Gå til innhold

kokosboller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen min elsker kokosboller, så jeg tenkte å lage det til jul☺ men det er jo et hav av forskjellige oppskrifter der ute!

Ida fra ida's fristelser bruker glukose.

Wenche fra god morgen norge bruker gelantin.

Manuela fra passion4baking smelter sukker og eggehvitte over vannbad før det vispes.

Hvilke av disse fremgangsmåtene fungerer best?

Har aldri prøvd meg på kokosboller før...

Videoannonse
Annonse
Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Er det kjeks også i de hjemmelagede kokosbollene mon tro?

Regner med at TS ikke snakker om kokosmakroner.

Endret av Strandet
Skrevet

Jeg har prøvd meg gelatinplater, og det er i alle fall bombesikkert så lenge det piskes lenge nok :) Jeg fikk det til på første forsøk, og er ikke akkurat noe geni på kjøkkenet!

Skrevet

Jeg er elendig på baking, og prøvde meg på noe sånt en gang. De ble veldig gode, men det var klumper av gelatin i dem, og det var ikke så appetittlig.. Ville i så fall brukt gelatinpulver. :)

Skrevet

Er det kjeks også i de hjemmelagede kokosbollene mon tro?

Regner med at TS ikke snakker om kokosmakroner.

Ja, tror jeg skal lage en kjeks under. Tenkte kanskje å bruke den som manuela har laget til sine kokosboller.

(Veit ikke hva annet det kalles enn kokosboller/negerboller)

Skrevet

Vi likte best oppskriftene med eggehviter, jeg brukte denne oppskriften:

http://husmorkjerringa.com/kokosboller/

men jeg hadde i et par spiseskjeer med vaniljesukker også. Aller best tror jeg det hadde vært å ha i frøene fra ei vaniljestang i sukkerlaken for å få bedre vaniljesmak.

Skrevet

Jeg tenker å prøve denne oppskriften før jul. Foretrekker å ikke bruke gelatin.

Skrevet

Jeg pisker bare sukker og eggehvitte stivt og har oppi smeltet gelatinplater.. De ble bedre og luftigere enn de jeg lagde med koktvann og sukker, de ble så klissete og seige.. Brukte ikke kjeks, men vurderer det neste gang.. Har og sett de som lager kokkosboller oppå en after eight, nå liker ikke jeg mint, men sikkert kjekt for de som gjør det...

Skrevet

Idas sine vil nok bli mye bedre enn Wenche sine. Italiensk marengs (som det er i Idas) er mye bedre enn vanlig marengs, den er mer fløyelsmyk i konsistens. Metoden fra passion4baking kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Idas sine vil nok bli mye bedre enn Wenche sine. Italiensk marengs (som det er i Idas) er mye bedre enn vanlig marengs, den er mer fløyelsmyk i konsistens. Metoden fra passion4baking kjenner jeg ikke til.

Bruke Ida glukose i sin? Og hva brukes egentlig glukose til? Mat?

Anonymous poster hash: 81e1f...7da

Skrevet (endret)

Naaaam kokosboller

Endret av sweety pie
Skrevet

Jeg skal lage det imårra. Har ikke fått kjøpt glukose, så får prøve å lage de andre oppskriftene. Halverer de, og så får vi se hvem som smaker best!

Har kjøpt start-kjeks til bunn, tenkte å bruke ei rund pepperkakeform for å trykke de ut☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...