Gjest Gemini7 Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har normal til tørr hud, og på vinteren får jeg litt tørrflekker i kinnene/rundt nesa. Akkurat som om huden er tynn og skjør. Jeg bruker serum fra Ole Henriksen og dagkrem fra samme (truth cream advanced) og har hittil vært fornøyd med disse men merker at det ikke holder lengre pga endret klima. Jeg bruker også Nutri Gold-oljen fra L'oreal og synes den er utrolig god men heller ikke den holder tørrflekkene borte. Noen som har knallbra erfaring med noe riktig fuktighetgivende som ikke blir fett?? Thanks!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Det kommer jo an på hva du trenger. Du skriver at du har normal til tørr hud, men at du ikke ønsker en krem med fett, men en krem som er veldig fuktighetsgivende. Det blir feil. Hvis du har normal/tørr hud så trenger huden din fett. Hvis du har fuktfattig hud så trenger huden din fukt. Det viktigste er først og fremst å få stadfestet hva du trenger før det er mulig å hjelpe deg å finne riktig krem, eventuelt serum. Anonymous poster hash: 2459d...63d
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Decubal har ein i krukke med raudt lok. 75ml. Knakande bra!
^^Belle^^ Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Skinfood Watery Berry serum + Aderma Hyldralba Rich har reddet min fuktfattige hud.
Gjest Gemini7 Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Det kommer jo an på hva du trenger. Du skriver at du har normal til tørr hud, men at du ikke ønsker en krem med fett, men en krem som er veldig fuktighetsgivende. Det blir feil. Hvis du har normal/tørr hud så trenger huden din fett. Hvis du har fuktfattig hud så trenger huden din fukt. Det viktigste er først og fremst å få stadfestet hva du trenger før det er mulig å hjelpe deg å finne riktig krem, eventuelt serum. Anonymous poster hash: 2459d...63d Hmm ok. I mitt hode har fuktfattig og tørr hud (hittil) vært samme ting... Jeg klarer ikke forklare det annerledes enn at jeg har tørre flekker. men jeg har hørt for lenge siden av en hudpleier at jeg trenger fukt og ikke fett så jeg trodde liksom det var gjengs for tørr/fuktfattig hud (som jeg altså trodde var en og samme ting)... Endret 12. desember 2014 av Gemini7
Prorsum Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Kjøpte nettopp en fra Eucerin, som heter Skin Relief, eller noe sånt. Veldig god. I tillegg bruker jeg Almond Oil for maks fuktighet.
The Kitten Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Jeg har normal til tørr hud, og på vinteren får jeg litt tørrflekker i kinnene/rundt nesa. Akkurat som om huden er tynn og skjør. Jeg bruker serum fra Ole Henriksen og dagkrem fra samme (truth cream advanced) og har hittil vært fornøyd med disse men merker at det ikke holder lengre pga endret klima. Jeg bruker også Nutri Gold-oljen fra L'oreal og synes den er utrolig god men heller ikke den holder tørrflekkene borte. Noen som har knallbra erfaring med noe riktig fuktighetgivende som ikke blir fett?? Thanks! Hvis du er plaget med at det blir veldig tørt og klør kan det hjelpe å bruke olivenolje. Smør det på om kvelden før du legger deg. Gjør underverker for mine hender i alle fall. Er sikkert andre oljer som også fungerer bra.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Hmm ok. I mitt hode har fuktfattig og tørr hud (hittil) vært samme ting... Jeg klarer ikke forklare det annerledes enn at jeg har tørre flekker. men jeg har hørt for lenge siden av en hudpleier at jeg trenger fukt og ikke fett så jeg trodde liksom det var gjengs for tørr/fuktfattig hud (som jeg altså trodde var en og samme ting)... Ok, hvis en hudpleier har sagt at du trenger fukt og ikke fett, så har du nok ikke tørr hud, men fuktfattig hud. Tips om gode fuktighetskremer for hud som trenger mye fukt som jeg har god erfaring med: - Decleor Hydra Floral krem - Emergin C Organics Phytocell krem - Matis Fundamental Beautyfying krem Serum som gir veldig godt med fukt er: - Decleor Neroli essential serum - Emergin C Organics Phytocell serum - Linda Johansen TLC recovery serum Hvis du er veldig fuktfattig hjelper det å skrubbe huden og ta en god fuktmaske 1-2 ganger pr uke. Ett annet tips er å gå for en ekstremt fuktgivende nattkrem/balm. De beste tipsene jeg har her er: - Decleor sine nattbalmer (disse er overlegne på fukt, og har reddet huden min mange ganger) - Decleor aroma whitce c nattkrem (denne er veldig god på fukt selv om den egentlig skal hjelpe mot pigmentflekker er det den beste nattkremen jeg noensinne har testet) Anonymous poster hash: 2459d...63d
Gjest Gemini7 Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Tusen takk for svarene!! Her har jeg mye å teste ut!!
Asparges Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Jeg har normal til tørr hud, og på vinteren får jeg litt tørrflekker i kinnene/rundt nesa. Akkurat som om huden er tynn og skjør. Jeg bruker serum fra Ole Henriksen og dagkrem fra samme (truth cream advanced) og har hittil vært fornøyd med disse men merker at det ikke holder lengre pga endret klima. Jeg bruker også Nutri Gold-oljen fra L'oreal og synes den er utrolig god men heller ikke den holder tørrflekkene borte. Noen som har knallbra erfaring med noe riktig fuktighetgivende som ikke blir fett?? Thanks! For normal, tørr og sensitiv hud har Faran (100% fra naturlig opprinnelse, økologisk sertifisert uten tilsatt vann osv.) flere produkter som virker svært fuktighetsgivende; holder lenge på fukten. Spesielt for din hudtype anbefales: Dagkrem: Camel milk face cream (dyrest, men best). Alternativt: Hydrating day cream (også veldig god) Nattkrem: Facial night cream - nourishing (holder på fukten hele natten) Serum: Natural Face Serum (serumet kan benyttes uavhengig hudtype. Anbefaler ansiktskrem etterpå) Ansiktsmaske: Face mask - Oat milk & Jojoba (ca. en gang pr uke) Rensegelé: Face Cleansing Gel - Stimulating Lykke til med valget - sjekk evt. link til ansiktsproduktene til Faran her
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Tørr vin passer vel heller til kjøttAnonymous poster hash: 3a127...297
Gjest BabyBlue Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Bruker hydra floral krem og neroli serum fra decleor nå. Fungerer kjempefint for vinterhuden min skal være sånn julekit med det på feelunique tror jeg?
Gjest Bettys Skrevet 14. desember 2014 #13 Skrevet 14. desember 2014 Jeg har veldig fuktfattig hud og fikk ikke nok fukt av decleor, brukte neroli serumet og en dagkrem (husker ikke hvilken) og fuktmasken. Nå har jeg konvertert til Beaute Pacifique og huden min er veldig fornøyd. Bruker serum paradoxe og creme paradoxe på dagtid og fuktmasken på natten. Ellers har jeg vært ganske fornøyd med Matis. EmerginC funket veldig dårlig til min hud, tror det er et merke man enten elsker eller hater.
vimsefrøken Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 Jeg har veldig fuktfattig hud og fikk ikke nok fukt av decleor, brukte neroli serumet og en dagkrem (husker ikke hvilken) og fuktmasken. Nå har jeg konvertert til Beaute Pacifique og huden min er veldig fornøyd. Bruker serum paradoxe og creme paradoxe på dagtid og fuktmasken på natten. Ellers har jeg vært ganske fornøyd med Matis. EmerginC funket veldig dårlig til min hud, tror det er et merke man enten elsker eller hater. Jeg elsker Emergin C produkter, men har samme erfaring som deg der, det virker som det er ett merke man enten elsker eller hater. Mulig det er noe i disse som fungerer veldig bra med noen hudtyper
vimsefrøken Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Bruker hydra floral krem og neroli serum fra decleor nå. Fungerer kjempefint for vinterhuden min skal være sånn julekit med det på feelunique tror jeg? Skriver under på denne. Før brukte jeg Decleor Hydra Floral krem og Neroli serum og disse er supre for fuktfattig hud. Jeg bruker dem ikke per nå, men de er veldig gode
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #16 Skrevet 14. desember 2014 Jeg elsker Emergin C produkter, men har samme erfaring som deg der, det virker som det er ett merke man enten elsker eller hater. Mulig det er noe i disse som fungerer veldig bra med noen hudtyper Hvilke hudtyper har de som elsker og hater EmerginC? Vurderer nemlig å prøve. Anonymous poster hash: 4abbb...23e
vimsefrøken Skrevet 14. desember 2014 #17 Skrevet 14. desember 2014 Hvilke hudtyper har de som elsker og hater EmerginC? Vurderer nemlig å prøve. Anonymous poster hash: 4abbb...23e Jeg tror ikke det er en typisk hudtype, det finnes mange med tørr/fet/kombinert/normal hud som elsker disse produktene, OG som hater dem Jeg tror man bare må prøve dem å se om de passer for deg. Det er jo egentlig det samme med Decleor, da mange reagerer på planteoljer som de bruker mye av i Decleor, mens mange får fantastisk mye bedre hud av det.
Gjest Bettys Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Hvilke hudtyper har de som elsker og hater EmerginC? Vurderer nemlig å prøve. Anonymous poster hash: 4abbb...23e Jeg har kombinert hudtype (normale kinn og litt fetere t-sone), veldig fuktfattig og litt sensitiv. Ikke spesielt plaget av kviser. EmerginC ga meg DIGRE porer, kviser og hudormer. Slet med å få normalisert huden i over ett år etterpå.
henp Skrevet 15. desember 2014 #19 Skrevet 15. desember 2014 La Roche Posay Toleriane fungerer ihvertfall veldig bra for meg, jeg bruker stort sett kun produkter derfra nå. Skal sies at jeg har noe sensitiv hud i tillegg til at den er vintertørr. Kjøpes på apoteket, og er ikke superdyr sammenlignet med mange andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå