Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Jeg er på jobbjakt og har registrert meg hos Manpower. Noen som har erfaringer med dem, både på godt og vondt? :-)
Gjest Lea Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Har ingen erfaring med manpower, men vil gjerne tipse deg om å registrere deg hos flere byråer. Det skader jo ikke å ha flere bein å stå på. Min erfaring er at de små byråene ofte er bedre enn de store. Da er det lettere for de som jobber der å huske nettopp DEG når det dukker opp et oppdrag.
glaciera Skrevet 27. juli 2004 #3 Skrevet 27. juli 2004 Jeg fikk et bra, relevant vikariat gjennom dem. Jeg har lang universitetsutdanning og ville ha noe i staten, og fikk det. Lønna er ikke mye å skrive hjem om, men de har et kjempestort kunderegister slik at du kan få sjanser og kontakter du ikke ellers ville ha fått. Det gjorde jeg. Jeg fikk også ganske god oppfølging fra min konsulent, og følte at hun var oppriktig på at lønnsforholdene ikke gjenspeiler mitt kvalifikasjonsnivå, men at de kan tilby andre fordeler som lindrer (eks kontakter). Og spør du meg er det jo mye bedre å jobbe med noe ålreit til dårlig lønn, enn å jobbe med noe kjipt til bra lønn. Eller det som er enda vanligere: med noe kjipt for dårlig lønn. Alt i alt var jeg fornøyd med dem. Jeg så på dem som et springbrett for å komme videre, og akkurat slik fungerte mitt engasjement for dem.
Mona Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Med mindre du får jobb med en gang, ville jeg registrert meg flere steder. Nå spørs det jo veldig hvor i landet du bor hvor lett du får oppdrag. Oslo er vel best, mindre steder er mindre oppdrag, spesielt nå som jobbmarkedet ikke er noe å skryte av. Jeg har hatt et par ok oppdrag gjennom dem to forskjellige steder i landet. Men du er ikke garantert jobb hele tiden, så ville registrert meg hos flere. Det er helt vanlig, det er deg selv du må tenke på!
Gjest Trådstarter Skrevet 27. juli 2004 #5 Skrevet 27. juli 2004 Takk for nyttige tips! :-) Skal registrere meg flere steder, bor nærme Oslo, så det er jo mange byråer å velge mellom.
Rapitap Skrevet 27. juli 2004 #6 Skrevet 27. juli 2004 Jeg har blitt dårlig behandlet av Manpower. Var der i 3 år, men der var det mangelfull eller ingen oppfølging og rot i alle papirer, så der er jeg ikke mer! (Muligns jeg har kommet ut for personer med sinnsyke maktbehov?! ) Man kan rett og slett bli psykisk plaget av enkelte mennesker, men ingen tar ansvar for noe. Om du ikke kjenner direktøren da, og er ansatt (merk: ikke KONSUfuckingsLENT! - da har du ingen rettigheter - kunne like godt jobbet i japan eller amerika) Så jeg vil ikke anbefale det til noen. :evil:
Daria Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Du bør ringe konsulenten din jevnlig og spørre om det har dukket opp noe. Det gjorde ikke jeg -de sa jo at de ville ringe så snart det dukket opp noe, og dum som jeg var, trodde jeg på det -og de tok 5 måneder før de fant noe til meg (som forøvrig heller ikke var relevant, men det var i det minste en jobb). En venninne av meg, med samme utdannelse, registrerte seg hos dem flere måneder etter meg, men var flinkere til å mase og fikk jobb før...
Gjest Nope! Skrevet 28. juli 2004 #8 Skrevet 28. juli 2004 Jeg har lang utdanning, har vært registrert i Manpower Oslo i over 1 år og har en "god" CV med ulik arbeidserfaring. Skrev jeg ville jobbe i både staten og i næringslivet. Har ikke hørt et kvekk. Og jeg har ingen kontaktperson slik der andre her hadde...Må jeg ordne en slik? Jeg søker på jobber der og i aetat + i alle andre søkebaser (monster etc.), men ingen napp, gitt!
minniepus Skrevet 28. juli 2004 #9 Skrevet 28. juli 2004 Jeg er fornøyd med Manpower. Kom inn i systemet dems fordi den deltidsjobben jeg hadde plutselig gikk via dem, ikke direkte til firmaet. Når den ikke varte lenger, tok jeg kontakt igjen, var inne til intervju, og fikk en koselig konsulent. De fant en ny jobb til meg, som jeg nå er fast ansatt i. Har fortsatt kontakt med konsulenten min av og til, siden jeg er på jakt etter ny jobb.
Mistyen Skrevet 31. juli 2004 #10 Skrevet 31. juli 2004 Tre av mine venninner har i dag faste og gode jobber som de fikk hos MP. De har bare positive ting å si om dem. Tror nok det lønner seg å ha en kontaktperson ja, og holde kontakt med denne jevnlig, også når man er ute i oppdrag.
Malou Skrevet 31. juli 2004 #11 Skrevet 31. juli 2004 Jeg er faktisk forholdsvis fornøyd med Manpower. Ikke bare fikk jeg fast jobb i det firmaet jeg er i dag (ikke den samme jobben som nå), men de var også det eneste vikarbyrået jeg har registert meg hos som jeg har hørt noe fra. Men som flere ander også skriver er det ingen tvil om at du trenger å stå på og holde kontakten med dem selv. Hvis ikke er det stor sannsynlighet for at du aldri får noen jobb i det hele tatt. Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2004 #12 Skrevet 4. august 2004 Jeg registerte meg der etter endt studie (Hovedfag). Likte igrunn ikke den amerikanske "profilen" deres mm. Likte heller ikke datatestene, selv om jeg greide de ok. Og de behandler mange folk dårlig, særlig gjennom å være meget selektive på hvem som får bli registrert som vikar. Når jeg ble registrert foregikk dette i et stort rom (Oslo) der mange satt hos hver sin konsulent. Noen av de som ikke ble "antatt" begynte å gråte, andre be rasende og hev ting ol. Vel, jeg ønsker noe i Staten, men fikk et vikariat i en bank på et kontor. Ok, men lite å gjøre. Lønna var elendig, der tyner de folk. Jeg ordnet selv med faktuaene ol, og så at jeg fikk utbetalt ca 51% av det bedriften betalte for meg. Lønna mi ble heller ikke hevet når oppdraget ble forlenget. Jeg valgte å slutte pga at jeg trengte dagene fri for å søke "ordentlige" jobber. Mitt intrykk av Manpower er nok både og. Greit som "springbrett", hvis man vet hva man går til og tåler å bli litt "røft" behandlet.
Gjest Eir Skrevet 4. august 2004 #13 Skrevet 4. august 2004 Jeg har jobbet for Manpower i snart tre år, og synes det er veldig greit. i perioder har jeg jobbet fast for dem, mens i andre perioder har jeg hatt mindre oppdrag, fordi det passet best da. Og jeg synes det er mye flinkere til å følge opp enn andre vikarbyråer, men det kreves jo selvsagt at man står på selv også. At oppdragsgiverne betaler langt mer enn lønna mi er jo en selvfølge, de pengene skal jo dekke både min lønn og deler av lønna til konsulenten min. Så lenge jeg får utbetalt en konkuransedyktig lønn ser jeg ingen grunn til å sutre over det. Hvor god lønn man får avhenger mye av konsulenten, ho min faste konsulent får jeg alltis litt ekstra, fordi jeg har jobbet der lenge, får jeg oppdrag fra andre konsulenter kan jeg stort sett alltid kreve litt mer enn de foreslår i utgangspunktet.
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2004 #14 Skrevet 4. august 2004 Jeg var registrert hos Manpower, men fikk aldri noe oppdrag fra dem. Jeg kom rett fra studier med toppkarakterer og hadde tidligere arbeidserfaring innen flere felt. Dette var for så vidt en avdeling i utlandet, og det kan være store forskjeller mellom Manpower Norge og Manpower UK.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #15 Skrevet 5. august 2004 Jeg registrerte meg til Manpower når jeg var ferdig utdannet. Hørte ingenting, og ringte litt fortvilt en dag. Da fikk jeg jobb dagen etter. Når det oppdraget var ferdig hørte jeg ingenting fra de. ringte igjen og hørte om de virkelig ikke hadde noe til meg. Da fikk jeg jobb igjen fra uka etterpå og mange måneder framover. Tror de har såpass mange registrerte at det er vanskelig å huske hver enkelt. Så om man ringer og maser litt så får man jobb. Sambo var innom for å registrere seg. Akkurat da hadde de fått inn forespørsel fra en kunde om å skaffe en kandidat til en fast jobb. Manpower foreslo sambo, og han fikk fast jobb bare noen dager etter han hadde kontaktet Manpower. Tror moralen er å stå på, og MAS helt til de finner en jobb til deg!
Dreyer Skrevet 9. august 2004 #16 Skrevet 9. august 2004 Jeg fikk denne jobben gjennom Manpower og er veldig fornøyd med dem. Men det nytter ikke å registrere seg og så bare sitte hjemme i sofaen og vente på telefon fra dem, du må være litt aktiv sjøl. Jeg fikk jobb etter å ha vært registrert to måneder hos dem, og jeg pleide å stikke innom dem ca en gang i uka. Alle de som jobber på kontoret her i byen er kjempehyggelige og jeg følte virkelig at jeg ble tatt godt imot. Lønna jeg fikk var ikke så verst syntes jeg, hadde fryktet det verre. Og så klart betalte firmaet mye mere pr time enn jeg fikk i lønn, en god del går til feriepenger, arbeidsgiveravgift o.l. + at de selvsagt skal tjene litt på meg også. Etter tre måneder ble jeg fast ansatt. Nå skal dessverre firmaet mitt legges ned og Manpower er leid inn for å skaffe oss nye jobber. Jeg regner med at det går helt fint denne gangen også.
Dreyer Skrevet 9. august 2004 #17 Skrevet 9. august 2004 Glemte å si en ting: Dersom du blir tilbudt tester, kurs o.l. fra Manpower, så still opp og ta dem. Ikke minst fordi du da blir litt mere kjent med konsulentene på Manpower, og jo bedre de kjenner deg - jo større sjans for at de husker nettopp deg når et oppdrag kommer inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå