Gå til innhold

50%sykemeldt og ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Har satt opp juleferie med en ukes ferie. Men så ble jeg sykemeldt 50 prosent i dag. Kan jeg kreve ferie tilbake ? Altså overføre til neste år ?

Anonymous poster hash: b3094...893

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du. Men ikke bruk ordet krever da er du snill ;-)

• Liker 2
Skrevet

Du kan søke om å få overført noe av ferien men ikke kreve. Spørs hva regler bedriften har. Man kan søke max 14 dager.

Anonymous poster hash: ffbfa...f23
  • Liker 1
Gjest Tingelinling
Skrevet

Jeg mener det finnes en regel som sier at det kun er når man er 100% sykemeldt at man kan kreve å få ferien tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Skal du altså jobbe halve uken da?

Anonymous poster hash: cfd88...eb0

Skrevet

Hvis du ønsker å overføre ferien, så må huske på at du må jobbe 50% i ferien. :) Men forsåvidt, du kan ikke kreve å flytte på ferien.

Skrevet

Er du delvis sykmeldt må du avvikle ferie som planlagt. Husk å påfør at du avvikler ferie i perioden i sykmeldingens del D.

Anonymous poster hash: f1664...623

• Liker 4
Skrevet

Husk at når du avvikler ferie starter du på nytt med de 14(?) dagene arbeidsgiver betaler sykepengene.

Skrevet

Husk at når du avvikler ferie starter du på nytt med de 14(?) dagene arbeidsgiver betaler sykepengene.

Ikke for kun en uke.

Skrevet

Er du delvis sykmeldt må du avvikle ferie som planlagt. Husk å påfør at du avvikler ferie i perioden i sykmeldingens del D. Anonymous poster hash: f1664...623

Dette stemmer. :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke for kun en uke.

Dette stemmer også.

Anonymous poster hash: f1664...623

• Liker 1
Skrevet

Du kan kreve en uke ferie tilbake. Jeg var sykemeldt i ferien min, ble sykemeldt kun en uke av 4 for å få den igjen. Resten av ferien gikk også i å være syk, men for min del var en uke igjen nok. MEN for å kunne få tilbake ferien må en være 100% sykemeldt. Å ha ferie mens man er under 100% gir ingen rett til å få tilbakeført ferien. Jeg var 30% sykemeldt, ferien gikk som planlagt uten problemer. Legen sa det gjaldt kun dem som var fullt sykemeldt.

Anonymous poster hash: f9f9c...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...