AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hei alle Litt lettet etter 1 år med frem og tilbake. Men, samtidig er dette jævlig skummelt. Etter ett år med vingling og flere år med ett dårlig ekteskap, sa jeg ifra at jeg ville skilles. Jeg er mannen da..... Hun har nektet i ett år, jeg klarte ikke mer. Hun forsto at dette var over. Vi har prøvd i ett år og ingen av oss har klart å komme ned fra gjerdet. Jævlig skummelt også da, så mange destruktive tanker som går gjennom hodet. Jeg står for valget, implementeringstiden er vel måneder for denne skilsmissen. Barna vet ikke ennå.. Vi skal kjøpe en leilighet til henne før vi forteller det til barna, da kan vi iallfall sørge for trygghet der vi kan. Kommer til å bli en vanskelig jul dette. Hun vil ikke at jeg skal sove i sengen noe mer, sover på en madrass i kjellerstua og noen ganger i bilen (fin og stor bil da :-)) Hadde vært så lett å bare si - ok da. Si noe som, får det sikkert til fremover.... men jeg har ikke noe tro på dette. Noen som har vært gjennom dette før ? Trenger noen råd. Føler meg litt schizofrene, vanskelig å holde på det man mener er riktig ... TS Anonymous poster hash: 7babe...321 3
RavN Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Hei, snart vært separert 1 år. Det ordner seg etter hvert. Jeg gjorde det slutt etter utroskap. Men forstår ikke hvorfor hun skal få en leiglighet. Ha fokus på ungene og skap noe nytt for deg og de. Bare og sende en pm visst du trenger flere tips/råd ;-) 5
Capricorn Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Hei, snart vært separert 1 år. Det ordner seg etter hvert. Jeg gjorde det slutt etter utroskap. Men forstår ikke hvorfor hun skal få en leiglighet. Ha fokus på ungene og skap noe nytt for deg og de. Bare og sende en pm visst du trenger flere tips/råd ;-) Hvorfor skal ikke hun få leilighet? De skal jo flytte fra hverandre så de må nødvendigsvis ha et bosted til. 17
Bjørkeris Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Lykke til, håper det går bra med deg. Skjønner at det er tungt.
Hulderen Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Hei, snart vært separert 1 år. Det ordner seg etter hvert. Jeg gjorde det slutt etter utroskap. Men forstår ikke hvorfor hun skal få en leiglighet. Ha fokus på ungene og skap noe nytt for deg og de. Bare og sende en pm visst du trenger flere tips/råd ;-) Du forstår ikke hvorfor hun skal "få" en leilighet? Jeg antar de har felles økonomi, og da må han jo kjøpe henne ut. De har felles barn, og må sørge for å ha et godt samarbeid fremover. Med din holdning er du neppe den beste til å gi råd. Det jeg lurer på, er hvorfor det er hun som må flytte ut, når det er du som vil skilles. Burde ikke du da ta den belastningen det er å flytte ut? Tar du det for gitt at det er du som beholder barna? 16
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Du forstår ikke hvorfor hun skal "få" en leilighet? Jeg antar de har felles økonomi, og da må han jo kjøpe henne ut. De har felles barn, og må sørge for å ha et godt samarbeid fremover. Med din holdning er du neppe den beste til å gi råd. Det jeg lurer på, er hvorfor det er hun som må flytte ut, når det er du som vil skilles. Burde ikke du da ta den belastningen det er å flytte ut? Tar du det for gitt at det er du som beholder barna? Hei TS her. Hun vil ikke bo i huset. Barna skal vi ha 50/50. Ja vi har felles økonomi men jeg tjener vel nærmere 8 gangeren av henne. Planen er at vi sørger for mellom 1,5-2 millioner i egenkapital til henne. Enig med deg, viktig å sørge for at hun har trygghet og gode rammer så barna har det fint når de ikke er med meg. Mvh TS Anonymous poster hash: 7babe...321 30
Hulderen Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Hei TS her. Hun vil ikke bo i huset. Barna skal vi ha 50/50. Ja vi har felles økonomi men jeg tjener vel nærmere 8 gangeren av henne. Planen er at vi sørger for mellom 1,5-2 millioner i egenkapital til henne. Enig med deg, viktig å sørge for at hun har trygghet og gode rammer så barna har det fint når de ikke er med meg. Mvh TS Anonymous poster hash: 7babe...321 Godt å høre at du har en god holdning Vær raus mot henne økonomisk, det vil lønne seg i det lange løp. Da vil hun lettere komme over bruddet. Og til bedre hun føler at hun har det, til bedre vil samarbeidet gå, og til bedre vil barna ha det. 18
debattanten Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Godt å høre at du har en god holdning Vær raus mot henne økonomisk, det vil lønne seg i det lange løp. Da vil hun lettere komme over bruddet. Og til bedre hun føler at hun har det, til bedre vil samarbeidet gå, og til bedre vil barna ha det. Merkelig holdning. Kvinner må få masse penger for at samarbeidet skal gå bra og at barna skal få det fint. Sier litt om enkelte kvinner. For all del, jeg er for at det skal være rettferdig og at ikke noen skal ligge igjen i rennesteinen. Mulig du skrev så det kunne oppfattes veldig feil. Håper det 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Merkelig holdning. Kvinner må få masse penger for at samarbeidet skal gå bra og at barna skal få det fint. Sier litt om enkelte kvinner. For all del, jeg er for at det skal være rettferdig og at ikke noen skal ligge igjen i rennesteinen. Mulig du skrev så det kunne oppfattes veldig feil. Håper det Men han tjener jo åtte ganger mer enn henne, og hun hadde ikke noe ønske om å bo i huset. Da er det vel bare fair at hun skal slippe å sette seg i megastor gjeld for kjøpet av en ny leilighet - når det er HAN som tok beslutningen å skulle skilles. Hun må jo kjøpes ut av huset. Tror det er for barnas beste at det er god tone mellom foreldrene, og at hun har en trygg og stor nok leilighet. Han sier jo at barnA ikke vet noe enda. Ergo må hun ha leilighet med flere rom, det er jo snakk om flere barn. Ingen har sagt noe om den uthevede setningen din. Man MÅ ikke få masse penger. Anonymous poster hash: 1e2d3...897 12
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 debattanten, on 12 Dec 2014 - 08:32, said: Merkelig holdning. Kvinner må få masse penger for at samarbeidet skal gå bra og at barna skal få det fint. Sier litt om enkelte kvinner. For all del, jeg er for at det skal være rettferdig og at ikke noen skal ligge igjen i rennesteinen. Mulig du skrev så det kunne oppfattes veldig feil. Håper det De er gifte og så lenge de ikke har særeie, så deles alt de har opparbeidet i ekteskapet 50/50. Uansett om mannen tjener 8 ganger mer enn kvinnen. Da er det bare å beregne verdien på eiendom (bolig, innbo) de skaffet sammen og dele 50/50. Velger han å beholde huset, så må han kjøpe henne ut. Trenger ikke kjøpe en leilighet til henne, bare gi henne pengene så kan hun kjøpe den selv. Resultatet blir vel det samme. Jeg ville ha sendt separasjonspapirene raskest mulig og noen må flytte ut for at separasjon skal være gyldig. Anonymous poster hash: a9695...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Hei, snart vært separert 1 år. Det ordner seg etter hvert. Jeg gjorde det slutt etter utroskap. Men forstår ikke hvorfor hun skal få en leiglighet. Ha fokus på ungene og skap noe nytt for deg og de. Bare og sende en pm visst du trenger flere tips/råd ;-) Fordi han, i motsetning til noen andre, setter barnas beste aller først og faktisk ser verdien av at de har TO gode hjem å gå til nå som de tross alt ikke bare skal bo i ett lengre. Godt å se at det finnes menn som ikke automatisk skrur av alt av fornuft og kjører egotrippen så fort forholdet er avsluttet bare fordi. Full forståelse for at du er bitter i forhold til måten ditt eget ekteskap/samboerskap gikk til helvete og du lever nok i den troen at det er eksen din du straffer, men det er ungene dine som lider under det. Anonymous poster hash: bbaff...83d 16
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Det ER skummelt å skulle gjøre en så drastisk endring på livet sitt. Men samtidig virker det som om denne beslutningen har fått modne over noen år. Dersom dere klarer å snakke fornuftig om deling/bosted/ praktiske løsninger nå, borger det godt for videre samarbeid. Da har dere ikke tæret så lenge på forholdet dere imellom etter at det begynte å gå dårlig at dere er fiendtlig innstilt overfor hverandre. Det er litt "varme" følelser igjen; dvs ikke nødvendigvis slik at det går an å puste liv i et kjæresteforhold igjen, men såpass at et visst vennskap kan bevares. Forhåpentligvis betyr det at dere kan omgås med en ok tone dere imellom og ikke slenge dritt om hverandre til ungene. Veldig viktig at dere er svært smidige med samvær; ungene må ikke gå glipp av begivenheter i mammaslekta bare fordi det er "pappauke" og omvendt. Møt sammen på foreldremøter, forestillinger, bursdagsfeiringer osv. Noe mine barn setter pris på, er at vi foreldre fremdeles gir bursdags- og julegaver til dem "fra mamma og pappa", og ikke fra "mamma og stefar" eller "pappa og stemor". Greit å sørge for at begge har ok bolig. Dersom ungene for eksempel ikke er vant til å dele rom i dag, blir det en stor overgang å måtte gjøre det hos mamma. Anonymous poster hash: d25af...ff5 1
Hulderen Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Merkelig holdning. Kvinner må få masse penger for at samarbeidet skal gå bra og at barna skal få det fint. Sier litt om enkelte kvinner. For all del, jeg er for at det skal være rettferdig og at ikke noen skal ligge igjen i rennesteinen. Mulig du skrev så det kunne oppfattes veldig feil. Håper det Nå skjønner jeg ikke hvordan du tolket meg. Prøv å sette deg inn i hennes situasjon. Ikke bare vil hun miste mannen hun elsker (noe som kan rykke grunnen under en hver). I tillegg vil den økonomiske situasjonen hennes bli drastisk endret. Fra å ha det romslig økonomisk og reelt, vil hun måtte fortsette i en leilighet, med en økonomi som antagelig ikke går rundt. Hun vil oppleve å ikke lenger kunne gi barna det de er vant til. Hvor lett er det ikke da å bli bitter? Det er ikke snakk om å slenge til henne penger fordi kvinner er griske, men å gjøre overgangen minst mulig smertefull for henne. Jeg kjenner en "riking" som stadig spanderer ting på sin ex. Når folk reagerer på dette, har han følgende svar: "Hun er den viktigste personen jeg vet om, for hun er mor til mine barn." Endret 12. desember 2014 av Hulderen 10
RavN Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 Fordi han, i motsetning til noen andre, setter barnas beste aller først og faktisk ser verdien av at de har TO gode hjem å gå til nå som de tross alt ikke bare skal bo i ett lengre. Godt å se at det finnes menn som ikke automatisk skrur av alt av fornuft og kjører egotrippen så fort forholdet er avsluttet bare fordi. Full forståelse for at du er bitter i forhold til måten ditt eget ekteskap/samboerskap gikk til helvete og du lever nok i den troen at det er eksen din du straffer, men det er ungene dine som lider under det. Anonymous poster hash: bbaff...83d Å det jeg leste var blablabla... :-)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Hei TS Hvor gamle er barna dine? Jeg er i samme situasjon men har ikke sluppet bomba ennå. Hvordan ordla du deg? Mvh SkiløperAnonymous poster hash: b4f87...a2a
Eplekaka Skrevet 14. desember 2014 #16 Skrevet 14. desember 2014 Hei alle Litt lettet etter 1 år med frem og tilbake. Men, samtidig er dette jævlig skummelt. Etter ett år med vingling og flere år med ett dårlig ekteskap, sa jeg ifra at jeg ville skilles. Jeg er mannen da..... Hun har nektet i ett år, jeg klarte ikke mer. Hun forsto at dette var over. Vi har prøvd i ett år og ingen av oss har klart å komme ned fra gjerdet. Jævlig skummelt også da, så mange destruktive tanker som går gjennom hodet. Jeg står for valget, implementeringstiden er vel måneder for denne skilsmissen. Barna vet ikke ennå.. Vi skal kjøpe en leilighet til henne før vi forteller det til barna, da kan vi iallfall sørge for trygghet der vi kan. Kommer til å bli en vanskelig jul dette. Hun vil ikke at jeg skal sove i sengen noe mer, sover på en madrass i kjellerstua og noen ganger i bilen (fin og stor bil da :-)) Hadde vært så lett å bare si - ok da. Si noe som, får det sikkert til fremover.... men jeg har ikke noe tro på dette. Noen som har vært gjennom dette før ? Trenger noen råd. Føler meg litt schizofrene, vanskelig å holde på det man mener er riktig ... TSAnonymous poster hash: 7babe...321 Det kommer til å gå bra. Det blir et par år hvor dette er vondt for barna, deretter begynner de å venne seg til livet slik det har blitt - hvis dere klarer å samarbeide og ikke kritisere den andre. Det er tungt og tøft arbeid, men desto viktigere at dere opptrer raust og vennlig mot hverandre. Det å hjelpe din kone å finne seg en egen leilighet er en god handling, som i neste omgang hjelper dine barn. Valget ditt (deres) er tatt. Nå handler det ikke lenger så mye om dere voksne, men hvordan barna skal klare seg gjennom dette. Fokuser på barnas behov for bekreftelse og kjærlighet. De har bare en barndom, og den leves nå. Vær en voksen i handling og valg (det virker det jo absolutt at du er i innlegget ditt). Behandle din ekskone med respekt og vennlighet (innefor rimelighetens grenser selvsagt). Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #17 Skrevet 14. desember 2014 Hei TS her. Hun vil ikke bo i huset. Barna skal vi ha 50/50. Ja vi har felles økonomi men jeg tjener vel nærmere 8 gangeren av henne. Planen er at vi sørger for mellom 1,5-2 millioner i egenkapital til henne. Enig med deg, viktig å sørge for at hun har trygghet og gode rammer så barna har det fint når de ikke er med meg. Mvh TS Anonymous poster hash: 7babe...321 Ehh. Joda snill og grei er en ting. Men pass på at det ikke går for langt. Som en bekjent. Viktig at barna og mor hadde det bra osv. Hun fikk litt i overkant etter bruddet som var "pent". Status etter 1 år er at hun fikk seg ny type. Solgte huset med kjempefortjeneste og flyttet langt unna. Han satt igjen med gammel gjeld (hennes overskudd). Lite kontakt med barna og en eks. Som ga blankt faen. Så ikke stå i spagaten i den tro at dere har en forståelse siden du var snill og grei. Ikke forvent lojalitet og goodwill. Når du er ute er du ute. Anonymous poster hash: 9f6c5...ebc 5
Gjest brutal_mann Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Du er en fin fyr TS som fikser det slik at hun har et sted å bo, men, ikke forvent karma-poeng. En eventuelt ny partner vil hate deg ( i det stille) for å ha gjort dette.
Gjest brutal_mann Skrevet 15. desember 2014 #19 Skrevet 15. desember 2014 Nå skjønner jeg ikke hvordan du tolket meg. Prøv å sette deg inn i hennes situasjon. Ikke bare vil hun miste mannen hun elsker (noe som kan rykke grunnen under en hver). I tillegg vil den økonomiske situasjonen hennes bli drastisk endret. Fra å ha det romslig økonomisk og reelt, vil hun måtte fortsette i en leilighet, med en økonomi som antagelig ikke går rundt. Hun vil oppleve å ikke lenger kunne gi barna det de er vant til. Hvor lett er det ikke da å bli bitter? Det er ikke snakk om å slenge til henne penger fordi kvinner er griske, men å gjøre overgangen minst mulig smertefull for henne. Jeg kjenner en "riking" som stadig spanderer ting på sin ex. Når folk reagerer på dette, har han følgende svar: "Hun er den viktigste personen jeg vet om, for hun er mor til mine barn." He he he. Ja, er det ikke fantastisk hva kvinner presterer å bekymre seg for? Jeg ER mannen som sitter i leid leilighet fordi jeg ønsket ikke at barne skulle rives ut fra sitt hjem. Gevinsten er harmoniske unger, tapet er å være en pariakaste på partnermarkedet. HUN burde da for faen ikke bry seg om SIN økonomiske situajson, men heller bry seg om BARNA sin situasjon. Jeg er ingen riking, og som nevnt, jeg sitter i en alder av 40+ i en leid leilighet. Når jeg drar den setningen der får jeg svar tilbake. Svaret er at jeg er en helvetes idiot. Fulgt av handlingen at dating avsluttes.
Hulderen Skrevet 15. desember 2014 #20 Skrevet 15. desember 2014 He he he. Ja, er det ikke fantastisk hva kvinner presterer å bekymre seg for? Jeg ER mannen som sitter i leid leilighet fordi jeg ønsket ikke at barne skulle rives ut fra sitt hjem. Gevinsten er harmoniske unger, tapet er å være en pariakaste på partnermarkedet. HUN burde da for faen ikke bry seg om SIN økonomiske situajson, men heller bry seg om BARNA sin situasjon. Jeg er ingen riking, og som nevnt, jeg sitter i en alder av 40+ i en leid leilighet. Når jeg drar den setningen der får jeg svar tilbake. Svaret er at jeg er en helvetes idiot. Fulgt av handlingen at dating avsluttes. Aha. Etter din forrige post, lurte jeg på hvorfor i alle dager en ny partner skulle hate ham for å vær raus med eksen. Jeg skjønner nå at dette er svaret. Veldig synd at du har så dårlig erfaring. Men TS er i en annen økonomisk situasjon enn deg. Han har åpenbart råd til at både han og eksen kan bli sittende med egne bosted etter skilsmissen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå