AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er en student på 22 som må være forsiktig med pengene, som de fleste andre studenter jeg kjenner. Jeg feirer alltid jul med hele familien, inkludert besteforeldre. I fjor da jeg bodde i Mexico kjøpte jeg en fin eske med meksikanske julekjeks til besteforeldrene mine, og det virket som om de likte det. Synes det er litt gøy å kunne gi noe fra en annen kultur og smake ny typer mat, og det virket som om det falt i smak (no pun intended, hehe). Det er jo noe de kan ta frem når de får besøk også, så tenkte det kunne være litt stas for dem å si at den fikk jeg av barnebarnet mitt i Mexico. I år studerer jeg i Skottland og lurer på å gjøre det samme med skotske kjeks, kanskje slike buttermilk kjeks som er typisk skottisk. Har funnet en fin gaveeske med slike som ikke er for dyr, og lurer på å kjøpe slike til besteforeldrene mine, men har begynt å lure litt på om det er en litt rar gave fra ei jente på 22? Er det vanlig å gi slike ting, eller bør jeg kanskje kjøpe noe god kaffe/te til dem istedet? Setter pris på innspill! Anonymous poster hash: 872a7...18e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Høres ut som en veldig fin gave Anonymous poster hash: c6ffc...010 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Jeg hadde blitt glad for en sånn gave Anonymous poster hash: 26ce9...e47 1
Lillemini Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Jeg bodde og i Skottland før, og kjøpte myr mat med hjem i julegaver. På M&S selger de shortbread i fine skotskrutede gaveesker. Sleng med litt skotsk fudge og en haggis så får du en mosom gave til en femtilapp. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Så flott! Da kjøper jeg bare det TS Anonymous poster hash: 872a7...18e
Chizue Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 ...og nei ikke haggis... >.< Feiret jul i England for noen år tilbake og verten serverte Haggis... Snill som jeg er så spiste jeg...Til og med TO porsjoner...verste jeg har smakt ever Men likte julekaka... Men...Er folk som liker haggis... - Kjeksene høres ut som en flott gave :D 1
Lillemini Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 ...og nei ikke haggis... >.< Feiret jul i England for noen år tilbake og verten serverte Haggis... Snill som jeg er så spiste jeg...Til og med TO porsjoner...verste jeg har smakt ever Men likte julekaka... Men...Er folk som liker haggis... - Kjeksene høres ut som en flott gave :D Jeg lagde haggis, potetstappa og whiskeysaus med kantareller til mine besteforeldre. Det falt veldig i smak. Mange eldre liker litt kraftige smaker, og de er gjerne litt mer vant med innmat enn oss. En del av gaven må jo da også være å lage maten, tror ikke mange våger å prøve selv om de ikke har fått det servert før.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 En boks med shortbread er da en aldeles super gave. - den eneste ulempen er at du veldig fort kan bli suprt om å ta med et par esker når du kommer hjem, for de er altså nesten 'farlig' gode
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er en student på 22 som må være forsiktig med pengene, som de fleste andre studenter jeg kjenner. Jeg feirer alltid jul med hele familien, inkludert besteforeldre. I fjor da jeg bodde i Mexico kjøpte jeg en fin eske med meksikanske julekjeks til besteforeldrene mine, og det virket som om de likte det. Synes det er litt gøy å kunne gi noe fra en annen kultur og smake ny typer mat, og det virket som om det falt i smak (no pun intended, hehe). Det er jo noe de kan ta frem når de får besøk også, så tenkte det kunne være litt stas for dem å si at den fikk jeg av barnebarnet mitt i Mexico. I år studerer jeg i Skottland og lurer på å gjøre det samme med skotske kjeks, kanskje slike buttermilk kjeks som er typisk skottisk. Har funnet en fin gaveeske med slike som ikke er for dyr, og lurer på å kjøpe slike til besteforeldrene mine, men har begynt å lure litt på om det er en litt rar gave fra ei jente på 22? Er det vanlig å gi slike ting, eller bør jeg kanskje kjøpe noe god kaffe/te til dem istedet? Setter pris på innspill! Anonymous poster hash: 872a7...18e Studerer også i Skottland for tiden, hvor/ hvilket universitet er du på? Ja kjeks høres ut som en fin gave! Hva med noen millionaire shortbread, vanlig shortbread, highland toffee, gingerbread, + noe peppermynte drops eller karameller? Anonymous poster hash: 90b76...10c
Chizue Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg lagde haggis, potetstappa og whiskeysaus med kantareller til mine besteforeldre. Det falt veldig i smak. Mange eldre liker litt kraftige smaker, og de er gjerne litt mer vant med innmat enn oss. En del av gaven må jo da også være å lage maten, tror ikke mange våger å prøve selv om de ikke har fått det servert før. Kanskje noen har hørt skrekk historier om Haggis..Så du kan alltid lage det og si at det er "Lillemini Ala favorito" Bruker å fungere å si at ting er noe annet enn det er, moren min kalte Brokkoli for "Bronko-mat" som egentlig betydde Brachiosaurus/langhals-mat) -Barn er lettlurte- Eller som da jeg var i Asia fikk servert noe merkelig sjømat og jeg spurte venninnen min hva det var for noe "Oh.. It's seafood!:D" -What seafood? "Just seafood!:D"-No..but...squids...shrimps..shell... "Seafood:D Eat Eat :D" -ok... x) 1
Lillemini Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Kanskje noen har hørt skrekk historier om Haggis..Så du kan alltid lage det og si at det er "Lillemini Ala favorito" Bruker å fungere å si at ting er noe annet enn det er, moren min kalte Brokkoli for "Bronko-mat" som egentlig betydde Brachiosaurus/langhals-mat) -Barn er lettlurte- Eller som da jeg var i Asia fikk servert noe merkelig sjømat og jeg spurte venninnen min hva det var for noe "Oh.. It's seafood!:D" -What seafood? "Just seafood!:D"-No..but...squids...shrimps..shell... "Seafood:D Eat Eat :D" -ok... x) Hahaha, det er da du vet at det er best å bare spise, og aldri spørre igjen om hva slags sjømat det faktisk var. 😂 Her i huset har jeg funnet ut at alt går nedpå hos lille så lenge det kan kalles en "kake". Moser fisk, kylling, kjøtt eller egentlg hva som helst sammen med grønnsaker og steker det som en kake, så spiser hun som om hun ikke har sett mat før. Kaaaaaake! Avsporing, beklager. Men igjen TS, shortbread er supert. Det finnes vel ingen som ikke liker det, smelter i munnen med en kopp kaffe eller te. 😋 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er en student på 22 som må være forsiktig med pengene, som de fleste andre studenter jeg kjenner. Jeg feirer alltid jul med hele familien, inkludert besteforeldre. I fjor da jeg bodde i Mexico kjøpte jeg en fin eske med meksikanske julekjeks til besteforeldrene mine, og det virket som om de likte det. Synes det er litt gøy å kunne gi noe fra en annen kultur og smake ny typer mat, og det virket som om det falt i smak (no pun intended, hehe). Det er jo noe de kan ta frem når de får besøk også, så tenkte det kunne være litt stas for dem å si at den fikk jeg av barnebarnet mitt i Mexico. I år studerer jeg i Skottland og lurer på å gjøre det samme med skotske kjeks, kanskje slike buttermilk kjeks som er typisk skottisk. Har funnet en fin gaveeske med slike som ikke er for dyr, og lurer på å kjøpe slike til besteforeldrene mine, men har begynt å lure litt på om det er en litt rar gave fra ei jente på 22? Er det vanlig å gi slike ting, eller bør jeg kanskje kjøpe noe god kaffe/te til dem istedet? Setter pris på innspill! Anonymous poster hash: 872a7...18e Kjeksen i Skottland er ikke god. Boksene er fine mange ganger, men innholdet står til stryk. Skottland har mye annet spisende i gavesker Anonymous poster hash: 519af...428
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 ..., men har begynt å lure litt på om det er en litt rar gave fra ei jente på 22? Er det vanlig å gi slike ting, eller bør jeg kanskje kjøpe noe god kaffe/te til dem istedet? Setter pris på innspill! Anonymous poster hash: 872a7...18e Hvorfor skulle det være så mye rarere fra en på 22 enn fra en på 21? Er det en magisk grense der? Jeg synes det høres ut som en helt utmerket gave. Avhengig av hvor mye det koster og hvor mye du vil bruke av penger, blir det heller ikke feil om du legger ved noe annet spiselig skotsk, som også er foreslått lenger opp i tråden. Anonymous poster hash: 920a5...08b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 Studerer også i Skottland for tiden, hvor/ hvilket universitet er du på? Ja kjeks høres ut som en fin gave! Hva med noen millionaire shortbread, vanlig shortbread, highland toffee, gingerbread, + noe peppermynte drops eller karameller? Anonymous poster hash: 90b76...10c Edinburgh, hva med deg? Jeg har sett noen fine gaveesker, så jeg tror bare jeg satser på en slik en! TS Anonymous poster hash: 872a7...18e
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #15 Skrevet 13. desember 2014 Hvorfor skulle det være så mye rarere fra en på 22 enn fra en på 21? Er det en magisk grense der? Jeg synes det høres ut som en helt utmerket gave. Avhengig av hvor mye det koster og hvor mye du vil bruke av penger, blir det heller ikke feil om du legger ved noe annet spiselig skotsk, som også er foreslått lenger opp i tråden. Anonymous poster hash: 920a5...08b Hehe, vet ikke helt. Det med kjeksene fra Mexico føltes litt annerledes siden de var spesielle kjeks fra et spesielt sted (ingen i familien min har vært i den regionen), mens kjeks fra Skottland er liksom litt nærmere hjemme, litt lettere å få tak i. Jeg bare begynte å lure på om det kanskje er litt rart i min alder å kjøpe sånne små gaveesker og pakke dem inn, litt barnslig liksom? Men det høres ut som folk her synes det er en ok gave, så jeg gjør bare det. Anonymous poster hash: 872a7...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå