AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Lurer genuint. Hvorfor er kokosfett blitt så populært? Hva ER greia med speltlompe? Er ikke vanlig lompe bra? Smaker jo likt... Søtpotet da? Joda er jo godt, men det er jo nesten som at folk tilber søtpoteten... Anonymous poster hash: 8870f...9ba 3
LedigNavn Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Lurer genuint. Hvorfor er kokosfett blitt så populært? Hva ER greia med speltlompe? Er ikke vanlig lompe bra? Smaker jo likt... Søtpotet da? Joda er jo godt, men det er jo nesten som at folk tilber søtpoteten... Anonymous poster hash: 8870f...9ba Hvorfor kokosfett er så populært, er ikke godt å si da dette er mettet og usunt fett. Spelt inneholder mer proteiner og mineraler enn hvete så den kan jeg forstå. Søtpotet ble vel poppis etter at Lise Finckenhagen lovpriste den på TV Folk liker vel å hive seg på trender av en eller annen grunn.
Christiania_Oslo Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Det er rett og slett pga den "nye"fitness trenden der alle skal spise det samme. Stikkordet er: kylling,karbonadedeig,søtpotet,sukrin,cottage cheese,pepsi max,fun light,brokkoli,løk,paprika,speltlomper,peanøttsmør,kokosfett,mandelmel og såklart proteinpulver. Søtpotet er jo noe de bruker over hele verden, bare i de siste årene det har blitt pop i Norge. 1
Pringle Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Jeg bruker søtpotet som avveksling fra vanlig potet - den smaker litt mer spennende, synes jeg, og har en farge som passer til litt mer "kjedelige" kjøttretter som svinekoteteletter og kylling. Spelt og kokosfett har jeg ikke sett noe behov for.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Søtpotet? Jeg har spist det i mange år jeg. Gift med en mann som har bodd utenlands noen år, så vi spiser nok mye som andre tydeligvis ikke gjør før det er populært. Jeg synes søtpotet er kjempegodt!Anonymous poster hash: 8781a...690
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Sikkert ikke så mange som leser på innholdsfortegnelsen på speltlomper! Speltlomper og vanlige lomper har basically samme innholdsfortegnelse, men den spiseskjeen-ish med hvetemel som er i vanlige lomper er byttet ut med spelt i speltlompene. Er jo egentlig bare poteter oppi uansett Anonymous poster hash: 4da84...906 1
FantasDick Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Det er vel "trendmat" for tida, er det ikke? Kokosfett bruker jeg ikke. Speltlomper smaker bedre enn vanlige lomper, synes jeg. Har aldri likt lomper før jeg fant speltlompene. De inneholder også bittelitt mindre kcal, karb og fett - og bittelitt mer protein. Søtpotet er jo så mye bedre enn vanlige poteter! Medium GI, mer fiber og vitaminer.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Etter at jeg kuttet ut kumelk til fordel for soyamelk, speltbrød til fordel for hvetebrød, poteter til fordel for søtpoteter...så har jeg gått ned 25 kilo. Anonymous poster hash: bb0c8...915
Kassiopeia Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Sunn mat henger jo med det store finnes-hysteriet, som er en stor trend i dag. Enkelt og greit. Jeg er superdilla på søtpotet for tiden, men det har ingenting med at det er trendy eller at jeg bare spiser sunn mat. Synes bare det er sykt godt og at det passer som tilbehør til absolutt alt. Har prøvd det med rød fisk, hvit fisk, storfe kjøtt, svin, lam, i bakst, og i salat. Er nydelig alene også. Blir bare bedre for hver gang, så jeg bruker det er endel for tiden. 1
Supraspinatus Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Søtpotet er kanskje knyttet mot paleobevegelsen og idrett. Selv om mange paleotilhengere er også mer i lavkarboretningen så trenger de som driver med idrett fortsatt karbohydrater. Siden man ikke spiser korn er stivelsesrike grønnsaker og frukt de "eneste" kildene. Vanlig potet var jo lenge sett på som usunn, men den er tilbake i varmen, men søtpotet har aldri vært ute siden den har et stort innhold av antioksidanter og vitaminer. Jeg tipper det ikke er lenge igjen til kokebanan blir populært også. Kokosfett er populært fordi det er en svært gunstig mettet fettsyre. Store deler av fettsyrene er mellomlange som ikke blir lagret som fett på kroppen. De må brukes som energi eller så går de gjennom systemet ubrukt. Samtidig er jo dette også veldig populært i "sunnhetskulturen" i USA. Slik smitter hit. Speltlomper er nok sett på som sunnere fordi de har mindre energi, men jeg vet ikke helt om de faktisk er det. Fortsatt mye stivelse i form av korn. Samt unødvendige tilsetningstoffer.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Jeg trodde søtpotet var verre enn vanlig poteter på sunnhet egentlig jeg SIkkert fordi den smaker søtt. Men jeg spiser det en gang i blandt fordi det smaker godt. Og litt avveksling til tilbehør er godt Spiste det første gang i USA for mange år siden, men det har ikke vært så lett å få tak i her i Norge før de siste 3-4 åra eller noe sånt. Anonymous poster hash: 9a756...0a6
OppNedPåAlt Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Etter at jeg kuttet ut kumelk til fordel for soyamelk, speltbrød til fordel for hvetebrød, poteter til fordel for søtpoteter...så har jeg gått ned 25 kilo. Anonymous poster hash: bb0c8...915 Gratulerer med den vektnedgangen! Må spør; endret du ingenting annet livsstilen og kostohldet enn det?
Gjest Lite nytt Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Jeg bruker kokosfett som body lotion og til håret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå