AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 til å ha i vinduet,, Anonymous poster hash: e66cc...455
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Jeg er veldig glad i grønne planter både i vinduet og ellers. Min erfaring er at planter som blomstrer er mer sensitive mtp for mye/lite direkte sol og for mye/lite direkte varme. I vinduskarmen (selv i mitt hus, som er godt isolert) skifter temperaturen fort fra 15-16 grader opp mot over 40 i solsteiken. Å flytte dem ut før jobb, sette dem tilbake ++ er altfor mye jobb for meg, og dersom en lar plantene stå i sola så visner de av varmen. Står de i et vindu skjermet mot direkte sol så visner de av mangel på lys... Desto mer sensitiv plante desto oftere må en vanne og fjerne døde blad og blomster og så videre. Og planter er penest når de er tilnærmet "perfekte". Mine favoritter er: Sukkulenter - vakre og ikke minst enkle (noen er litt sensitive på lysforhold, så kjøp en som passer). Store planter som bregner, palmer og mange av de tropiske plantene - dette er de jeg har best erfaring med. De står i årevis. Pasjonsfrukt feks er en pen plante og tåler stort sett alt av vinter, sommer og full sol som en stue kan by på. Samme gjelder sitrus, med forbehold om at du takler at de ser litt "pjuskne" ut fra oktober til januar. Orkideer er vakkre, men de vil ha det fuktig og ikke for lyst - liker seg bedre på stuebordet enn i vinduet. Anonymous poster hash: 55dbf...d14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå