AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Ser at mange jeg kjenner har sterkt retusjerte bilder og ettersom jeg ikke er så fotogen, tenkte jeg kanskje også og bruke litt hjelp. Trenger et program hvor man kan gjøre bena litt lenger, ta vekk litt mage osv. Noen som har tips? Og jaja ja, jeg vet man skal akseptere seg slik man er osv. Men hadde vært hyggelig å ha et fint familiebilde..... Så ønsker ikke spydige forslag, k u n svar fra de som har relevante og konkrete forslag til program. Takk. Anonymous poster hash: 1ccc1...0c4
Kragebein Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Hvis du ønsker å betale for det så er Photoshop det beste du får Med litt trening kan du gjøre mer eller mindre akkurat hva du vil med bildene. Hvis du er ute etter et gratis alternativ kan du for eksempel prøve Gimp, men da må du også være klar over at det er litt begrenset med tanke på alternativer og kvalitet. 1
Chizue Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Du kan betale for det, eller så kan du laste cracka versjon ned, men den siste er jeg imot, for det er jo egentlig ulovlig og eierene taper penger på det =/ Photoshop er bra! :D Og jeg angrer ikke ett sekund over å ha betalt for det ^^
Kira-delta Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Photoshop er bra, men du kan faktisk gjøre MYE av det samme med gratisprogram også. Det er bare litt mer tidkrevende. Googler du f.eks "slim body PS tutorial" kan du bruke den samme metoden i gratisprogrammene, men da må du sette deg litt inn i hvordan programmet fungerer og hva de forskjellige funksjonene heter. Men kan du ett -så kan du alle. Gimp og paint.net er gratisprogrammer som kan fungere som PS
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Ts her. Takk for gode forslag. Anonymous poster hash: 1ccc1...0c4
Gjest Strandet Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Det kan godt tenkes at det finnes gratis løsninger, i form av online program. Altså, program som en kan bruke via nettleseren (et nettsted som tilbyr bildemanipulering, som om du brukte et dataprogram), slik at det ikke er nødvendig med noen installasjon på datamaskinen. Endret 12. desember 2014 av Strandet 1
Gjest tsejG Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Hvis du har et speilreflekskamera fulgte det med programvare for dette (i hvertfall om du har en Canon-modell). Canon-programmet heter Digital Photo Professional, og er et ganske brukbart redigeringsprogram (riktignok milevis unna Photoshop CS5 f.eks,) som du får gjort mye spennende med. Og godt mulig dette kan lastes ned selv om du ikke har et kamera fra Canon også, det kan du jo enkelt sjekke..
Kragebein Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Det kan godt tenkes at det finnes gratis løsninger, i form av online program. Altså, program som en kan bruke via nettleseren (et nettsted som tilbyr bildemanipulering, som om du brukte et dataprogram), slik at det ikke er nødvendig med noen installasjon på datamaskinen. Vær litt forsiktig med dette, plutselig gir du nettsiden rettigheter til å bruke bildet ditt bare ved at du laster det opp hos dem. Helt ok å bruke hvis du bare vil redigere noe raskt, men jeg ville ikke brukt det på mer seriøse eller personlige bilder.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Pixlr er et greit fotoredigeringsprogram, du får applikasjonen på nett, på smarttelefon og på Mac/Windows. Endret 13. desember 2014 av Gjest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå