AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 En bekjent av meg er i en skillsmisseprosess. Hovedårsaken er manglende økonomisk kontroll hos hans partner. De har vært på mekling, så da må vel separasjonspapirer være sendt inn..? Uansett, jeg er bekymret for han partners pengebruk i denne perioden. Det går titalls tusen i klær og hobby, nesten demonstrativt nå som han vil skilles. Hun vil ikke det. Ettersom både formue og gjeld (som hun har opparbeidet seg store mengder av) blir fordelt i et oppgjør, vil 50% av denne nyanskaffede gjelden også bli hans? Altså, det hun har opparbeidet seg etter at separsjonspapirer blir sendt inn? Anonymous poster hash: 2d370...fdf
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 En bekjent av meg er i en skillsmisseprosess. Hovedårsaken er manglende økonomisk kontroll hos hans partner. De har vært på mekling, så da må vel separasjonspapirer være sendt inn..? Uansett, jeg er bekymret for han partners pengebruk i denne perioden. Det går titalls tusen i klær og hobby, nesten demonstrativt nå som han vil skilles. Hun vil ikke det. Ettersom både formue og gjeld (som hun har opparbeidet seg store mengder av) blir fordelt i et oppgjør, vil 50% av denne nyanskaffede gjelden også bli hans? Altså, det hun har opparbeidet seg etter at separsjonspapirer blir sendt inn? Anonymous poster hash: 2d370...fdf Du får be kjæresten din spørre advokaten sin. Anonymous poster hash: 60c80...0a7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 En bekjent av meg er i en skillsmisseprosess. Hovedårsaken er manglende økonomisk kontroll hos hans partner. De har vært på mekling, så da må vel separasjonspapirer være sendt inn..? Uansett, jeg er bekymret for han partners pengebruk i denne perioden. Det går titalls tusen i klær og hobby, nesten demonstrativt nå som han vil skilles. Hun vil ikke det. Ettersom både formue og gjeld (som hun har opparbeidet seg store mengder av) blir fordelt i et oppgjør, vil 50% av denne nyanskaffede gjelden også bli hans? Altså, det hun har opparbeidet seg etter at separsjonspapirer blir sendt inn? Anonymous poster hash: 2d370...fdf Ja, det deles. Gjeld hun eventuelt har opparbeidet seg før inngåelsen av ekteskapet skal IKKE deles. Hvis han nå har fått stor gjeld deles det 50 % mellom dem. Anonymous poster hash: fca53...b43
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Jeg vil tilføye at etter § 58 Ektefellens samlede formuer skal dels likt etter at det er gjort fradrag fra gjeld. Anonymous poster hash: fca53...b43
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Du får be kjæresten din spørre advokaten sin.Anonymous poster hash: 60c80...0a7 Hehe, visste den kom.. Det er ikke tilfelle. Du er klar over at det går an å bry seg om andre mennesker uten at det ligger et egoistisk motiv til grunn ikke sant? Du fremstår som svært forutinntatt og kranglete ved å svare slik. Jeg har nevnt dette for ham, men han trodde selv at 50/50-deling opphørte når søknad om separasjon var registrert. Men alt av evt. gjeld og verdier som erverves før skilsmissen er endelig må altså deles? Hans partner har tatt helt av med sitt forbruk etter han slapp bomben. Hun drukner allerede i forbruksgjeld, og trekker nå stikken enda lengre for å tyne mest mulig utav ham mens hun fremdeles har mulighet ser det ut som. Finnes det noen mulighet for ham å forhindre dette i løpet av skilsmisseprosessen? Det er jo forferdelig at hun skal ha mulighet til å dra ham ennå lenger ned i dritten enn hun allerede har gjort. Hun kan finne på mye før han faktisk får skilt seg fra henne.. Hilsen TS Anonymous poster hash: 2d370...fdf
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 For å vise at jeg egentlig ikke er så kranglefant så:http://www.advokatsylte.no/informasjon-om-regelverk/deling-av-gjeld-og-formue-ved-skilsmisse Her står det at det er gjelds og formue på seperasjonstidspunktet som gjelder. Anonymous poster hash: 60c80...0a7
Gjest Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Det foresvever meg at forbruksgjeld som den ene parten har inngått på egen hånd som ikke beviselig har gått til husholdningen kan skjevdeles på den som har tatt opp lånet. Men det bør advokaten vite bedre enn meg. Red: Altså i forhold til gjelden som ble tatt opp før seperasjonspapirene ble undertegnet. Endret 12. desember 2014 av Themis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå