Gå til innhold

Hva gjøres når man skal lage hull i pipe til vedovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg steg for steg hva fagmann kommer til å gjøre når jeg kanskje vil ha en vedovn i hus? Blir det veldig mye støv over alt av å lage hull i pipa? Hakkes det hull, eller brukes en maskin?

Jeg kan jo vente og se, men det er helt sikkert noen her som har gjort dette og kan gi meg sine erfaringer på akkurat dette området. Liker å vite hva jeg går til. :)

Anonymous poster hash: 51173...14c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikkje gjort det sjølv, men fagmann har gjort det her. Eg trur dei gjer det med maskin slik at holet blir heilt rundt og tett rundt røyret som skal inn i pipa. Her blei det veldig mykje støv, så dekk over det du ikkje vil ha støv på. Ikkje så lett å sjå støvet, men når du går over golv med mopp, så viser det :P

Det er iallfall mine erfaringar. MAsse lykke til med prosjektet og kos deg med vedovn! :D

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå er det noen i boligblokken her i Trondheim som har hengt opp nabovarsel om at de skal lage hull i pipe til vedovn, og borringen bråker noe inn i helsike... Lurt å ikke være hjemme når det skjer, men som boligeiere må dere vel.
Jeg rømmer leiligheten nå!! Har ikke hørselsvern.

Anonymous poster hash: 650c9...d66
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips. Jeg får kjøpe meg hørselsvern og se frem til å storrengjøre over alt etterpå. :)

Anonymous poster hash: 51173...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...