Gå til innhold

Vond samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både min datter og jeg er syke. Hun er ferdig med feberen, men hoster masse. Jeg har fortsatt feber og er sliten. Datteren min våknet kort tid etter hun hadde sovnet. Jeg la henne i vår seng og sa at hun kunne sove der og at jeg skulle være der til hun sovnet. Hun begynte å hylgråte og ville ha pappaen sin der også. Jeg skulle forklare at pappa ikke var hjemme nå, men hun hylte og gråt. Jeg forsøkte å snakke med henne og roe henne ned, uten hell. Jeg er fryktelig sliten selv og kjente jeg ble sint for at hun ikke hørte så jeg gikk ut av rommet et par-tre minutter også gikk jeg inn igjen. Da roet hun seg ned og fortalte gråtkvalt at hun hadde vært redd da hun hadde vært der inne alene. Jeg fikk så vondt av jenta mi og ba mange ganger om unnskyldning og at jeg hadde gjort en feil. Hun ville inn igjen på rommet sitt og jeg satt der å koset med henne til hun sovnet.

Nå er samvittigheten vond og jeg gleder meg bare til det blir morgen og jeg kan gi min herlige treåring en kos! 💛

Anonymous poster hash: ceae5...c14

Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet. Du har gjort så godt du kunne. Du er jo tross alt syk du også. Ønsker dere masse god bedring, og at i morgen blir en bedre dag.

Skrevet

Både min datter og jeg er syke. Hun er ferdig med feberen, men hoster masse. Jeg har fortsatt feber og er sliten. Datteren min våknet kort tid etter hun hadde sovnet. Jeg la henne i vår seng og sa at hun kunne sove der og at jeg skulle være der til hun sovnet. Hun begynte å hylgråte og ville ha pappaen sin der også. Jeg skulle forklare at pappa ikke var hjemme nå, men hun hylte og gråt. Jeg forsøkte å snakke med henne og roe henne ned, uten hell. Jeg er fryktelig sliten selv og kjente jeg ble sint for at hun ikke hørte så jeg gikk ut av rommet et par-tre minutter også gikk jeg inn igjen. Da roet hun seg ned og fortalte gråtkvalt at hun hadde vært redd da hun hadde vært der inne alene. Jeg fikk så vondt av jenta mi og ba mange ganger om unnskyldning og at jeg hadde gjort en feil. Hun ville inn igjen på rommet sitt og jeg satt der å koset med henne til hun sovnet.

Nå er samvittigheten vond og jeg gleder meg bare til det blir morgen og jeg kan gi min herlige treåring en kos! 💛

Anonymous poster hash: ceae5...c14

Jeg skjønner at dette føles utrolig vondt, sånne ting svir. Og å legge fra seg samvittigheten er lettere sagt enn gjort. Men jeg kan gi deg en liten påminnelse om at dette er helt menneskelig, du er syk og sliten, datteren din tok mest sannsynlig ikke skade av dette. Jeg skjønner deg så godt, virkelig! Jeg syns du løste det hele på en kjempefin måte. Du ba om unnskyldning, du viste forståelse, du fortalte at du hadde gjort en feil, hvilket betyr at hun ikke trenger være redd for at dette var noe du gjorde for å skremme henne. Du var hos henne til hun sovnet, du gjorde alt du kunne for at hun skulle få det bedre og føle seg trygg der og da. Alle foreldre gjør feil i større eller mindre grad. Det som oppfattes som en feil for en selv trenger ikke nødvendigvis være så innmari alvorlig som man selv tror. Du gav henne optimalt med omsorg og trygghet etter hendelsen, og jeg håper du kan klare å bryte ned den selvtilliten din litt og overbevise deg selv om at du ikke kunne gjort noe annerledes, du er en fantastisk mor! Masse god bedring til dere 💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...