vinterbryllup Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Hei, Jeg skal gifte meg i januar og lurer på om noen har tips i forbindelse med et vinterbryllup? Alt fra kjole til bordpynt... Takknemlig for svar mvh Anne
Snorkie Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Jeg hadde egentlig mest lyst på vinterbryllup (selv om vi det til slutt passet best med sommerbryllup for vår del). Ting jeg "fantaserte" om da var bl.a: -masse fakler og lyslykter -fyrverkeri -hest og slede -masse stearinlys og lokale med peis -God og varm cape Du kan sikkert få mange flere tips av andre som skal gifte seg på vinteren. Lykke til
Gjest Tabby Skrevet 27. juli 2004 #3 Skrevet 27. juli 2004 Gratulerer med det forestående bryllupet. Selv skal vi gifte oss på nyttårsaften og Cajsa her inne i februar. Vet ikke om flere vinterbrudepar for tiden. Når det gjelder tips... Vel jeg har lyst til å ha islykter på trappa til lokalet vi skal ha. Man tar vann i en bøtte og fryser, ta det lagvis så kan man fryse inn blomster som går igjen i bordpynten f eks. Når jeg kommer til toppen, så har jeg i så mye vann som gjenstår til å nå toppen på bøtta og setter i en fakkel som da fryser fast i islykten. Dette vil bli ganske dekorativt og jeg tror det blir flott på trappa hos oss. Planlegg bildene. Man kan få bilder som blir ganske annerledes enn mange andres siden det er en annen årstid og naturen er annerledes. Noen tips kan du finne her
Gjest Tabby Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Så fin blomsterranke du har Snorkie. Jeg gikk til linken og fant meg en selv jeg
vinterbryllup Skrevet 5. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2004 Tusen takk for gode innspill! Så får jeg bare håpe snøen ligger hvit og fin på bryllupsdagen
Gjest Tabby Skrevet 5. august 2004 #6 Skrevet 5. august 2004 Når i januar skal du gifte deg da? Artig med flere vinterbruder her inne!
Lullu Skrevet 5. august 2004 #7 Skrevet 5. august 2004 Via panduro, kan det bestilles div. glass-ting som kan pyntes med; glassdråper som ser ut som is, glasstener, glitter.... Dette er jo flott å henge på lysestaker, blomstervaser m.m. Pent å ha helt hvitt bord m/ innslag av f.eks lyserosa, lyseblått, champagne, lysegult.... Også pent med helt hvitt bord m/ innslag av mintgrønt eller grønt. Eller hva med en dyp rød farge? Pent dersom det kun er hvitt + 1 farge syntes jeg. Også sølv her og der gir fin effekt. Nå er jeg ikke sikker på hvor du bor, men på Løyten lys (Strømmen) finnes det mange flotte tips til pynting. Her kan du kjøpe lys som ser ut som snøballer osv. Syntes også det er lekkert med en løper i midten av bordet, i f.eks sølv. Når det gjelder islykter, kan dette også pyntes med inne. Det finnes en spesiell form til islykt man kan lage masse flott med. Se her Andre tips til bordpynt: her Anntrekk: Cape er jo utrolig flott!! Og hva med å lage en blomsterbukett som ser ut som en muffe? Snøspray eller sølvspray er gode innkjøp. Kan jo spraye duker, innbydelser, bordkort, sanghefter eller hva det måtte være. Eller spray på falske blomster som det pyntes med på bordene, toalettene, gavebordene.... Fyrverkeri er også stilig. Hva med å la dette være en overraskelse fra bruden til brudgom? Eller en overraskelse til gjestene fra brudeparet? Lykke til med planleggingen!
Bokalven Skrevet 6. august 2004 #8 Skrevet 6. august 2004 Dissee kjolene er flotte til vinterbryllup: http://www.bridesandjokers.com/Elizabethan_1557_1.htm http://www.bridesandjokers.com/Renaissance_1.htm http://www.bridesandjokers.com/Medieval_1.htm
Bokalven Skrevet 7. august 2004 #9 Skrevet 7. august 2004 Enda en kjole jeg synes passer til vinterbryllup: http://www.steviesgowns.co.uk/catalogue/mo....asp?pcode=7478
Cajsa Skrevet 23. august 2004 #10 Skrevet 23. august 2004 Hei hei! Stemmer som Tabby skriver at jeg også er vinterbrud! Effekter vi skal bruke: *Lager invitasjoner med lyseblått transparent ark med snøkrystaller, dette skal også gå igjen på kirkeprogrammer, bortkart og takkekort. *Til kjolen min skal jeg ha en stor hvit cape med pels og hette. *Fakkelvei fra kirken til lokalet. *Hest og slede fra kirken til lokalet. *Islykter som pynt ute. *Fyrverkeri. Kommer ikke på mer akkurat nå... Sjekk også Cappo sin dagbok, hun gjorde masse bra! Lykke til!
Tosca Skrevet 23. august 2004 #11 Skrevet 23. august 2004 Jeg synest denn hvite var utrolig lekker. Passer jo ypperlig til vinterbryllup. &headpic=Yes&feat=yes&subcatsuid=4Z1&subcatname=Bridal%20Originals&sku=2301&page=1&starting=[starting]&category=Bridal%20Gowns&catlistimage=[catlistimage]&catlistimgname=[catlistimgname]&catlistw=[catlistw]&catlisth=[catlisth]&sfeat=T]http://www.bridaloriginals.com/subcat2Deta...tlisth]&sfeat=T Oi, den linken ble jo en mil lang. Jeg har glemt hvordan jeg kan skrive hun "kjolen" f.eks i stedet for denne lange linken. :oops: Noen som kan hjelpe på hukommelsen min? :-?
Cajsa Skrevet 23. august 2004 #12 Skrevet 23. august 2004 Også en ting til: Har tenkt til å ha muffe-bukett, med samme pels som på capen.
Miracl3 Skrevet 29. august 2004 #13 Skrevet 29. august 2004 Jeg giftet meg på nyttårsaften. Vinterbryllup er helt fantastisk. Vi pyntet bordene helt enkelt med speilplater og snøballer som lys. Strødde også roseblader på deler av bordet. Vi hadde fyrverkeri og hadde festen på en hytte langt inne i skogen. Når gjestene kom var hele veien inn i skogen dekket med fakkler. Hadde en utrolig fin offwhite fuskepels jakke med hette til kjolen min. Tips mange brudesko blir glatte på vinteren , undersøk derfor om du kan sette på antiskli under de. Lykke til med planene.
Arwen Skrevet 29. august 2004 #14 Skrevet 29. august 2004 Også en ting til: Har tenkt til å ha muffe-bukett, med samme pels som på capen. Hvor har du kjøpt capen din?
Lala Skrevet 29. august 2004 #15 Skrevet 29. august 2004 Åhh.. Jeg vil også ha vinterbryllup! (Etter å ha sett disse trådene..) Men jeg må nok vente noen år siden jeg er student... :-( Mine foreldre giftet seg faktisk på nyttårsaften. (tidlig på 70-tallet) Moren min hadde dråpeformet bukett av dyprøde roser. Ganske fin faktisk.
Cajsa Skrevet 30. august 2004 #16 Skrevet 30. august 2004 Hvor har du kjøpt capen din? Skal få kjolen og capen min sydd.. Tegnet ferdig på torsdag! Tror det blir bra!
Arwen Skrevet 30. august 2004 #17 Skrevet 30. august 2004 Skal få kjolen og capen min sydd.. Tegnet ferdig på torsdag! Tror det blir bra! Så spennende :D Jeg er på jakt etter cape jeg også. Leter litt på ebay innimellom, men har ikke vært noen som har fristet enda.
Carmina Skrevet 30. august 2004 #18 Skrevet 30. august 2004 Til dere som leter etter cape ,se her: http://www.brudekjoleformidlingen.no/candy...t.asp?special=Y
Gjest Tabby Skrevet 30. august 2004 #19 Skrevet 30. august 2004 Skal få kjolen og capen min sydd.. Tegnet ferdig på torsdag! Tror det blir bra! Kopi/bilde så fort som mulig takk... :D
Cajsa Skrevet 30. august 2004 #20 Skrevet 30. august 2004 Kopi/bilde så fort som mulig takk... :D He-he, da blir det bare blyanttegninger i såfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå