Gå til innhold

Overpronasjon - anbefalte treningssko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det her er riktig forum, men jeg jogger mye på asfalt og trenger derfor noen sko som kan stabilisere min overpronasjon.

Pronasjonen er nokså kraftig, og lurer på om noen andre som plages med dette har tips eller anbefalinger angående joggesko? Har prøvd div. fra Asics, men ikke alt for overpronasjon "duger".

På forhånd takk for alle forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kjøpe sko på en butikk der de måler pronasjonen, helst en der de ansatte har mye kunnskap som f.eks Løplabbet.

For alle som har føtter utenfor normalen er det viktig å prøve skoene før en kjøper. Med prøve mener jeg ikke bare å ta dem på, men å jogge et par runder i butikken for å se hvordan de fungerer i bruk.

Anonymous poster hash: 975d2...2e7
Gjest Runforit
Skrevet

Løplabbet ja. Der filmer de tråkket ditt for å være sikker på at du får rett sko.

Skrevet

Og jeg ville vært kritisk selv der. De vondteste løpeskoene jeg noensinne har hatt, kjøpte jeg der, fordi de passet bena mine sååå bra. Problemet er bare at de ikke er behagelige på en flekk etter 5 min.

Anonymous poster hash: 165ad...7e7
Gjest Runforit
Skrevet

Og jeg ville vært kritisk selv der. De vondteste løpeskoene jeg noensinne har hatt, kjøpte jeg der, fordi de passet bena mine sååå bra. Problemet er bare at de ikke er behagelige på en flekk etter 5 min. Anonymous poster hash: 165ad...7e7

Da kan du bytte dem så lenge du løper på mølle. Det gjorde jeg da de solgte meg feil sko en gang. De er veldig opptatt av at du får rett sko.

Skrevet

Da kan du bytte dem så lenge du løper på mølle. Det gjorde jeg da de solgte meg feil sko en gang. De er veldig opptatt av at du får rett sko.

Det kan hende. Jeg ble borte fra løpingen en periode etter at jeg hadde kjøpt nye sko, ikke så lett å komme et halvt år etterpå uten kvittering, følte jeg.

Bare viktig å være kritisk, selv om de skal være flinke. Noe av det viktigste er jo hvordan det kjennes ut når man løper.

Anonymous poster hash: 165ad...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...