AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 uff må bare blåse ut litt! har dårlig økonomi men har klart å "hanke" inn julegaver, billig og minimalt. Men har innleveringsoppgave i markedsførings ledelse til mandag, har stresset så sykt for å bli ferdig men har én del av innlevering igjen og den sliter jeg med. Har vært syk i 7-8 mnd(kronisk) og har noen ubetalte regninger som jeg ikke kan betale (min feil, jeg vet) får ikke sykemelding før jeg har betalt så må jobbe 80% inntil jeg slutter, heldigvis siste dag 24 desember. På jobb (barnehage) så sluttet ped.lederen og to nye assistenter begynte. den ene assistenten tok over for ped.leder midlertidig, hun har jobbet i barnehage før. Tingen er at jeg har vært sykemeldt å kom tilbake mandag som var og INGEN juleforberedelser er gjort eller planlagt. "ped.leder" er sykemeldt denne uken og jeg har måtte ta på meg alt av ansvar for å lage julegaver med barna, lage pepperkaker til en med allergi som de hadde glemt, ingen foreldre julekaffe er planlagt og ingen baking utenom pepperkaker har blitt gjort-pepperkakene som skulle lages var til kalenderen ble laget fredag før den 1 desember.... fordi jeg sa vi måtte bli ferdig til 1.desember når vi skulle trekke kalender . den andre assistenten har aldri jobbet i barnehage så skjønner at hun ikke vet helt hva hun skal gjøre, men at de ikke har begynt på NOE før jeg kom er utrolig frustrerende. det er tross alt 18 barn som skal lage min. 2 presanger hver og ingen andre juleaktiviteter har blitt gjort. føler meg så overbelastet og GLEDER meg til fri i jula! Anonymous poster hash: ceb83...325
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 ikke nok med det så skal jeg ta koloskopi 22 desember og gruer meg såååå Anonymous poster hash: ceb83...325
Engel Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Hvorfor MÅ ungene lage 2 julegaver hver? Det er da vel ingen krav om at de må lage gaver i det heletatt? Og i tilfelle så kan jo gavene være julepynt de har lagd, det er det ofte hos oss. Litt store vattkuler med maling og glitter trenger bare en tråd til oppheng for å bli nydelig julepynt. Enkelt for både dere og ungene. Og hos oss baker de vanligvis kun lussekatter og pepperkaker, det er ikke alltid de baker pepperkaker en gang. Og julekaffe for foreldrene er hyggelig, men kan droppes. Evt kan dere samarbeide med FAU om arrangementet? (Eller er barnehagen så liten at det ikke er FAU?). Foreldre tåler fint å spise kjøpepepperkaker til 10 kr boksen sammen med en kopp kaffe om dere MÅ ha et arrangement. Nei, senk skuldrene og kos dere med ungene. Tenn noen lys og syng noen julesanger. Det er dere som forventer masse greier, ikke ungene.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 BI-oppgaven? Hvilken del av oppgaven har du igjen? Del to går veldig fort da det bare er å forklare og analysere hva du har gjort i del 1 med bruk av pensum! Snart ferdig nåAnonymous poster hash: 46ffb...c02
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Hvorfor MÅ ungene lage 2 julegaver hver? Det er da vel ingen krav om at de må lage gaver i det heletatt? Og i tilfelle så kan jo gavene være julepynt de har lagd, det er det ofte hos oss. Litt store vattkuler med maling og glitter trenger bare en tråd til oppheng for å bli nydelig julepynt. Enkelt for både dere og ungene. Og hos oss baker de vanligvis kun lussekatter og pepperkaker, det er ikke alltid de baker pepperkaker en gang. Og julekaffe for foreldrene er hyggelig, men kan droppes. Evt kan dere samarbeide med FAU om arrangementet? (Eller er barnehagen så liten at det ikke er FAU?). Foreldre tåler fint å spise kjøpepepperkaker til 10 kr boksen sammen med en kopp kaffe om dere MÅ ha et arrangement. Nei, senk skuldrene og kos dere med ungene. Tenn noen lys og syng noen julesanger. Det er dere som forventer masse greier, ikke ungene. det med julepynten er et "krav" det forventes av barnehagen. er ikke kjøpt inn noe til julgaver(altså f.eks vattkuler) , men har klart å skrape sammen noen fine julegaver. julekaffe droppet vi(vi har fau) . blir bare så oppgitt at de ikke hadde begynt på noenting når det er to uker til juleferien og har ikke hatt noe god julesamling, da "de nye" ikke har klart å holde på rutiner slik at barna følger med. slik som en mor sa "etter du ble sykemeldt og ped.leder XXX har avdelingen vært kaos" men selvfølgelig er de jo vanskelig for dem, det skjønner jeg. men nå er vi snart i mål siden jeg er vandt til å ha det hektisk å være effektiv men ja, nå senker jeg skuldrene litt. hjelper ikke å stresse. takk for tilbakemelding Anonymous poster hash: ceb83...325
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 BI-oppgaven? Hvilken del av oppgaven har du igjen? Del to går veldig fort da det bare er å forklare og analysere hva du har gjort i del 1 med bruk av pensum! Snart ferdig nå Anonymous poster hash: 46ffb...c02 ja er BI! er økonomi delen jeg har slitt litt med og jeg er dårlig på å skrive så litt vanskelig for meg å finne frem alt pensum med 80% jobb osv. travelt. godt skal det bli på mandag når det er levert Anonymous poster hash: ceb83...325
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 ja er BI! er økonomi delen jeg har slitt litt med og jeg er dårlig på å skrive så litt vanskelig for meg å finne frem alt pensum med 80% jobb osv. travelt. godt skal det bli på mandag når det er levert Anonymous poster hash: ceb83...325 Innrømmer at økonomidelen min er litt tynn, men hey håper resten er bra;) Vi er snart ferdige nå!! Finans down og om to dager kan vi krysse av markedsføringen og! Anonymous poster hash: 46ffb...c02
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Jeg ser ikke logikken i at du ikke får sykemelding før du får jobbe så og så mye? Er man syk og MÅ ha sykemelding, så må man jo få det. Anonymous poster hash: 74e56...9e2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Jeg ser ikke logikken i at du ikke får sykemelding før du får jobbe så og så mye? Er man syk og MÅ ha sykemelding, så må man jo få det. Anonymous poster hash: 74e56...9e2 har 2 ubetalte regninger som jeg ikke får betalt før i januar, har akkurat nok til mat. legen sa jeg ikke får hjelp før jeg har betalt Anonymous poster hash: ceb83...325
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Kan ikke du som er litt vant, forklare de nye hvordan ting pleier å være og gi de litt oppgaver? Er ikke så greit å være ny og ikke få god opplæring/info om hva som skal skje og gjøres... Anonymous poster hash: b2910...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå