Gå til innhold

COS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Var i Oslo for noen uker siden og kom over butikken COS. Ble helt forelsket og nå lurer jeg litt på om det finnes nettbutikker som selger COS eller finnes det i Trondheim? Hvilke erfaringer har dere med klær fra dette merket? Vet absolutt ingenting om denne butikken, bortsett fra at det var ganske dyrt og at de hadde fine klær.

Anonymous poster hash: 7c816...9af

Skrevet

Dyrt og dyrt, det er ikke så mye dyrere enn eierkjeden H&M mens kvaliteten er enormt mye bedre. Nettbutikken sender dessverre bare til EU, og foreløpig er det bare butikker i Oslo.

En del av klærne er veldig firkantede i snittet, så man må passe på at man ikke blir seende ut som en eske. Når jeg er fornøyd med hvordan snittet på et Cos-plagg sitter på meg har jeg veldig lett for å kjøpe, jeg liker klærne deres skikkelig godt.

Anonymous poster hash: 7b6f6...27f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har veldig positiv erfaring med klær fra Cos. Elsker klærne der i fra :) Men vet dessverre ikke om du får taki det i Trondheim. Kanskje du kan ringe til den i Oslo og spørre om de kan sende enkelte varer hvis det er noe konkret du ønsker deg?

Skrevet

Cos finnes i utlandet også. Har en genser i tynn ull fra Cos, og kvaliteten er kjempebra. Nupper ikke og har holdt seg fin i snittet. Ikke dyre klær, synes jeg, mtp kvaliteten. Enkelt snitt på plaggene, litt "firkantig", ja.

Skrevet

Elsker COS! Kjøper mye av mine basis plagg derfra. T-skjortene er fantastiske i kvalitet og snitt!

Skrevet

Jeg oppfordrer alle COS elskere å gå inn på hjemmesiden og sende en mail om at dere vil ha COS nettshopping til Norge, jeg har gjort det, og hvis mange gjør det så kanskje de gjør noe med det :-) kom igjen nå!!

• 3 måneder senere...
Skrevet

nei, uff å uff. Vi har alle forskjellig stil gitt.

Ble nysjerrig på hva dette var, og fant nettbutikken deres. Alt var jo så løst og firkantet. Ikke fint.

• Liker 1
Skrevet

I Norge har de kun to butikker i Oslo, og nettbutikken deres shipper ikke til Norge.

Skrevet

Ryddet for reklame.

- Avalon, mod

• 5 måneder senere...
Skrevet

Fortsatt ingen nettbutikker som selger COS i Norge? :(

Anonymous poster hash: 02160...42b
Skrevet

Er det nokon som veit noko om korleis produksjonstilhøva er for dei som lagar COS-kleda? HM er jo ein versting, er COS noko betre? 

Skrevet

Er det nokon som veit noko om korleis produksjonstilhøva er for dei som lagar COS-kleda? HM er jo ein versting, er COS noko betre? 

hvem bryr seg?

Anonymous poster hash: 46aac...df7

Skrevet

hvem bryr seg?

Stort sett alle som klarer å se forbi sitt eget ønske om overforbruk, alle som ikke gir blaffen i hvordan klærne de kjøper er laget, alle med evne til å tenke på andre enn seg selv, og så gjengen med moral og sånt, da.

Spørsmålet bør vel egentlig være hvem som ikke bryr seg i dag? Svaret på det er saueflokken, de uintelligente og uutdannede, og dem som kjøper femten plagg av gangen på hm uten å reflektere over hva pokker de faktisk holder på med.

Anonymous poster hash: 05b72...8cf

• Liker 2
Skrevet

hvem bryr seg?

Vel, eg, openberrt, siden eg spør, daah!

Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare på dette, men jeg lurer på hvorfor du mener at HM er en versting? Jeg hadde helt ærlig intrykk av at de er bedre enn mange andre i klassen? (se f.eks. her)

Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare på dette, men jeg lurer på hvorfor du mener at HM er en versting? Jeg hadde helt ærlig intrykk av at de er bedre enn mange andre i klassen? (se f.eks. her)

HM er eit selskap som spyr ut billige klede. Dei er kan hende ikkje så verst i forhold til andre som spyr ut billige klede, men med dei utsalsprisane er dei nøydde til å betale arbeidarane sine ganske dårleg.

Skrevet

HM er eit selskap som spyr ut billige klede. Dei er kan hende ikkje så verst i forhold til andre som spyr ut billige klede, men med dei utsalsprisane er dei nøydde til å betale arbeidarane sine ganske dårleg.

Det er klart! Ikke misforstå meg, jeg sier ikke at HM ikke har sine svin på skogen... spørsmålet er jo heller hvem som faktisk er bedre? Her setter du likhetstegn mellom lave produksjonskostnader og lave priser (i utsalg), og sånn er det jo ikke nødvendigvis. Hvis arbeiderne som syr klærne våre skal få levelønn, så må vi selvsagt betale mer for klærne enn vi gjør på HM og Lindex. Men sånn det er i dag, så er det jo ikke sånn at de som syr for Hugo Boss eller Tiger of Sweden får bedre betalt enn de som syr for HM. De dyrere merkene har bare enda større marginer per plagg, mens HM "skor seg" på store volumer.

Jeg mener ikke å kverrulere, jeg spør fordi jeg genuint lurer: Hvem kan vi være helt sikre på at betaler arbeiderne sine skikkelig?

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener ikke å kverrulere, jeg spør fordi jeg genuint lurer: Hvem kan vi være helt sikre på at betaler arbeiderne sine skikkelig?

Det kan vi jo ikkje, men det går an å gjere litt ekstra research. Og så kan ein vere med på å avgrense etterspurnaden etter billige klede og heller prøve å kjøpe klede som er produsert i land der ein veit at lovverket for slikt er greitt. Det viktige er jo eigentleg at dei som betalar arbeidarane sine skikkeleg klarar å leve av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...