AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hei I november kjøpte jeg 2 stk bordlampefot i en nettbutikk. Jeg strevde litt med å finne passende skjerm til dem, så det tok litt tid å finne riktig skjerm. Her om dagen fant jeg skjermene og satte på lampefotene, da jeg oppdaget at på den ene så satt lampeskjermen skakkt, uansett hva jeg gjorde var den skakk. Da så jeg at sokkelen der hvor lyspæra går i var litt løs og jeg klarte ikke å skru den fast. Sendte Mail til nettbutikken og fikk beskjed om at så lenge jeg betaler for porto (begge gangene) så skal de fikse den ene lampefoten og sende den til meg. Første gangen jeg kjøpte noe på nettet så jeg aner ikke om dette er riktig? Og hvis det skulle skje noe med lampefoten etter jeg sender den, så skal jeg dekke alle kostnadene. Har mest lyst å drite i hele greia og forsøke å finne tilsvarende sokkel til den. Hva mener dere?Anonymous poster hash: 523a5...7bf
Gjest Evans Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Du skal ikke ha noen utgifter i forbindelse med rettingen av lampene. Se forbrukerkjøpsloven § 30. Du kan altså kreve å få tilbakebetalt de utgiftene du måtte ha ved å sende lampeskjermene tilbake. Jeg skulle sende polarklokka mi til reparasjon en gang. Da krevde de at jeg sendte den i postoppkrav. Jeg skrev da et brev som jeg la inni pakken. I brevet viste jeg til forbrukerkjøpsloven § 30, la ved kvitteringen på hvor mye det kosta/skrev hvor mye jeg måtte betale i frakt (det er noen år siden) og ba de overføre pegene til oppgitt kontonummer. Du kan også ta kontakt med de og si at du kan legge ut, forutsatt at du får tilbake pengene eller be de ordne med frakten (litt usikker på hvordan de gjør de i praksis).
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Dette fikk jeg til svar når jeg sendte inn Mail : Heisann, disse ble sjekket før de ble sendt fra vårt lager i Bergen og da har den nok fått seg ett kakk i posten. Da spørs det om det ikke er for sent, du får prøve å gå på posten med all emballasje den var pakket i å fylle ut skademeldingsskjema og levere lampen inn, så skal vi sende deg en ny. Visst dette er for sent kan du få bytte lampen om du betaler frakt. :-) vi kan sende deg en ny og bytte lampehode på den du har og det koster oss ca 200kr.:-) Jeg kastet jo emballasjen for lenge siden, så det er uaktuelt å gå tilbake til posten uten den. Og ettersom jeg forsto det, så skal jeg betale frakt begge gangene?Anonymous poster hash: 523a5...7bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå