momo Skrevet 27. juli 2004 #1 Skrevet 27. juli 2004 Skal kjøpe meg digitalt kamera nå og lurer på om noen har noen og anbefalle og om det er noen merker som er bedre enn andre. Også lurer jeg på hva som er forskjell på digital zoom og optisk zoom? Og om Leica optisk zoom er mye bedre enn vanlig? Har sett på kameraene Fuji fine pix A340 og Panasonic DMC-LC70. Og lurer på om noen av dere har erfaring med en av de og kan si deres mening. :-) :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2004 #2 Skrevet 27. juli 2004 Har ikke peiling på de kameraene du nevner, men: Styr unna digital zoom. Det er egentlig ikke noen zoom, men bare forstørrer et utsnitt av det bildet kameraet tar. Det kan du gjøre like godt i et bildebehandlingsprogram. Konsentrer deg altså om et kamera med god optisk zoom - det er det som gir deg mulighetene.
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2004 #3 Skrevet 27. juli 2004 Ellers er jo Leica kameraenes Rolls Royce, så en Leica optisk zoom er sikkert kjempebra, uten at jeg har prøvd Leica-digitalkamera selv
Crazee Skrevet 27. juli 2004 #4 Skrevet 27. juli 2004 Eit par nettsider med grundige testar/omtalar av digitalkamera (på engelsk): http://www.dcresource.com/ http://www.dpreview.com/
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 27. juli 2004 #5 Skrevet 27. juli 2004 Optisk zoom er det du vil ha. Eller så var det vel en ganske lang tråd om digitalkameraer for ikke så lenge siden. Gå litt tilbake i tid, så finner du den nok. :-)
Dru Skrevet 27. juli 2004 #6 Skrevet 27. juli 2004 Digital zoom er enkelt sagt for de som ikke har pc. Jeg bestilte selv et Canon Powershot A80 til rett over 3000 kroner. Det har kommet godt ut i alle tester/anmeldelser jeg har lest. Og jeg har lest mange Det skal visst passe for både amatører og litt mer avanserte fotografer. Håper iallfall jeg blir fornøyd. For mitt kommer om noen dager.
Gjest MrsL Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 Digital zoom er enkelt sagt for de som ikke har pc. Jeg bestilte selv et Canon Powershot A80 til rett over 3000 kroner. Det har kommet godt ut i alle tester/anmeldelser jeg har lest. Og jeg har lest mange Det skal visst passe for både amatører og litt mer avanserte fotografer. Håper iallfall jeg blir fornøyd. For mitt kommer om noen dager. Dette fikk vi i bryllupsgave og vi er storfornøyde med det.
momo Skrevet 28. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2004 Tusen takk for svar. Har nå bestilt panasonic DMC-LC70, og håper jeg blir kjempefornøyd. :-) :-)
Missycat Skrevet 7. august 2004 #9 Skrevet 7. august 2004 momo! jeg har selv tenkt å kjøpe dette kameraet - kan du gi oss tilbakemelding om hvordan du liker det? er det noen manuelle innstillingsmuligheter på det? hva betalte du`?
Bokalven Skrevet 7. august 2004 #10 Skrevet 7. august 2004 Jeg har hatt mitt en stund, så det er ikke lenger det nyeste og flotteste på markedet, men det er et Canon Digital Ixus v3, 3.2 megapix. Det er jeg kjempefornøyd med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå