orakel Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...hlight=vinci%2A
Glitterchick Skrevet 28. juli 2004 #4 Skrevet 28. juli 2004 Jepp, etter de første 80 sidene var jeg hekta og kunne ikke legge den fra meg. Bra bok, og morsomt alle bruduljene den har startet. Anbefales!
Cand alt Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 Har akkurat avbestilt den, men nå angret jeg meg.
Gjest care Skrevet 28. juli 2004 #8 Skrevet 28. juli 2004 Er det ikke denne boken der det blir påstått at forfatter nå har fornermet tusentall av kristne?
Crazee Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Er det ikke denne boken der det blir påstått at forfatter nå har fornermet tusentall av kristne? Jo - han påstår han har forska på dette og funne grunnlagsmateriale, slik at boka skal vera basert på sanninga. Det stemmer ikkje. Både kristne og ikkje-kristne er klar over og seier at mykje at det materialet han bygger på er forfalskingar og oppspinn, noko som er blitt vist for mange år sidan. Likevel påstår han altså enno at det er "den sjokkerande sanninga" han bygger handlinga i boka på.
Gjest care Skrevet 28. juli 2004 #10 Skrevet 28. juli 2004 Jo - han påstår han har forska på dette og funne grunnlagsmateriale, slik at boka skal vera basert på sanninga. Det stemmer ikkje. Både kristne og ikkje-kristne er klar over og seier at mykje at det materialet han bygger på er forfalskingar og oppspinn, noko som er blitt vist for mange år sidan. Likevel påstår han altså enno at det er "den sjokkerande sanninga" han bygger handlinga i boka på. Ok, da føler jeg for å lese den en gang.
Bitte Skrevet 29. juli 2004 #11 Skrevet 29. juli 2004 Den har kommet i paperback. Leser den for andre gang..og den er bedre enn første. Får med meg fler detaljer nå.
glaciera Skrevet 29. juli 2004 #12 Skrevet 29. juli 2004 Det har allerede kommet en bok som plukker fra hverandre argumentasjonen i Da Vinci-koden, skrevet av en eller annen viktigper. Tror den heter "The Da Vinci Code Decoded". Jeg fikk Da Vinci Koden i gave nylig og skal snart gå løs på den. Elsker historiske drama og driter egentlig i om de har sannhetsgehalten i orden
Gjest heksa Skrevet 29. juli 2004 #13 Skrevet 29. juli 2004 Den har kommet i paperback. Leser den for andre gang..og den er bedre enn første. Får med meg fler detaljer nå. ikke på norsk vel?
Cilla Skrevet 29. juli 2004 #14 Skrevet 29. juli 2004 Jeg har i mellomtiden sjekket både på haugenbok og mao og det ser ut til at boken finnes i paperback bare på engelsk. Så kommer nok til å bestille den fra haugenbok for gidder ikke vente på paperbacken
Amarone Skrevet 29. juli 2004 #15 Skrevet 29. juli 2004 Engelsk paperback finnes i hvert fall, for det har jeg. Ganske spennende, men ikke direkte god. Forfatteren påstår visstnok ikke at det er sant (!), men beskrivelsene av malerier o.l. er reelle.
Crazee Skrevet 30. juli 2004 #16 Skrevet 30. juli 2004 Vel, kva som er reellt i boka... Artikkel om boka. Forresten, de som har lest ho: Kva er det som gjorde boka spennande (om de synest det)?
Arkana Skrevet 31. juli 2004 #17 Skrevet 31. juli 2004 Vel, det er faktisk velkjent at kirken har prøvd å skjule ting i årevis, om det er i den skalaen Brown skriver kan derimot diskuteres. De fleste religioner har jo en slik holdning at "du trenger ikke vite, du skal bare tro". USA er et svært kristent land, så det forundrer meg ikke at de kommer med desperate bøker for å dekke over dette, hvis det virkelig er sant. Jeg kjenner ikke historien så godt at jeg skal uttale meg om hvorvidt boken hans er troverdig eller ikke.
Crazee Skrevet 31. juli 2004 #18 Skrevet 31. juli 2004 ER det så velkjent, eller er det berre sånn "det må jo berre vera sånn" som artikkelen seier? Seriøse forskarar har jo plukka frå kvarandre dei argumenta og teoriane som boka bygger på - mykje av det lenge FØR boka var påtenkt. Er det nokon bestemt grunn til å mistru desse forskarane, som ikkje alle er kristne heller? Og ei sånn "du skal ikkje veta, du skal berre tru"-haldning er totalt ukjent for meg, i alle fall. Stikk i strid med det eg opplever.
Gjest TomKrus Skrevet 31. juli 2004 #19 Skrevet 31. juli 2004 Jo - han påstår han har forska på dette og funne grunnlagsmateriale, slik at boka skal vera basert på sanninga. Det stemmer ikkje. Både kristne og ikkje-kristne er klar over og seier at mykje at det materialet han bygger på er forfalskingar og oppspinn, noko som er blitt vist for mange år sidan. Likevel påstår han altså enno at det er "den sjokkerande sanninga" han bygger handlinga i boka på. Fiction, smiction. Jeg liker Omen selv om jeg ikke tror på satan(og mange hevder han finnes), så er boka bra? Er den spennende? Eller er det bare bull alla Erich von Däniken?
Felicia Skrevet 31. juli 2004 #20 Skrevet 31. juli 2004 Boka er veldig bra og uhyre spennende. Jeg gir for å være helt ærlig blanke i om forfatteren hadde hevdet at boka ble skrevet av grønne menn. Boka anbefaler jeg til alle som liker å bruke fantasien sin og som klarer å bruke den lengere enn til å se "based on a true story"-filmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå