Gå til innhold

Har man ikke krav på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i dyrebutikken og skulle bytte en dyr sele (400kr) jeg hadde kjøpt til hunden, men som ikke passet. Først ville de vite om jeg ville ha ny sele og kom med andre størrelser. Jeg sa nei, jeg bestilte en annen på nettet i går. Ok. Jeg kunne få en tilgodelapp da. Nei, kan jeg ikke heller få igjen pengene, spurte jeg da.. njaaa, njooo, hun tenkte på det og dro litt på det. Ok, det kunne vel gå, kom den ansatte frem til. Og så var hun sur... men å heve kjøpet og få tilbake pengene, er ikke det et krav jeg som kunde har?... er det noe å bli sur for?

Anonymous poster hash: 1b7a1...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har du ikke krav på! Hvorfor skulle du hatt det? Enkelte butikker praktiserer det, men det er opp til den enkelte butikk. Ved kjøp på nett derimot, kan du ombestemme deg.

• Liker 7
Skrevet

Du skulle ha byttet til en sele i en annen størrelse, og så avbestilt det du bestilte på nettet. Du har nemlig angrerett på det du kjøper på nett, men ikke på det du kjøper i butikk.

Du var en kravstor og plagsom kunde

Anonymous poster hash: 5f9fc...204
  • Liker 6
Skrevet

Ifølge linken har jeg krav om angrerett. Men da kjøper jeg ikke noe der mer, bortsett fra det jeg vet jeg ikke bytter - ønsker ikke å risikere og måtte bruke penger der når jeg ikke trenger noe.. men de har tidligere sagt at det bare er å komme tilbake med ting hvis de ikke passer så kan jeg heve kjøpet

• Liker 1
Skrevet

Du skulle ha byttet til en sele i en annen størrelse, og så avbestilt det du bestilte på nettet. Du har nemlig angrerett på det du kjøper på nett, men ikke på det du kjøper i butikk.

Du var en kravstor og plagsom kunde

Plagsomt å spørre om å få pengene igjen? Det handler om kundeservice. Men vet i allefall at jeg ikke tar risken med å handle der igjen :) i tilfelle jeg "må" bruke masse penger.

• Liker 1
Skrevet

Ifølge linken har jeg krav om angrerett. Men da kjøper jeg ikke noe der mer, bortsett fra det jeg vet jeg ikke bytter - ønsker ikke å risikere og måtte bruke penger der når jeg ikke trenger noe.. men de har tidligere sagt at det bare er å komme tilbake med ting hvis de ikke passer så kan jeg heve kjøpet

Angre- og bytterett

Du har kun angrerett ved fjernsalg og kjøp utenfor fast utsalgssted, slik som internett og dørsalg. Når du handler i ordinære butikker, er du prisgitt butikkens egne bytteregler.

Nei, her står det at når du handler i en fysisk butikk har du IKKE angrerett, utover det butikken gir deg.

Du kan ha misforstått, slik at det du har blitt fortalt er at du kan komme tilbake og bytte om det ikke passer.

• Liker 3
Skrevet

Nei, du har ikke krav på å heve kjøpet. Den ansatte var snill som lot deg gjøre det.

Anonymous poster hash: ec718...1f1
  • Liker 5
Skrevet

De er sikkert glad til at du ikke handler der igjen, du skulle faktisk takket for at de var så hensynsfulle å ga deg pengene tilbake, hvilket du ikke har krav på! Hvis jeg kjøper et halsbånd, dekken eller sele i butikk spør jeg i såfall om jeg kan dra hjem å prøve det på hundene og eventuelt få pengene tilbake om det ikke passer- altså gjør en særavtale.

Anonymous poster hash: 49ea6...7bb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...