AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har bestilt en krem fra en tysk selger på Ebay, som kostet 150 kroner. Nå når den kom i posten er den med en tollavgift på 200 kr! Hva i alle dager kan dette skyldes?? Jeg ville jo aldri ha kjøpt den for 350 kroner, og 200 kroner var da en virkelig drøy tollavgift - som ikke skulle vært der i det hele tatt? Kan noen hjelpe meg? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: c9487...709
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Er ikke dette noe du heller burde spørre tollvesenet om ? Anonymous poster hash: 67b58...a1c
HvittHus Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Ta kontakt med posten. Det er de som har satt tollbehandlingsgebyret feil. Send kopi av bestillingsbekreftelse og betalingsinfo til: [email protected] 2
Gjest chisandra Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Jeg har bestilt en krem fra en tysk selger på Ebay, som kostet 150 kroner. Nå når den kom i posten er den med en tollavgift på 200 kr! Hva i alle dager kan dette skyldes?? Jeg ville jo aldri ha kjøpt den for 350 kroner, og 200 kroner var da en virkelig drøy tollavgift - som ikke skulle vært der i det hele tatt? Kan noen hjelpe meg? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: c9487...709 Selgeren kan ha skrevet høyere verdi på pakken. Du skal ikke betale noe ekstra for en vare til 150,- Ta kontakt med tollvesenet, de kan guide deg gjennom. Du må sannsynligvis maile paypal-kvitteringen. Edit: Bruk adressen zellica la ut. Endret 12. desember 2014 av chisandra
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Det ser ut som at det er det tyske tollvesenet som har behandlet tollen.... Anonymous poster hash: a2255...dd9
Katias Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Enig med zellica over her. Hvis du har spart på mailen hvor bekreftelsesordren ligger, så sender du en kopi av denne til nevnte mailadresse, så skal du nok se at det vil gå i orden
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Kan være at de som sendte pakken skrev pris ink frakt på utsiden slik at den da kom over kr 200? Dette er i så fall feil og du kan sende inn faktura på mail til posten som beskrevet over. Anonymous poster hash: 134c3...c0c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ringte akkurat til Tollvesenet og fikk snakke med en der. Han sa bare "det må du snakke med de på Posten om, så ordner de det." Gjør de virkelig det? Jeg har jo hørt folk på Posten si at de ikke kan gjøre noe med tollavgiften, for det må Tollvesenet ta seg av? Jeg er litt fovirret nå. Anonymous poster hash: a2255...dd9
teit1 Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Det skjer ganske ofte, er bare å sende mail så ordner det seg ganske raskt
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ringte akkurat til Tollvesenet og fikk snakke med en der. Han sa bare "det må du snakke med de på Posten om, så ordner de det." Gjør de virkelig det? Jeg har jo hørt folk på Posten si at de ikke kan gjøre noe med tollavgiften, for det må Tollvesenet ta seg av? Jeg er litt fovirret nå. Anonymous poster hash: a2255...dd9 Du må sende mail om det, for de i f. eks post i butikk kan ikke gjøre noe med det. Så det er nok riktig Anonymous poster hash: d3a35...e1a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Du må sende mail om det, for de i f. eks post i butikk kan ikke gjøre noe med det. Så det er nok riktig Anonymous poster hash: d3a35...e1a Nei, det var det jeg mente. Men han sa at jeg skulle bare gå og snakke med de der jeg skulle hente pakken (post i butikk). Men, et spørsmål til (siden dere er så greie): Hva skjer om jeg ikke henter den? Må jeg betale noe da? Anonymous poster hash: a2255...dd9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Det er Posten Norge som tar seg av tollbehandlingen. Tollvesenet er ikke innvolvert i den prosessen. Du må sende mail til [email protected]. Den lokale post i butikk kan ikke gjøre noe. Dersom du ikke henter pakken blir den sendt tilbake til avsender og de får regning på returfrakten. Om de sender regningen videre til deg er opp til de. Anonymous poster hash: 134c3...c0c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Dette har jeg gjort flere ganger. Send inn kvittering på postens nettsider. De på post i butikk kan ikke gjøre noe.Anonymous poster hash: b0d5f...a3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå