AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hei! Jeg går nå vg3, og tenker på å søke meg inn på en folkehøgskole til neste år. Jeg har drevet med teater helt siden jeg var liten, og har veldig lyst til å gå på en musikallinje Problemet er at jeg ikke klarer å velge skole. Jeg står mellom disse skolene og linjene: Seljord- Musikal-Broadway Romerike- Musikk og teater Bomlø- Musikal og teater Ringerike- Musikk og teater Solbakken- Musikkteater Er det noen her som har gått på noen av disse skolene, og kanskje kan komme med litt erfaringer og hjelpe meg med å velge? Lurer også litt på hva nivået ligger på disse skolene. Tenker uansett å søke på alle, men føler det er greit å finne ut hva jeg helst vil på forhånd Er det noen andre skoler dere anbefaler for en som vil drive med musikaler eller vanlig teater? Takk på forhånd :D Anonymous poster hash: 8cca3...060
bambis Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Hei! Jeg går nå vg3, og tenker på å søke meg inn på en folkehøgskole til neste år. Jeg har drevet med teater helt siden jeg var liten, og har veldig lyst til å gå på en musikallinje Problemet er at jeg ikke klarer å velge skole. Jeg står mellom disse skolene og linjene: Seljord- Musikal-Broadway Romerike- Musikk og teater Bomlø- Musikal og teater Ringerike- Musikk og teater Solbakken- Musikkteater Er det noen her som har gått på noen av disse skolene, og kanskje kan komme med litt erfaringer og hjelpe meg med å velge? Lurer også litt på hva nivået ligger på disse skolene. Tenker uansett å søke på alle, men føler det er greit å finne ut hva jeg helst vil på forhånd Er det noen andre skoler dere anbefaler for en som vil drive med musikaler eller vanlig teater? Takk på forhånd :D Anonymous poster hash: 8cca3...060 Jeg har ikke gått på noen av disse skolene, men har gått på musikk og teater-linje på folkehøyskole. Jeg hadde mest lyst til å holde på med musikaler, men på min skole var musikk og teater delt veldig hver for seg, så vi hadde teatertimer noen dager og musikk andre dager. Vi hadde noen konserter der vi sang og noen teaterproduksjoner. Det var først på våren vi hadde en musikalproduksjon. Folkehøyskole var flott, men for min del fikk jeg nok ikke det musikalutbyttet jeg ønsket meg. Du bør i alle fall undersøke hvordan undervisningen er lagt opp og finne ut hva du har mest lyst til før du bestemmer deg Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Har gått musikkteater på Solbakken. Fantastisk miljø, greie lærere, veldig sånn kollektiv følelse, nesten litt for mye. Alle ligger med alle og er det et par kjekkaser i klassen/klassen over kan jeg garantere at han har høvlet over alle jentene innen året er omme. Men, kult sted! Veldig avslappet miljø og uformell tone mellom elev/lærer/administrasjon. Ingenting å gjøre der da så greit å ha egen bil så dere kan dra på Harrytur og sånne ting Anonymous poster hash: dc602...7d6
Rosa Sitron Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Jeg kjenner læreren på Ringerike og vil virkelig råde deg til å søke dit =)
wierdo Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har ikke gått på noen av disse skolene, men har gått på musikk og teater-linje på folkehøyskole. Jeg hadde mest lyst til å holde på med musikaler, men på min skole var musikk og teater delt veldig hver for seg, så vi hadde teatertimer noen dager og musikk andre dager. Vi hadde noen konserter der vi sang og noen teaterproduksjoner. Det var først på våren vi hadde en musikalproduksjon. Folkehøyskole var flott, men for min del fikk jeg nok ikke det musikalutbyttet jeg ønsket meg. Du bør i alle fall undersøke hvordan undervisningen er lagt opp og finne ut hva du har mest lyst til før du bestemmer deg Lykke til! Tusen takk Hvilken skole gikk du på? Jeg har nok lyst på musikal sånn som deg, og ikke delt sånn som du sier det var der
wierdo Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Har gått musikkteater på Solbakken. Fantastisk miljø, greie lærere, veldig sånn kollektiv følelse, nesten litt for mye. Alle ligger med alle og er det et par kjekkaser i klassen/klassen over kan jeg garantere at han har høvlet over alle jentene innen året er omme. Men, kult sted! Veldig avslappet miljø og uformell tone mellom elev/lærer/administrasjon. Ingenting å gjøre der da så greit å ha egen bil så dere kan dra på Harrytur og sånne ting Anonymous poster hash: dc602...7d6 Takk for svar Høres bra ut, haha skjønner det kan være lurt å skaffe seg lappen :D Kan du si noe om nivået på linja du gikk på, hadde alle mye erfaring fra før? Satte dere opp noen forestillinger?
bambis Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Tusen takk Hvilken skole gikk du på? Jeg har nok lyst på musikal sånn som deg, og ikke delt sånn som du sier det var der Men folkehøyskole var et fantastisk år, så håper du finner en skole du blir fornøyd med! Endret 17. november 2015 av bambis
martebilla Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Hei! Jeg går nå vg3, og tenker på å søke meg inn på en folkehøgskole til neste år. Jeg har drevet med teater helt siden jeg var liten, og har veldig lyst til å gå på en musikallinje Problemet er at jeg ikke klarer å velge skole. Jeg står mellom disse skolene og linjene: Seljord- Musikal-Broadway Romerike- Musikk og teater Bomlø- Musikal og teater Ringerike- Musikk og teater Solbakken- Musikkteater Er det noen her som har gått på noen av disse skolene, og kanskje kan komme med litt erfaringer og hjelpe meg med å velge? Lurer også litt på hva nivået ligger på disse skolene. Tenker uansett å søke på alle, men føler det er greit å finne ut hva jeg helst vil på forhånd Er det noen andre skoler dere anbefaler for en som vil drive med musikaler eller vanlig teater? Takk på forhånd :D Anonymous poster hash: 8cca3...060 Hei! Jeg gikk Musikk og Teater på Ringerike 13/14, og vil anbefale det på det sterkeste. Du trenger ikke ha noen erfaring fra før, selv gikk jeg formgivning på vgs. Det kan være en fordel å kunne noter. Ellers så er linja med på å gjøre alt foran og bak scenen. Studieturen går til London, hvor man både får musikaler fra West-End og utrolige morsomme workshops. Resten av skolen er også selvfølgelig viktig. Det finnes mange morsomme og viktige valgfag, og personalet er fantastisk. Ringerike er flinke til å skape et godt og trygt miljø for alle som bor der. Slenger med en link til hjemmesiden (http://www.ringerike.fhs.no/Linjer/Musikk-og-Teater/) men siden du vurderer skolen, regner jeg med at du har besøkt den allerede? Året mitt på Ringerike har vært det beste hittil, og jeg angrer ikke et sekund! Håper dette var til hjelp. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Hei! Jeg gikk Musikk og Teater på Ringerike 13/14, og vil anbefale det på det sterkeste. Du trenger ikke ha noen erfaring fra før, selv gikk jeg formgivning på vgs. Det kan være en fordel å kunne noter. Ellers så er linja med på å gjøre alt foran og bak scenen. Studieturen går til London, hvor man både får musikaler fra West-End og utrolige morsomme workshops. Resten av skolen er også selvfølgelig viktig. Det finnes mange morsomme og viktige valgfag, og personalet er fantastisk. Ringerike er flinke til å skape et godt og trygt miljø for alle som bor der. Slenger med en link til hjemmesiden (http://www.ringerike.fhs.no/Linjer/Musikk-og-Teater/) men siden du vurderer skolen, regner jeg med at du har besøkt den allerede? Året mitt på Ringerike har vært det beste hittil, og jeg angrer ikke et sekund! Håper dette var til hjelp. Lykke til! Hei, takk for svar Fint at man ikke trenger masse erfaring! Jeg har drevet med teater i en del år og vi har satt opp noen musikaler, men jeg er ikke så stødig på sang og dans eller noter, så det bør ikke være et must. Synes det virker som en veldig bra skole, så vurderer den sterkt nå :D Anonymous poster hash: 8cca3...060
Mermaid Blues Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har også hørt veldig mye bra om Ringerike, virker som de har godt fokus Selv gikk jeg 'vanlig' skuespillerlinje, og selv om det var knallbra savnet jeg litt mer dans/bevegelse (vi hadde bare tre workshops med dans/tanztheater i løpet av året), selv om man ønsker å jobbe som 'tradisjonell' skuespiller er det uvurderlig! Som regissør har jeg en forkjærlighet for å bruke dansere/skuespillere med bakgrunn i dans rett og slett pga kroppsbevisstheten de har, så det er veldig verdifull trening for en fremtidig karriere, uansett om du vil bli musikalartist eller mer tradisjonell allround skuespiller Håper du får et fantastisk år
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 æg spælla tuba! e rått på folkhögskola dær man kan få spæll å dains om man vil. Æ vil bære dains, sei eg bære!!! STÅ PÅ Anonymous poster hash: 5a754...16e
Gjest Badabing Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Alle disse har vel godt rykte. Den eneste jeg ikke kjenner til er Bømlo, men kjenner folk som har gått på de andre, og alle har vært fornøyde En av kusinene mine gikk på Seljord på musikallinjen, og det var visst knall. Hun hadde litt erfaring fra før, men jeg tror folkehøgskole stort sett er lagt opp så de skal passe for de fleste, selv om noen får en brattere læringskurve. Seljord så i alle fall mye proffere ut enn den dans/drama-linjen jeg gikk på i sin tid! PS: Hvis du faktisk vil lære deg dans, er det ingenting som er bedre enn å gjøre det på folkehøgskole. Ingen karakterer, alle har som regel lyst til å være der, og man bruker mye tid på det. Så det er en fin måte å lære seg noe nytt på, hvis det er som Mermaid Blues sier. Endret 12. desember 2014 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Ts her! Tusen takk for svar alle sammen Nå vet jeg i allefall at det er folkehøgskole med musikk og teater jeg vil gå på. Heller nok litt mot Ringerike nå, men synes det er utrolig vanskelig å velge! Føler alle skolene har noe bra med seg, så det er egentlig litt av et luksusproblem Eneste jeg synes er dumt med Ringerike er at det ikke er så langt unna der jeg bor nå, har egentlig litt lyst til å komme meg litt lenger vekk. Men Samtidig er det nok den skolen jeg har fått best inntrykk av... Aaah, det blir vanskelig å velge haha Anonymous poster hash: 8cca3...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå