Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg holder på med utdannelse som helsesekretær nå og lurte på om det var noen helsesekretærer her som kunne fortalt meg litt om hvordan dere syns yrket er?

Jobber du på legekontor eller sykehus? Eller et annet sted kanskje? Hvorfor har du valgt den arbeidsplassen? Hva syns du er mest spennende med jobben? Og hva liker du minst? Er det vanskelig å få jobb? Har du tips til elever i praksis? Hva ser du på som positivt med en elev i praksis og hva er negativt?

Andre tips og råd til en som snart er ferdig?

Gleder meg utrolig mye til å bli ferdig og komme meg ut i jobb, men er litt usikker på hvor jeg har lyst til å jobbe. Går voksenopplæring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utdannet autorisert helsesekretær, men har ikke fått jobb. Er utrolig vanskelig. Så jeg angrer veldig på at jeg ble det.

Anonymous poster hash: 5beaf...9ad
Skrevet

Jeg er også autorisert helsesekretær, og har heller ikke fått jobb. Ble ferdig utdannet i 2013. Jeg har vært ute i praksis da, og da likte jeg best blodprøvetakingen. Synes jobben er veldig spennende med varierte oppgaver, men utrolig kjipt når man ikke får jobb.

Anonymous poster hash: 0258a...696
Skrevet

Jeg er utdannet helsesekretær. Anbefaler deg å søke sommerjobb for å få et bein innafor. Det er vanlig at de legger ut sommervikarstillinger allerede rundt jul/nyttår, så ikke vent for lenge med å søke!

Selv kom jeg inn den veien, jobber på avdeling for rusmisbrukere, så det er mest kontor. Men utrolig givende, man blir "kjent" med pasientene som er der og følger dem gjennom oppholdet, og hjelper dem med typiske "kontor-ting" som utfylling av reiseregninger, kopiering osv.

Så er det registrering av pasienter i DIPS i , journalskriving, post, lukefunksjon osv osv:) Trives veldig godt!

Anonymous poster hash: 82945...95d
Skrevet

det sies jo alltid at det er så lett å få jobb innen helsesektoren, men ikke som helsesekretær da tydeligvis..

Anonymous poster hash: e84fe...9e7
Skrevet

Jeg er utdannet helsesekretær. Anbefaler deg å søke sommerjobb for å få et bein innafor. Det er vanlig at de legger ut sommervikarstillinger allerede rundt jul/nyttår, så ikke vent for lenge med å søke!

Selv kom jeg inn den veien, jobber på avdeling for rusmisbrukere, så det er mest kontor. Men utrolig givende, man blir "kjent" med pasientene som er der og følger dem gjennom oppholdet, og hjelper dem med typiske "kontor-ting" som utfylling av reiseregninger, kopiering osv.

Så er det registrering av pasienter i DIPS i , journalskriving, post, lukefunksjon osv osv:) Trives veldig godt!

Hvor mye tjener du i året? og er du fornøyd med lønnen din? Selv synes jeg at minstelønn på 300.000 i året er lite.

Skrevet

318.000,- i året var begynnerlønnen min.

Skrevet

Hvor mye tjener du i året? og er du fornøyd med lønnen din? Selv synes jeg at minstelønn på 300.000 i året er lite.

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 1c57f...4bd

Skrevet

Takk for svar :) håper jeg klarer å få meg en jobb når jeg er ferdig! Kom meg inn i praksis på sykehuset jeg ville så gjør alt jeg kan for å imponere så de husker meg der :P har også kontaktinformasjon på et annet sykehus jeg skal søke på etterhvert. Aller helst vil jeg ha jobb på legekontor, men er innstilt på å jobbe på sykehus en stund :) vil jo utføre prosedyrene mens det enda er ferskt i minne.

Skrevet

det sies jo alltid at det er så lett å få jobb innen helsesektoren, men ikke som helsesekretær da tydeligvis..

Anonymous poster hash: e84fe...9e7

Problemet med helsevesenet er at behovet for folk er stort, men det finnes få stillinger. De river rovdrift på de ansatte. Så det er ofte lett å få en helgestilling eller 20-30%, men noe mer er vanskeligere. Som sekretær så er det ofte større stillinger, og det trengs bare en sekretær på en avd, stort sett. Så det trengs ikke så mange av dem. Men det blir utdannet flere hundre hvert år, og det er langt fra så mange som slutter. Så behover for helsesekretærer er minimalt i dag, dessverre.

Anonymous poster hash: 84650...41c

Skrevet

Jeg er autorisert helsesekretær, men jobbet på legekontor to somre, da jeg studerer videre.

Jeg elsker å ta blodprøver, og generelt være på lab/skiftestue. Men det er også fint å kunne variere med telefon, papirarbeid og i resepsjonen.

Opplever at det kan være vanskelig å få full stilling med en gang, selv om jeg aldri var ute etter det heller.. Men det er alltids behov for vikarer.

Jeg anbefaler legekontor, synes sykehus ble nok så kjedelig..

Men lønnen er lav, så bedre å finne på noe annet :)

Anonymous poster hash: 1cc21...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...