AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Min mor ønsker seg ulltrøye med kort erm. Hun nevnte at Pierre Robert var et greit merke, men det ser ikke ut som disse kommer med kort erm lenger. Jeg har i alle fall ikke funnet det i butikken. Så da vet jeg ikke helt hvor jeg bør gå for å kjøpe en? Den må helst ikke klø. Hvordan er kvaliteten på ulltrøyer fra Iris som de har på Spar Kjøp? http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-814472.aspx?Catalog=SparBase&ProductID=814472&VariantID=113423460&ColorOnly=1 Noen som vet om disse er små eller store i størrelsen? Og får man byttet en ulltrøye på Spar Kjøp hvis størrelsen blir feil? Anonymous poster hash: d7213...1e6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Jeg kjenner dessverre ikke til sparkjøp sine, men så selv på to varianter hos lindex i går, de var ermløse begge to og fine. Anonymous poster hash: d8b3d...269
Engel Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Iris ull er helt grei. Har hatt litt lett for å bli nuppete tidligere, men er bedre nå tror jeg. Jeg vil tro Sparkjøp har bytterett som alle andre, kjøper du på nett har du i alle fall angrefrist.
Amens Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Iris lages av Janus. Jeg har kjøpt mye Janus ull og elsker det. Blir og veldig glad når jeg får det i gave^_^ 1
Blikkboks Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Eg trur desverre ikkje ein får bytta dersom den er prøvd. Meinar slike trøyer er "undertøy", slik at om forseglinga er brote vil den ikkje kunne byttast. Spurte om det då eg kjøpte ei ulltrøye til mamma der. Men trøya er topp den :-) 1
Bex Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Cubus har veldig gode og fine korterma ulltrøyer! 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Eg trur desverre ikkje ein får bytta dersom den er prøvd. Meinar slike trøyer er "undertøy", slik at om forseglinga er brote vil den ikkje kunne byttast. Spurte om det då eg kjøpte ei ulltrøye til mamma der. Men trøya er topp den :-) Det du sier her er feil. Vi tar det inn igjen så lenge kunden har kvittering eller byttelapp. At du har blitt feilinformert beklager jeg på det sterkeste! Hilsen Sparkjøp-ansatt. Anonymous poster hash: 671fc...c00 5
Aurora M. Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Iris og Janus er veldig bra. Eva er ikke bra.. Selv oppholder jeg meg en del ute i fjell og mark, og etter å ha prøvd mye forskjellig ullundertøy (også dyre merker) holder jeg meg til Janus.
Thorn Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Enig med Aurora M. Har kjøpt mye ull på Sparkjøp, særlig Janus og Safa, men også noen Iris-plagg, og er kjempefornøyd med alle merkene. Eva-plaggene jeg kjøpte (ull/silke-blanding), derimot, var jeg ikke så fornøyd med. De ble utrolig fort slitt og ble hull på etter ganske kort tid. Har ellers aldri slitt hull på ulltøy, heller ikke i andre ull/silke-blandinger.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Litt varierende erfaringer her ser jeg. Jeg bruker jo såkalte 'benklær' under skjørtene mine på vinteren, og har både fra Eva og Iris, og de jeg er mest fornøyd med er de fra Eva. Begge merkene er både gode og varme, men Eva sine holder altså fasongen best og er akkurat som nyinnkjøpte når de har vært i maskinen på ullvask m/Milo og på ullprogram i tørketrommelen. - sikkert verd å nevne at mine Eva produkter er 100% merinoull, ikke silkeblandingen. Uansett; Begge merkene er veldig mye god ull til en absolutt overkommelig pris for daglig bruk uten at man legger ut på langtur i grisgrente strøk på høgfjellet.
The Kitten Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Litt varierende erfaringer her ser jeg. Jeg bruker jo såkalte 'benklær' under skjørtene mine på vinteren, og har både fra Eva og Iris, og de jeg er mest fornøyd med er de fra Eva. Begge merkene er både gode og varme, men Eva sine holder altså fasongen best og er akkurat som nyinnkjøpte når de har vært i maskinen på ullvask m/Milo og på ullprogram i tørketrommelen. - sikkert verd å nevne at mine Eva produkter er 100% merinoull, ikke silkeblandingen. Uansett; Begge merkene er veldig mye god ull til en absolutt overkommelig pris for daglig bruk uten at man legger ut på langtur i grisgrente strøk på høgfjellet. Jeg har ull/silkeblandingen og den er veldig deilig å gå med. Har hatt samme sett i et par år nå, og det er fremdeles like fint. Det er dog ikke like varmt som ren ull, selv om det påstås å skulle være det.
Blikkboks Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Det du sier her er feil. Vi tar det inn igjen så lenge kunden har kvittering eller byttelapp. At du har blitt feilinformert beklager jeg på det sterkeste! Hilsen Sparkjøp-ansatt. Anonymous poster hash: 671fc...c00 So bra! :-) Greit å ha feil av og til ;-)
Harlekin Skrevet 14. desember 2014 #13 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er også veldig fornøyd med Eva-trøyene. Synes de er veldig fine og enkle med blank kant øverst som eneste blikkfang, og de har stort sett holdt fasongen og ser fine ut lenge etter at jeg kjøpte dem - og jeg bruker ull ofte. Jeg kjøper blant annet Iris-ull som julegave i år, håper den er bra den også.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 Iris og Janus er veldig bra. Eva er ikke bra.. Selv oppholder jeg meg en del ute i fjell og mark, og etter å ha prøvd mye forskjellig ullundertøy (også dyre merker) holder jeg meg til Janus. Jeg har en annen erfaring med EVA enn deg, for jeg er superfornøyd. Særlig med blandingen i ull og silke. Janis og Iris er også bra, men litt god i størrelsene. Den ullen jeg er mest fornøyd med er faktisk Pierre Robert sin. Anonymous poster hash: e59b8...1e5
Aurora M. Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Måtte sjekke nå hva slags Eva-klær (trøye og lange underbukser) jeg har som raknet og mistet fasongen etter meget kort tid, og det er i 100% merinoull. Mulig ull/silke- blandingen er sterkere.
Gjest Badabing Skrevet 14. desember 2014 #16 Skrevet 14. desember 2014 Og Janus kjøper ikke merinoull fra Australia, så de er tryggere sånn sett og støtter ikke mulesing (for de som bryr seg om dyrevelferd). 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 Tusen takk for gode innspill Men er det noen av dere som vet om den ull/silketrøya fra Janus er litt liten i størrelsen? Jeg kikket såvidt på dem på Sparkjøp i dag, og jeg synes de virket små? De skal kanskje sitte veldig stramt? http://www.janusull.no/detaljer/425053-820/iris-exclusive-ullsilke-troeye-mkort-arm-graa#.VJIXDHtz6Xg Anonymous poster hash: d7213...1e6
Aurora M. Skrevet 18. desember 2014 #18 Skrevet 18. desember 2014 Tusen takk for gode innspill Men er det noen av dere som vet om den ull/silketrøya fra Janus er litt liten i størrelsen? Jeg kikket såvidt på dem på Sparkjøp i dag, og jeg synes de virket små? De skal kanskje sitte veldig stramt? http://www.janusull.no/detaljer/425053-820/iris-exclusive-ullsilke-troeye-mkort-arm-graa#.VJIXDHtz6Xg Anonymous poster hash: d7213...1e6 Jeg har akkurat den! Henger til tørk nå faktisk. Den er normal i størrelsen (jeg har str.38). Den skal sitte litt stramt. Det er mye stretch i den og den er veldig god på.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2014 #19 Skrevet 18. desember 2014 Takk for svar, Aurora! Lurer på om min mor kan være på grensen mellom to størrelser kanskje. Jeg bør kanskje ta den største da? Krymper den i vask? Anonymous poster hash: d7213...1e6
Aurora M. Skrevet 18. desember 2014 #20 Skrevet 18. desember 2014 Takk for svar, Aurora! Lurer på om min mor kan være på grensen mellom to størrelser kanskje. Jeg bør kanskje ta den største da? Krymper den i vask? Anonymous poster hash: d7213...1e6 Nei, den krymper ikke. Det kommer jo alt an på hva du tror hun kommer til å bruke den til. Hvis hun skal bruke den primært som undertrøye så er det jo godt at den ikke sitter løst. Det er som sagt ganske tøyelig.. Men er du usikker på om hun kanskje grenser til 40 størrelse, så ville jeg tatt 40.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå