AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Som nevnt i overskriften lurer jeg på hva slags type klær som passer best til min pæreformede kropp? Jeg er forsåvidt normalvektig, men har alt av fett og muskler samlet i underkroppen. Er heller ikke helt fast i fisken lenger. Egentlig synes jeg det ser greit ut med jeans med bootcut utenpå ankelstøvletter med litt hæl, men oppdaget plutselig at jeg er den eneste som bruker det Alle andre har ettersittende bukser eller tights, men vil ikke det se skikkelig rart ut på meg? Anonymous poster hash: 4e181...90b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Bootcut-jeans er et genialt plagg! Det er IKKE ut å bruke det. Jeg er liten og spinkel, men har korte bein, og synes bootcut kombinert med litt hæler gjør underverker på lengden Jeg ville brukt de buksene som ser best ut på nettopp deg; istedet for å slavisk følge svingninger i jeansmoten. Med hånden på hjertet: hvor mange ser egentlig bra ut i high waist skinny jeans....?? Veldig få. Fremhev midjen din! Anonymous poster hash: 4a369...963 2
Gjest Nanne70 Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Jeg synes godt du kan prøve skinny jeans og se om du trives i det. Man trenger ikke alltid å tenke på "reglene" for hvordan man "skal" kle seg i forhold til sin kroppsform - noen regler er til for å brytes, og når det gjelder klær er det jo gøy å variere. Andre buksefasonger du kan prøve er chinos og smale boyfriendjeans, hvis du liker stilen. Et alternativ er også jeans som er rette i bena, det er etter min mening en fasong som kler de fleste En flott blogg å hente inspirasjon fra for oss jenter/kvinner med pærefasong og/eller runde former, er Girl With Curves. Nå har hun vel strengt tatt litt for store pupper til å egentlig være en pære, men mange av den typen plagg hun bruker, vil passe godt på en pæreformet kropp
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Tusen takk for interessante tanker, begge to! Tittet litt på Girl with Curves-bloggen og ble litt overrasket. Hun gjør jo flere av de tingene jeg trodde var skikkelig feil når man har litt hofter, som for eksempel trange bukser og lyse jeans i høye støvletter. Allikevel var det bare på enkelte bilder at man ser tydelig at hoftene hennes er ganske brede i forhold til resten av kroppen. Men kanksje er det bare vinkelen bildene er tatt i som gjør det, jeg tittet ikke så nøye. Uansett, da er det kanskje OK å ta frem støvlettene fra innerst i skapet, da? Jeg er veldig glad i støvletter, men trodde ikke det funket for andre enn de med syltynne og rette modellkropper. Anonymous poster hash: 4e181...90b
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Tja, men i dei fleste høva der dama med kurvar bryt dei mest openberre "reglane" for kva som passar, ser ho også ut som ei låvedør... Ho er flink til å kle seg, mange fine klede, men overknee-støvlettane over jeans, eller den grufulle "skinn"-tightsen var verkeleg ikkje bra... Misoppfatt meg rett, folk må då gå med kva dei vil, men det treng ikkje å sjå bra ut likevel... Og så er det heller ikkje alle dagar det er så viktig å sjå best ut, men kan hende heller ha på seg noko artig. Det kan vere greitt å setje seg inn i "reglane", så veit ein i alle fall om effekten, og så kan ein jo alltid bøye dei litt også. Eg veit til dømes veldig godt at med svære lår og korte bein er det mest flatterande å ha same farge på sko, strømper og skjørt/brok. Men eg har pene bein også, så somme gonger får dei berre sjå litt korte ut, for eg har lyst til å bruke strømper i kontrastfarge. Men då brukar eg å halde resten av antrekket innanfor reglane, liksom. Bruk heilspigelen, du kan faktisk sjå sjølv om det ser bra ut, altså.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Bruk heilspigelen, du kan faktisk sjå sjølv om det ser bra ut, altså. Ha ha, nå overvurderer du meg Jeg ser absolutt ikke sånt, jeg Men nå har jeg ikke pene ben heller, så kanskje er det derfor alt ser like teit ut Vil støvletter uansett se rart ut, synes du, eller hjelper det om man har en mørk bukse til? Kan jo legge til at jeg er adskillig slankere enn jenta fra bloggen (men heller ikke tynn, rundt 168/56), og har heller ikke fullt så stor forskjell å hoftebredde sammenlignet med bredden på resten av kroppen. Anonymous poster hash: 4e181...90b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Alt Anonymous poster hash: 41e24...371
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Ha ha, nå overvurderer du meg Jeg ser absolutt ikke sånt, jeg Men nå har jeg ikke pene ben heller, så kanskje er det derfor alt ser like teit ut Vil støvletter uansett se rart ut, synes du, eller hjelper det om man har en mørk bukse til? Kan jo legge til at jeg er adskillig slankere enn jenta fra bloggen (men heller ikke tynn, rundt 168/56), og har heller ikke fullt så stor forskjell å hoftebredde sammenlignet med bredden på resten av kroppen. Anonymous poster hash: 4e181...90b Har du midje? (Eg har ikkje det!) Generelt vil eg seie at det ikkje er noko i vegen for å bruke støvlettar? Har du kompleks av noko slag ville eg tilrådd støvlettar utan noko dill høgt på skaftet, men støvlettar og pærefasong bør ikkje utelukke kvarandre. Med fare for å irritere alle: hald deg unna lårhøge støvlettar, om du ikkje har veldig slanke bein, dei får ofte fasongen på beina til å berre bli vekke. Er du engsteleg for kroneisfasongen ville eg brukt eit skjørt med litt vidde på til støvlettane, ikkje tronge jeans. Orsak at eg er så vag, men eg veit jo ikkje kva du ev. har kompleks for eller korleis du ser ut! Forresten: du skreiv at du synest bootcut-jeans med ankelstøvlettar såg bra ut, då har du heilt visst rett i det, det er ikkje slik at du ikkje ser slikt. Du gjer det, skjønar du!
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Har du midje? (Eg har ikkje det!) Generelt vil eg seie at det ikkje er noko i vegen for å bruke støvlettar? Har du kompleks av noko slag ville eg tilrådd støvlettar utan noko dill høgt på skaftet, men støvlettar og pærefasong bør ikkje utelukke kvarandre. Med fare for å irritere alle: hald deg unna lårhøge støvlettar, om du ikkje har veldig slanke bein, dei får ofte fasongen på beina til å berre bli vekke. Er du engsteleg for kroneisfasongen ville eg brukt eit skjørt med litt vidde på til støvlettane, ikkje tronge jeans. Orsak at eg er så vag, men eg veit jo ikkje kva du ev. har kompleks for eller korleis du ser ut! Forresten: du skreiv at du synest bootcut-jeans med ankelstøvlettar såg bra ut, då har du heilt visst rett i det, det er ikkje slik at du ikkje ser slikt. Du gjer det, skjønar du! Jooo, jeg har vel midje, men den er litt snål? Altså, kvinner flest har vel det bredeste punktet omtrent i høyde med hofteleddet, og så smaler man gradvis innover derfra? Mens jeg har veldig brede og høye hoftekammer, slik at jeg er omtrent like bred fra hofteleddene og opp til toppen av hoftekammen, og så smalner det ganske brått inn derfra. Dermed blir rumpepartiet nokså bredt også, ikke bare hoftene. Så ja, det blir temmelig likt en kroneis hvis man tenker seg at kjeksen er beina opp til hofteleddet, og isen er videre opp til hoftekammen. Er det mulig å få noe slik til å se bra ut, da? Lårhøye støvletter lover jeg å holde meg langt unna, såpass lav som jeg er kombinert med stor skostørrelse ville de sluttet sånn omtrent rett under rumpa Takk for gode svar! Anonymous poster hash: 4e181...90b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 TS igjen: I tillegg er jeg skikkelig flatbrystet, så det er lite som fyller opp oppover kroppen. Anonymous poster hash: 4e181...90b
Nordis Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Hva med å ha på noe som gir volum i overkroppen? Da blir kroppen mer "balansert". Stort skjerf, blazer med litt skulderputer eller noe annet som trekker oppmerksomheten opp til skulderpartiet og brystet, alt etter hva du liker. Forøvrig er jeg enig med den som skriver at du fint kan ha skinny jeans hvis du ønsker det.
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Du, om du er 168cm tek eg ikkje i mot klagar på høgda. Eg er 160cm på ein god dag. Tei stille og nyt at du er høg! Du har altså kort midje. Det er greitt å vite. Eg vil då tru at du slit med å finne bukser som ikkje er for vide i midja, eller? Men, uansett. Sats på skjørt som sit skikkeleg i livet. Skjørt som vider ut vil få fram midja di. Sidan det er eit stykke frå lysken og opp til midja vil du også kunne bruke korte skjørt og likevel ikkje sjå ut som om det er eit belte, liksom. Du kan også gå heilt andre vegen og bruke smale sigarettbukser og framheve hoftene dine, tenk Marilyn Monroe. Marilyn hadde likevel byste, og ekstremt smal midje, så ver budd på at looken neppe blir heilt Monroe. Eg tenkjer at ein slik skaterdress er supert til deg - gjerne med båthals, for då ser skuldrane dine litt breiare ut, og du blir meir balansert. Men igjen, utan at eg har sett deg!
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Til sumaren må du ha vidt, blått skjørt til midt på låret, og ein Breton-topp med albuelange ermer til! Og blå peeptoesandalar med korkkilehæl. (Eg ser ut som ei lita stridsvagn i striper...)
Nordis Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 Du, om du er 168cm tek eg ikkje i mot klagar på høgda. Eg er 160cm på ein god dag. Tei stille og nyt at du er høg! Du har altså kort midje. Det er greitt å vite. Eg vil då tru at du slit med å finne bukser som ikkje er for vide i midja, eller? Men, uansett. Sats på skjørt som sit skikkeleg i livet. Skjørt som vider ut vil få fram midja di. Sidan det er eit stykke frå lysken og opp til midja vil du også kunne bruke korte skjørt og likevel ikkje sjå ut som om det er eit belte, liksom. Du kan også gå heilt andre vegen og bruke smale sigarettbukser og framheve hoftene dine, tenk Marilyn Monroe. Marilyn hadde likevel byste, og ekstremt smal midje, så ver budd på at looken neppe blir heilt Monroe. Eg tenkjer at ein slik skaterdress er supert til deg - gjerne med båthals, for då ser skuldrane dine litt breiare ut, og du blir meir balansert. Men igjen, utan at eg har sett deg! 168 er høy i min verden også, jeg er 163. Og du er slank også, Ts, så jeg tror du kan kle mye. En lang åpen cardigan kan skjule mye av hoftene, og så kan du ha relativt ettersittende klær under, f.eks skinny jeans og en smal topp.
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 168 er høy i min verden også, jeg er 163. Og du er slank også, Ts, så jeg tror du kan kle mye. En lang åpen cardigan kan skjule mye av hoftene, og så kan du ha relativt ettersittende klær under, f.eks skinny jeans og en smal topp. Vil ikkje ei lang strikkejakke kamuflere midja? (Det er faktisk eit spørsmål, altså, ikkje eit framlegg for å få rådet ditt til å sjå feil ut.)
Nordis Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 Vil ikkje ei lang strikkejakke kamuflere midja? (Det er faktisk eit spørsmål, altså, ikkje eit framlegg for å få rådet ditt til å sjå feil ut.) Ikke hvis den er åpen (altså ikke kneppet) og klærne under er ettersittende. Høres ut som Ts er slank, og da kler hun sikkert dette. En fordel å velge en tynn, lang cardigan. Ikke en tykk, den kan lett se litt bumsete ut.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #17 Skrevet 12. desember 2014 TS her. Hyggelig at dere synes jeg er høy, det er det ikke ofte jeg hører Jeg forsøkte å finne bilder av damer som ligner på meg, men fant det ikke. Damene på google er enten veldig veldreide kjendisdamer, eller mer som hun med . Jeg er mer midt i mellom, liksom. Tigress: jeg sliter egentlig ikke med at buksene blir for vide i livet. Jeg bruker bare bukser med normal lengde i livet, og de når ikke så mye lengre enn toppen av hoftekammen, så de blir ikke lange nok til å bli vide. Eventuelt er det magen som fyller opp den ekstra plassen der livet begynner Angående overdeler: Jeg har lest flere steder at det er lurt å balansere det kraftige hoftepartiet med skulderputer, horisontale striper og slik som får overkroppen til å se bredere ut. Men vil ikke det bare får hele kroppen til å virke stor? I hvert fall når man ikke har sånn lekker, sylslank kropp som alle disse bikinidamene på google hadde? Jeg har i stedet pleid å se etter litt lengre overdeler, dvs noe som slutter et stykke ned på hoftene i stedet for i navlehøyde, i en litt smal og innsvinget fasong. Tenkte det ville gi en illusjon av noe som er lengre og smalere enn det egentlig er? Innbiller meg også at cardigans el.l som går litt nedenfor rumpa i kominasjon med en trang topp under kan fungere, da vil toppen vise midjen samtidig som hoftene er gjemt litt under cardiganen og man slipper at overdelen slutter akkurat der hvor kroppen er bredest? Men jeg er sikkert helt på bærtur...Jeg ser virkelig ikke slik selv, det er helt sant, Tigress Anonymous poster hash: 4e181...90b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #18 Skrevet 12. desember 2014 ... eller mer som hun med "girls with curves"-bloggen, skulle det stå over her. TS. Anonymous poster hash: 4e181...90b
Gjest Tigress Skrevet 12. desember 2014 #19 Skrevet 12. desember 2014 Angående overdeler: Jeg har lest flere steder at det er lurt å balansere det kraftige hoftepartiet med skulderputer, horisontale striper og slik som får overkroppen til å se bredere ut. Men vil ikke det bare får hele kroppen til å virke stor? I hvert fall når man ikke har sånn lekker, sylslank kropp som alle disse bikinidamene på google hadde? Jeg har i stedet pleid å se etter litt lengre overdeler, dvs noe som slutter et stykke ned på hoftene i stedet for i navlehøyde, i en litt smal og innsvinget fasong. Tenkte det ville gi en illusjon av noe som er lengre og smalere enn det egentlig er? Innbiller meg også at cardigans el.l som går litt nedenfor rumpa i kominasjon med en trang topp under kan fungere, da vil toppen vise midjen samtidig som hoftene er gjemt litt under cardiganen og man slipper at overdelen slutter akkurat der hvor kroppen er bredest? Anonymous poster hash: 4e181...90b Viss du brukar striper som dekkjer over midja di, så vil du sjølvsagt sjå ut som eit telt. Men stripene gjer deg berre breiare over der du er "for smal". "For smal" tyder her at du er så smal at resten ser større ut. Eg synest som oftast ikkje ting som skal dekkje noko funkar så bra, men eg er open for at ideen med lausthengande jakke kan funke. Det er noko eg aldri ville funne på, og har ikkje prøvd.Ikke utan belte i alle fall. Du må i alle fall ikkje ha ein overdel som sluttar der du er breiast som du seier, då blir du breiare. Det mest heldige er og blir a-forma skjørt, men du likar kan hende ikkje skjørt og kjolar?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #20 Skrevet 12. desember 2014 Viss du brukar striper som dekkjer over midja di, så vil du sjølvsagt sjå ut som eit telt. Men stripene gjer deg berre breiare over der du er "for smal". "For smal" tyder her at du er så smal at resten ser større ut. Eg synest som oftast ikkje ting som skal dekkje noko funkar så bra, men eg er open for at ideen med lausthengande jakke kan funke. Det er noko eg aldri ville funne på, og har ikkje prøvd.Ikke utan belte i alle fall. Du må i alle fall ikkje ha ein overdel som sluttar der du er breiast som du seier, då blir du breiare. Det mest heldige er og blir a-forma skjørt, men du likar kan hende ikkje skjørt og kjolar? Mener du at overdeler bør slutte høyere opp? I midjen, da eller? Jeg trodde det gjorde ting verre, mener å ha lest et sted at de bør være noe lengre? Da slutter de jo på det bredeste stedet, men samtidig gjør de figuren lengre, på et vis? Æsj, jeg kommer aldri til å se det som er så åpenbart for dere andre Ellers har du rett i at jeg ikke er spesielt glad i skjørt. Men de gangene jeg bruker det synes jeg også at a-form er best, så jeg har tydeligvis fått med meg noe, da Anonymous poster hash: 4e181...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå