snitt, og så se på hvilke tiltak man kan sette inn for å forhindre at arbeidstakere dette året blir overlesset med arbeide slik at de er utbrente ved juletider.

• Liker 5
Skrevet (endret)

emh.. syns synd på nav ansatte , men helt ærlig synes jeg mer synd på navbrukere. de er i skjip situasjon og trenger hjelp... min samboer går foreløpig på nav pga. diverse ting, men det går jo ikke ann å få tak i saksbehandlere selv om du ringer inn å de "skal" ta kontakt innen to dager. hvis du kommer igjennom eller går ned på nav så er det ingen så kan hjelpe, de fleste har 0 peiling, feilinformerer gang på gang, vedtakene er uklare og skrevet komplisert. nå sier jeg ikke at alle på nav er dårlig, har møtt på gode og seriøse saksbehandlere når jeg var arbeidsledig, men gud så mye ukommenterte jeg har møtt på også.

og ja, nav brukere har også tatt helgen og sannsynligvis felt noen tårer ... mer en en gang.

Endret av happyendings
  • Liker 2
Skrevet

En liten fin tanke kan være å huske hvor mange folk du hjelper hver eneste dag.

Jeg har for eksempel fått super hjelp, støtte og oppfølging fra nav og er veldig taknemlig for at dere finnes, og at dere hjelper meg (og maaange andre) som ikke har det så greit å komme tilbake til hverdagen. Så tusen takk for at du gidder å ofre humør og energi for å hjelpe andre:)

Anonymous poster hash: b9f3b...9e0
  • Liker 4
Skrevet

Takknemlig, ja. Ikke taknemlig.

Anonymous poster hash: b9f3b...9e0
Skrevet

Ved å se på tidligere års søknadsmengde, hvor mye overtid det har krevd, hvor mye arbeidsinnsats det har krevd, hvor mange søknader har det vært i snitt, og så se på hvilke tiltak man kan sette inn for å forhindre at arbeidstakere dette året blir overlesset med arbeide slik at de er utbrente ved juletider.

Jeg fikk inntrykk av at TS jobber med søknader om sosialstønad - andre økonomiske bidrag går jo mer eller mindre automatisk. Man kan derfor ikke basere seg på tidligere års søknadsmengde, man regner jo ikke med å ha dem så lenge i systemet. At arbeidsgiver (dvs kommunen) skal betale de ansatte overtid fordi klientene ikke kan søke om stønad tidsnok, er ikke godt anvendte overtidspenger.

Så jeg synes heller klientene burde planlegge litt bedre. Jeg er dessuten sikker på at de som får sosialstønad over tid, også blir informert av sin saksbehandler om å være tidlig ute i fht desember.

• Liker 3
Skrevet

emh.. syns synd på nav ansatte , men helt ærlig synes jeg mer synd på navbrukere. de er i skjip situasjon og trenger hjelp... min samboer går foreløpig på nav pga. diverse ting, men det går jo ikke ann å få tak i saksbehandlere selv om du ringer inn å de "skal" ta kontakt innen to dager. hvis du kommer igjennom eller går ned på nav så er det ingen så kan hjelpe, de fleste har 0 peiling, feilinformerer gang på gang, vedtakene er uklare og skrevet komplisert. nå sier jeg ikke at alle på nav er dårlig, har møtt på gode og seriøse saksbehandlere når jeg var arbeidsledig, men gud så mye ukommenterte jeg har møtt på også.

og ja, nav brukere har også tatt helgen og sannsynligvis felt noen tårer ... mer en en gang.

Moren min jobbet hos NAV før som saksbehandler. Hun har sluttet for litt siden fordi jobben var utrolig krevende og hun ble faktisk syk av å jobbe der. Det er jeg glad for, jeg likte ikke å se mammaen min så sliten både fysisk og psykisk. Jeg tror det er viktig å huske på her at det er ikke de ansatte eller mottakerene av støtte sin feil at ting tar lang tid/går galt. Systemet er (sånn jeg har forstått det) utrolig tidskrevende og komplisert. Det er en del mennesker som tar mye tid og energi og dette går dessverre utover andre.. :/

• Liker 4
Skrevet

TS her

Jeg jobber litt med alt-dessverre, hvilket betyr at jeg er overlesset og er aldri ajour. De som kommer før jul nå går på rein sosial og burde sett på forhånd at det blir knipe, men deres problematikk er gjerne mye, og jeg har ikke kapasitet til å følge de opp underveis, kun ta søknadene. Prøver å få på tiltak, men er tidkrevende alt vi gjør i nav. Det er et helt vanvittig system velferds Norge har bygd seg opp, og ikke nok med lover og regler er it-systemet helt latterlig. Jobber med 4-5 fagsystemer, hopper hit og dit. Skjønner at it-direktøren gikk tidligere i høst.

Jeg har vært sykmeldt pga stress i denne jobben, og legen sier nå at hun ikke har problemer med å sykemelde meg igjen...

Paradoks: jobber for at folk skal bli friske og komme ut i jobb, være et ia-eksempel, mens min egen bedrift (nav..) ikke klarer det selv overfor egne ansatte.

• Liker 2
Skrevet

Det er heldigvis solskinnshistorier og folk er stort sett hyggelige og takker for hjelpen. Og så er det bare å beklage at jeg, som mange andre i nav, ikke er å få tak, mange samtaler, møter, og satt av tid til saksbehandling er helt nødvendig. Men jeg skal svare innen to virkedager. Prøver så godt jeg kan...puh.

Hilsen TS

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt pga stress i denne jobben,

Jeg burde vært sykemeldt pga stress av å være under NAV.

Som NAV-ansatt har har fast jobb i staten og er dermed i praksis sikret jobb livet ut, uansett hvordan jobbprestasjonene er

Anonymous poster hash: b31bb...614

• Liker 2
Skrevet

Jeg burde vært sykemeldt pga stress av å være under NAV.Som NAV-ansatt har har fast jobb i staten og er dermed i praksis sikret jobb livet ut, uansett hvordan jobbprestasjonene er Anonymous poster hash: b31bb...614

Forstår deg. Vi får se hva regjeringen kan trylle frem, flere ansatte håper jo jeg da.

Skulle gjerne vært statlig ansatt, men er ikke det, men gjør også statlige oppgaver, men er kommunalt ansatt, så de som er statlige ansatte og gjør det samme som meg får mer lønn. Jaja, men jeg er heldig som har jobb. Det vet jeg. Har jo vært arbeidsledig en gang.

TS

Skrevet

Det er nesten så jeg angrer på at jeg tok steget og søkte om aap hos nav, for det tar på med all uvissheten.

Nå har jeg ventet månedsvis på svar. Tok kontakt, men da fikk jeg beskjed om at de først må behandle søknad om tilbakedatert sykemelding. Har ventet månedsvis på den også, så får nok ikke svar på noen av de før jul.

Det er fristende å gi opp, og har blitt deprimert av dette.

Så dere som jobber i nav kan jo tenke litt på hvordan det er for brukerne. Burde jo prise dere lykkelig over at dere har jobb ogiikke må inn det "velfungerende" systemet dere jobber i.

Anonymous poster hash: 84a30...a98

• Liker 1
Skrevet

Jeg har venner som trives godt med å jobbe som saksbehandlere, selv om arbeidstrykket er stort. Men de søker seg bort nå. Delvis fordi arbeidsmengden øker hele tiden, altså stadig færre saksbehandlere på stadig flere klienter, og delvis fordi de føler seg utrygge på jobb. Det gjør noe med en som person når noen av dine nærmeste kollegaer har voldsalarm grunnet trusler fra klienter.

Det samme muntlige presset, og arbeidsmengder, kan man også finne i det private, men vi blir da aldri truet på livet av kundene våre...

Anonymous poster hash: 553af...a51
  • Liker 1
Skrevet

Misunner deg ikke den jobben for å si det sånn.... :hug:

Tenker også at du er en empatisk og pliktoppfyllende person som "tar jobben med hjem". Prøv å legge litt igjen på jobb før du tar helg. Om du klarer.

Det er ikke dere som jobber der men systemet det er noe feil med. Og om en del saksbehandlere virker vanskelige og sure, mistenker jeg overarbeidede pliktopfyllende mennesker bak mange av dem.

Fokuser på det du får til, men ikke ta det ut på brukerne, ta det ut på systemet...

Hilsen NAV - bruker som har møtt på ulike saksbehandlere, både fantastiske og "overarbeidede..."

Anonymous poster hash: a6587...f5e
  • Liker 2
Skrevet

Ingen skal måtte oppleve å bli skjelt ut, trakassert, skreket til og trua på på jobb. Nav ansatte er også bare mennesker og skal ikke måtte tåle alt. Mange ansatte blir syke pga. slike brukere. Man kan da oppføre seg selv om man er syk (i mer eller mindre grad) og ikke helt fornøyd med det velferdssystemet vi har ha her i Norge.

Anonymous poster hash: 17cb7...671

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på nav, jobber ikke men uansett. Jeg kan love deg at om jeg var der og var vitne til at du ble skjelt ut skulle den personen fått vite noen sannhets ord. Jeg takler ikke å se folk bli trakkassert uten at jeg skal gjøre noe tilbake, om jeg noen gang blir vitne til det skal den kunden få angre på at han/hun ikke var høflig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...