AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Nå vet jeg ikke helt hvordan passordbrikke og nettbank snakker sammen, men greia er at jeg reiser til den andre siden av jorden ganske snart (Sør-Amerika) og tenker å betale regninger og diverse mens jeg er der. Dette må da gå uproblematisk? Med det samme - noen som har erfaring med å fra utlandet logge inn på diverse via MinID, altså slik at man mottar innloggingskode på sms? Har i utgangspunktet ikke på mobildata når jeg er der, men denne sms'en sendes vel på vanlig vis? Noen som har prøvd/vet? Anonymous poster hash: 3a27d...a26
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Nå vet jeg ikke helt hvordan passordbrikke og nettbank snakker sammen, men greia er at jeg reiser til den andre siden av jorden ganske snart (Sør-Amerika) og tenker å betale regninger og diverse mens jeg er der. Dette må da gå uproblematisk? Med det samme - noen som har erfaring med å fra utlandet logge inn på diverse via MinID, altså slik at man mottar innloggingskode på sms? Har i utgangspunktet ikke på mobildata når jeg er der, men denne sms'en sendes vel på vanlig vis? Noen som har prøvd/vet? Anonymous poster hash: 3a27d...a26 Den første biten kan jeg ikke svare på, men jeg tror det går. (Men vær ekstra forsiktig med sikkerheten) Du trenger ikke mobildata for å få SMS fra MinID. Du kan også stille inn slik at du får koden på epost, det bør du gjøre før du drar. Anonymous poster hash: f60fa...394
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Da jeg var i Sør Korea funket kodebrikke helt fint Første gangen jeg var der hadde jeg med egen laptop og fikk logget meg på hotellets nettverk til f.eks mindID, nettbank og diverse. Andre gangen brukte jeg bare mobilbank og apperx) (eneste grunnen til at jeg skaffet meg smartphone -.-)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Vet du hvor og hvordan jeg stiller inn dette? Altså sørge for at kode kommer på e-post i stedet for sms? Anonymous poster hash: 3a27d...a26
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Da jeg var i Sør Korea funket kodebrikke helt fint Første gangen jeg var der hadde jeg med egen laptop og fikk logget meg på hotellets nettverk til f.eks mindID, nettbank og diverse. Andre gangen brukte jeg bare mobilbank og apperx) (eneste grunnen til at jeg skaffet meg smartphone -.-) Høres bra ut. Banken min tar gebyr for mobilbank, så jeg har ikke brukt mobilen til nettbank foreløpig... Anonymous poster hash: 3a27d...a26
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Send mail til banken din, så får du svar.Anonymous poster hash: 5653d...55e
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Høres bra ut. Banken min tar gebyr for mobilbank, så jeg har ikke brukt mobilen til nettbank foreløpig... Anonymous poster hash: 3a27d...a26 Men hva med en vanlig kodebrikke? Som du logger deg på med BankID? -Til Banken iallefall. Om det enda er en stund til du reiser, hva med å bestilte pinkoder til å bruke på MinID? Istedet for mobil? Endret 11. desember 2014 av The Tardis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå