AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Spurte fostermor om jeg kunne kjøpe gavesett med godlukt osv men det var for barnslig sa fostermor.Hva er din mening. Jeg har ikke snakket med min datter sia mars i år.. Anonymous poster hash: 4914d...642
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Kan ikke skjønne at det skulle være spesielt barnslig, og virkelig ikke til en 16-åring. Det virket som en pussig tilbakemelding å få. Anonymous poster hash: 90fa5...f85 4
veraa94 Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Så fremt det er noe "ordentlig" og ikke type "Justin Bieber" er det ikke barnslig. Jeg hadde blitt veldig glad i vertfall 3
Kittykat Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Jeg tenker som så: selv om din datter er i fosterhjem, så er det fremdeles din datter og da kan du gi det du vil. Et gavesett med parfyme er ikke barnslig, vil jeg si. Det finnes mange fine gavesett som inneholder parfyme/dusjsepe/sepe/bodylotion osv som selges på "The Body Shop" og det er jo en mer seriøs butikk, kan man si. Nei, kjøp det du vil til din datter (så lenge det ikke er parfymesett ala Selena Gomez, Celine Dion osv). Uansett hva du kjøper til henne, så viser du iallefall at du tenker på henne Og jeg har en datter på 15 år, så da har jeg nok kjøpt mange barnslige gaver til henne gitt Endret 11. desember 2014 av Kittykat 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Jeg likte det ikke da jeg var 15 og heller ikke etter å ha passert 30. Aldri fått ett sett som lukta godt Så lenge du vet at hun vil like produktene og lyktene så er det greit, hvis du tviler: kjøp gavekort. Anonymous poster hash: 4aa8d...145
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Jeg likte det ikke da jeg var 15 og heller ikke etter å ha passert 30. Aldri fått ett sett som lukta godt Så lenge du vet at hun vil like produktene og lyktene så er det greit, hvis du tviler: kjøp gavekort.Anonymous poster hash: 4aa8d...145 Gavekort er litt upersonlig og kjedelig å pakke opp. Anonymous poster hash: 11c51...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Jeg tror jeg heller ville gått for et sminkegavesett. Med pene, nøytrale øyeskygger, kanskje en lipgloss og mascara. Og evt foundation, solpudder, rouge osv. Anonymous poster hash: 20f7c...765 3
Gjest Strandet Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Hva med et sånt stort mikrofiberpledd fra Jysk? Joa, støgge farger, unntagen sort og "plaid" da som så ok ut. Så kan hu eventuelt gi det bort, eller fyre opp peisen med dette. Endret 11. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Får du ikke ha noe kontakt med datteren din? Så du ikke engang har mulighet til å spørre hva hun ønsker seg? Jeg har fått en del av disse gavesettene med parfyme, bodylotion og såpe. Jeg har aldri tenkt at det er barnslig, men det har ikke skjedd en eneste gang at jeg har fått et sett med parfyme som jeg liker særlig godt.. Du kan jo eventuelt lage ditt eget sett, da er det lettere å plukke ut forskjellige produkter du kan tenke deg at din datter liker. Dessuten er det større sjanse for at hun liker noe av det. For eksempel liker hun kanskje 2/4 ting du har plukket ut, mens i et slikt ferdigsett er jo alt med lik duft, så hvis hun ikke liker den ene liker hun antageligvis ikke resten heller. Men det viktigste er nok at du viser at du tenker på henne, så jeg tror hun blir glad uansett:)Anonymous poster hash: 78c62...314
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg hadde blitt glad for det Anonymous poster hash: 56226...41c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Det er noen som ikke er så glad i parfyme, eller er veldig bestemt på hva slags parfyme de vil bruke, så det er ikke alltid så rett å finne rett sett. Det gavesettet jeg har blitt mest glad for inneholdt ikke parfyme, men var dusjsåpe, skrubb og boddybutter med jorbærlukt. Jeg tror jeg var omtrent 16 da jeg fikk det, og synes det var veldig fint å bruke når jeg ville ha en skikkelig god, lang dusj. Anonymous poster hash: f7f84...482
Flekk Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Ikke kjøp de sminkesettene på Cubus hvertfall, og ikke godlukt fra nille! Det er jo veldig forskjellig hva man liker men vet det er et sett fra DKNY med parfyme, bodylotion og noe, den grønne eller rosa. Den pleier mange å like og er litt safe. Vet ikke om det er boots, vita eller parfymeriet som har det gavesettet. Vet ikke om du har et spesielt budsjett. Bodyshopsettene er også ganske safe, liker mangolukten best selv.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Altså, det er jo greit nok med julegavetips her og personlige erfaringer av typen "Den er ikke noe bra!!", men det er jo langt utenfor tema. TS ber om tilbakemelding på det fostermoren sa og lurer på om hun skal trenge å rette seg etter det, hun spør overhodet ikke om hva dere ville gitt en jente på 16 til jul eller hvilke gavesett som bør kjøpes. TS mener at dette var en god idé, og så er spørsmålet om fostermor skal få legge føringer på hva TS gir til sin datter og om dette faktisk er "for barnslig". Hvilket eller hva slags gavesett TS burde gi hvis hun først skal gi et er en helt annen sak. Anonymous poster hash: 90fa5...f85 1
Gjest Strandet Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 Tja, kanskje fostermor forsøkte å hinte om at det ville være bedre med noe mer personlig? Her underforstått at godlukt kanskje ble tolket for å være barnslig og ikke noe som man gir voksne.
Kattugla Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Kanskje fostermor mistenker at jenta ikke ville likt det, men vil ikke såre mor ved å fremstå som om hun kjenner jenta bedre. Og prøver derfor å si ifra på en nøytral måte.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Altså, det er jo greit nok med julegavetips her og personlige erfaringer av typen "Den er ikke noe bra!!", men det er jo langt utenfor tema. TS ber om tilbakemelding på det fostermoren sa og lurer på om hun skal trenge å rette seg etter det, hun spør overhodet ikke om hva dere ville gitt en jente på 16 til jul eller hvilke gavesett som bør kjøpes. TS mener at dette var en god idé, og så er spørsmålet om fostermor skal få legge føringer på hva TS gir til sin datter og om dette faktisk er "for barnslig". Hvilket eller hva slags gavesett TS burde gi hvis hun først skal gi et er en helt annen sak.Anonymous poster hash: 90fa5...f85 TS spør om gavesett er for barnslig til en 16 åring. Ikke om hun skal rette seg etter fostermor. Synes de andre svarene her var mye mer relevante enn ditt (og mitt).Anonymous poster hash: 7ab1e...6a9
Jade Skrevet 13. desember 2014 #17 Skrevet 13. desember 2014 Hvis det er en parfyme du vet hun liker er det jo ikke barnslig. Om det er et "nille-sett" med jalla-duft og jalla-lipgloss, så blir det jo ikke brukt. Ihvertfall ikke av en 16-åring som vet hva hun liker og hva som er "in".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå