Gå til innhold

Juletrefest og antall personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har peiling her på hvor mange personer hver enkelt elev kan ha med seg på skoleavslutning/juletrefest?

Barnet til samboer skal ha dette i de nærmeste dager, og jeg er invitert. Men det er også besteforeldrene til barnet.. og jeg regner med at barnemor, stefar og søsken der skal være med, kanskje også besteforeldre på den siden.

Misforstå meg rett, jeg setter pris på å bli invitert. Men tenker at om alle barna på skolen skulle hatt med seg de fleste, så blir det rimelig fult? Tror ikke festen skal være på det største lokale heller, så synes nesten det er rart de ikke har noen bestemmelser for dette?

Så om noen har peiling, hadde det vært fint om dere kunne delt deres kunnskap! :enig:

Det beste hadde jo vært å spurt skolen, men om noen kan ha noen innspill hadde det vært supert.

Anonymous poster hash: c9924...b6d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er svært individuelle "regler" på dette fra sted til sted, selv om jeg egentlig trodde man kunne ta med alle man ville på slike arrangement. Bare sjekk på forhånd om det er en påmeldingsfrist eller ei. Akkurat det er nok mer varierende.

Sto det ingen informasjon om dette på skrivet som jeg vil tro er hengt opp om det?

Anonymous poster hash: 41056...036
Skrevet

Da jeg var i den alderen at vi hadde juletrefester og andre slike arrangementer, fikk vi med en lapp hjem. På den lappen var det en svarslipp der en av foreldrene skulle skrive hvor mange som skulle komme, så lærerene og foreldrekontaktene fikk vite hvor mange de skulle forvente.

Det var aldri noen begrensning på hvor mange som kunne komme frå hvert barn, men det varierte veldig hvor mange som kunne være med. Noen barn var som ditt, med besteforeldre og steforeldre som ble med, men andre hadde foreldre som måtte jobbe eller passe søsken og besteforeldre i en annen by, slik at bare en kunne bli med barnet. Derfor blir det ikke så voldsomme mengder totalt.

Anonymous poster hash: b03ed...18b
Skrevet

Dette er veldig individuelt og går på plass. Her på vår skole er det dessverre ofte ingen regler på hvor mange man kan ha med, noe som fører til at det alltid er forferdelig trangt. Noen har med seg hele slekta... Selv har vi sagt nei til besteforeldre dersom vi går hele familien selv for at det ikke skal bli for mange. Jeg ville forhørt meg litt om hvor god plass det er der dere skal være, hvis du kjenner noen som har vært med på det før der dere skal være. (Samboer har kanskje det?)

Vet om skoler her i nærheten hvor ikke engang søsken får være med på juleavslutningene pga plassproblemer, men da er det jo oppgitt i invitasjonen. Hvordan det da er med nye partnere til skilte foreldre aner jeg ikke... Men uansett så er det jo veldig hyggelig å bli invitert med da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...