Gå til innhold

De nøttene man får kjøpt på i løs vekt på butikken, er de usunne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nøttene man får kjøpt på butikken i løs vekt, er de usunne ? jeg spiser de med sjokolade rundt :)

Anonymous poster hash: 489d5...b12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du får i deg kaloriene til sjokoladen i tillegg til de som allerede er i nøttene.

Skrevet

Hva tror du?

Anonymous poster hash: 1d468...625
Skrevet

Ja, de er veldig usunne. De inneholder 567 kcal per hundre gram, det er mer enn Freia Melkesjokolade.

Anonymous poster hash: e16a3...acc
  • Liker 1
Skrevet

Vel, hva definerer du som usunt? Selv prøver jeg å legge på meg, så ekstra kalorier, ja takk. Men har tenkt litt på faren for aspergillus (muggsopp) som kan være i tørket frukt og nøtter.

Skrevet

Ja, de er veldig usunne. De inneholder 567 kcal per hundre gram, det er mer enn Freia Melkesjokolade.

Kalorier i seg selv er vel ikke usunt. Uten kalorier dør man. Jeg spiser ofte usaltede nøtter (cashew, mandler, pistasj) med sjokolade biter og tørket frukt som mellommåltid for å gå opp i vekt.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du får i deg kaloriene til sjokoladen i tillegg til de som allerede er i nøttene.

Åja siden når ble kalorier usunt?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du med "sunt" mener kalorifattig, så: Nei.

Men fettet i nøttene er sunt fett. Så hvis du ikke er på slanker'n er nøtter sunt. Sjokoladen derimot....

• Liker 1
Skrevet

Kalorier i seg selv er vel ikke usunt. Uten kalorier dør man. Jeg spiser ofte usaltede nøtter (cashew, mandler, pistasj) med sjokolade biter og tørket frukt som mellommåltid for å gå opp i vekt.

Det kommer jo an på hva du definerer som "usunt". I dette tilfellet tolket jeg det dit hen at TS lurte på om det var noe hun ville legge på seg av. Jeg svarte da også utfyllende nok til at det var tydelig hva jeg svarte på.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hva du definerer som "usunt". I dette tilfellet tolket jeg det dit hen at TS lurte på om det var noe hun ville legge på seg av. Jeg svarte da også utfyllende nok til at det var tydelig hva jeg svarte på.

Kalorier er ikke usunt. Man trenger kalorier for å leve. Og hun vil ikke legge på seg med mindre hu tar til seg flere kalorier enn kroppen bruker i løpet av en dag

Skrevet

Da burde en god del av innleggene her vært bedre formulert.

"Sunt" betyr nemlig ikke nødvendigvis det samme som "slankende". Det er ikke alle som sliter med vekten.

• Liker 1
Skrevet

Legger til at jeg prøver å gå opp i vekt :) spiser det som mellom måltid eller som kos på kvelden.

Skrevet

Legger til at jeg prøver å gå opp i vekt :) spiser det som mellom måltid eller som kos på kvelden, ts

Skrevet

Legger til at jeg prøver å gå opp i vekt :) spiser det som mellom måltid eller som kos på kvelden.

Da er det helt innafor å spise :) Sjokolade er jo ikke sunt, men nøtter er fint, og det er lov å kose seg :)

Skrevet

Veilig o.t., men noen andre som har store problemer med å lukke disse nøtteboksene? Savner begere jeg :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...