Gå til innhold

Kjole med åpen rygg. Kan jeg gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har fått arve en nydelig vintagekjole med litt dyp skjæring i ryggen. Men problemet mitt er at jeg har et ganske stort- og ikke særlig pent arr som jeg ikke er veldig komfortabel med å vise frem- og spesielt ikke i finere anledninger da dette er en typisk selskapskjole. Men jeg har så lyst å bruke kjolen og den sitter pent på meg. Så jeg lurte på om det kunne vært mulig å sy en mesh-patch over åpningen, i en lys eller beigefarge så man likevel får den illusjonen av skjæringen i ryggen. Tror dere det hadde gått an?

Jeg tenker noe som dette

http://69-195-94-193.bluehost.com/Public/Uploads/Products/20120405/Chiffon%20V%20Neck%20Natural%20Embellished%20Mesh%20Back%20Beaded%20Elegant%20White%20Prom%20Dresses%202012_1.jpg

Min kjole er ikke så lavt skåret men jeg likte veldig godt denne type stil. Jeg kan overhodet ikke sy selv men tror dere jeg kunne fått en syerske til å ordne dette for meg?

Tusen takk for svar:)

Anonymous poster hash: a2b79...1e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det syns jeg du kan om det blir gjort på en pen måte.

Men jeg må vel egentlig legge til at jeg syns ikke et arr er noe å skjule. Ryggen din er sikkert fin som den er. :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det kan bli bra, men snakk med noen som har lang erfaring innen søm, for noen stoff kan være vanskelige å sy i.

Jeg er enig i at arr ikke trenger å skjules, men samtidig kan jeg forstå at du ikke føler deg komfortabel med å vise det frem.

Anonymous poster hash: 5cdea...c89
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere :) Da skal jeg google litt rundt. Jeg tenker også at arr ikke trenger å skjules men akkurat dette er så langt og så synlig(kirurgisk) og selv om det har bleket så er det fortsatt ganske rødt. Og hvis jeg finnet et stoff med pynt som hun modellen har på kjolen sin så skjules det mye lettere.

TS

Anonymous poster hash: a2b79...1e6
Skrevet

Du vil vel ha ærlege meiningar her, så eg prøver meg: eg synest veldig sjelden "tekstilhud" er særleg vellukka, og trur nok kjolen mistar litt av stilen om du sett inn noko slikt. Eg er samd med alle om at arr ikkje treng å skjulast, men ville vel heller gjort ein massiv innsats for å sminke det vekk i staden. Du får det ikkje vekk, men det vil truleg bli synleg under meshinnsatsen også, vel og merke dersom meshinnsatsen er tynn nok til å illudere hud. Og er han ikkje tynn nok til å illudere hud, så, vel, då er litt av poenget vekke, eller kva?

Skrevet

Drit i arret! Bruk kjolen som den er, sier nå jeg. :)

Anonymous poster hash: 8e22c...d34
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge det gjøres som på bildet, og du ikke ender opp med en variant av et isdanskostyme med solbrun-strømpebukseeffekt på ryggen, tror jeg det kan bli veldig fint.

• Liker 2
Skrevet

Det går nok fint an.

MEN, det finnes også arrsminke. Du kan også bruke den type sminke som er ment for å dekke over tatoveringer. Har brukt det selv. :) (Har dessverre ikke link til den jeg har)

Skrevet

Ville gjort som Tigress og masekopp foreslår, prøv å sminke arret vekk i stedet. Vichy Dermablend er jo laget for å dekke arr, det selges på vitus apotek.

Anonymous poster hash: 42b19...f70
Skrevet

Synes sjeldent det er pent med hudfarget gjennomsiktig stoff.. Arret ditt er nok mye finere!

Skrevet

Hvilken farge har kjolen? Hva med å sette inn et sort stoffstykke dersom kjolen er sort? Enten litt gjennomsiktig mesh-stoff, eller i samme tykkelse som resten av kjolen? :)

Skrevet

Hvilken farge har kjolen? Hva med å sette inn et sort stoffstykke dersom kjolen er sort? Enten litt gjennomsiktig mesh-stoff, eller i samme tykkelse som resten av kjolen? :)

Kjolen er bordeaux farget. Jeg er ikke så veldig glad i sånt sort gjennomsiktig stoff, synes det blir så 80 talls:P Og siden kjolen ikke er sort så blir det kanskje enda mer kræsj. Hmm...Får tenke på det litt mer. Min mor foreslo å kjøpe gjennomsiktig bandasjeteip og bare klistre over arret men det må vel bli ufattelig rynkete ettersom man beveger seg :klo:

Anonymous poster hash: b2365...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...