Chizue Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Nå som vi hører at flere barn idag får dyr elektronikk,dyre gaver, koste hva det koste vil.Hver helt ærlig. Hva er det dyreste DU har fått i gave som barn/ungdom, eller eventuelt gitt i gave til ditt barn? Jeg fikk speilrefleks den jula jeg var 18.. Men..Moren visste at jeg elsket å ta bilder, når jeg var 8 fikk jeg mitt første kamera fra mine besteforeldre.. (sånn gammel med filmrull...) Arvet ett gammelt polaroid kamera når jeg var 11.. Digital kamera når jeg var 15 og endte opp med speilrefleks. Og jeg spurte aldri om kameraene, men tror min mor merket at jeg kunne stå å "sikle" i eletronikk butikker/nettsider, før jeg la hånda på glassplata "Farvel min kjære, vi ses snart igjen /snufs"
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Det dyreste jeg fikk som barn/ungdom var en buksedress jeg hadde ønsket meg lenge. Den kostet vel 300 kr da, noe som tilsvarer ca 600 kr i dag. Det dyreste barna mine har fått til jul er en playstation2 til 2100 kr. Da spleiset foreldre og besteforeldre så det ble 700 kr pr familie, 350 kr pr barn. Den dyreste gaven vi har gitt barna våre er en iPod touch til 700 kr. Anonymous poster hash: f3a5a...2ef
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 52" flatskjerm tv, er vel det dyreste. Kostet flere tusen. Ellers får jeg alltid mye fint, uansett pris. Anonymous poster hash: a37d4...627
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Det dyreste var kanskje ski, en gang i barndommen/ungdommen? Vi har ikke pleid å gi hverandre dyre gaver i min familie. Mine foreldre gir oss gaver som koster ml 500 og 1000 kr (ofte nærmere 500). Vi søsknene gir hverandre for et par-tre hundre max. Barna får gaver for ca inntil 500 kr fra oss og fra besteforeldrene. Dyre ting vi trenger, kjøper vi jo selv i løpet av året. Anonymous poster hash: 5d195...ffa
Aviendha Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Fikk en bærbar pc året jeg skulle starte på videregående, den kostet vel 3000, ellers ligger vel gavene på rundt 5-600. Synes det er hårreisende store gaver mange barn får :o
Gjest Evans Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Tror den dyreste julegaven jeg har fått er nye ski, veldig fin gave!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Jeg har fått vinterjakke til 8000 kr av mamma og pappa. I år får jeg iPhone 6 av mamma. Anonymous poster hash: 5d14f...3be
Chizue Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2014 De årene jeg fikk de gavene, så fikk jeg jo ikke noe annet fra moren min Bortsett fra sokker, undertøy, pysjamas..Det får jeg faktisk vært eneste år..En eller annen type Pysj med julemotiver Er koselig da Jeg og broren min er sånne type personer som egentlig aldri har krevd noe som helst, hvert eneste år så er det julematen vi gleder oss mest til (helt fra vi var barn, maste og maste helt til julemiddagen ble satt på bordet...matvrak..)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Tror dyreste gaven jeg fikk da jeg var barn/ungdom var langrennski. Var ikke vanlig å få dyre gaver i min familie. Vi bruker nok en del penger på julegaver til våre barn. Blir som oftes en gave fra meg og mannen i lag, og en del smågaver fra hund, nissen, bare papsen, bare meg osv.. Tror dyreste gaven var snowboardutstyr. Men da fikk de ikke smågaver i tillegg. Vi delte opp slik at skoene var for seg, brettet for seg, hjelm, briller, osv... I år skulle vi kjøpe billigere gaver til de, siden de allerede har fått en del dyre ting i sommer. Men så får jo både jeg og mannen så gode ideer. Så det blir nok brukt rundt 1500kr til hver. Er mest nyttige ting som de trenger uannsett. Og en ting sammen som egentlig er til hele familien :-)Anonymous poster hash: 24af4...114
Gjest Margit Spat Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Jeg fikk fullt slalomutstyr en gang. Det var nok den dyreste enkeltgaven. Jeg har også fått langrennsski og mye kostbart sportstøy. Nå synes ikke jeg det gjør noe om barna får dyre ting til jul, jeg. Hvis dette er saker som barna uansett "trenger" eller ville fått fra foreldrene (tenker f.eks på elektronisk utstyr, sportsutstyr osv), så hvorfor ikke la det være en julegave? Alternativet ville jo vært at barnet fikk dette når som helst ellers i året. Det må vel være greit at barn på den måten lærer at man ikke kan få "alt" når som helst.
skyflakes Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Jeg fikk mac med apple care og diverse adaptere og officepakken, det kostet vel bortimot 13 000. Det er den dyreste enkelt-tingen jeg har fått fra foreldrene mine. Endret 11. desember 2014 av skyflakes
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Dyreste tror jeg var min nintendo 64 Er noen år siden med andre ord! Men i fjor fikk jeg arve smykkeskrinet(uten noe i altså ) til bestemor, og jeg trengte virkelig ett. Det kostet jo ikke akkurat noe, men damn så glad jeg er i det:) Anonymous poster hash: fc907...f33 4
Gjest Keikolina Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Aldri fått noe dyrt. Rart jeg lever.
Gjest Anubiel Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Jeg fikk et ridekurs da jeg var 7 år. Det var vel ikke så dyrt da, men siden jeg fortsatte med kurset til jeg ble 19, så ble det vel samlet sett en ganske dyr gave
Fanteria Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Den gaven jeg kommer på som jeg vet kostet mye var da jeg og lillebror fikk en PS2 med spill en jul. Kommer aldri til å glemme den gaven og ikke minst måten den ble gitt
Engel Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Det dyreste jeg kan huske som barn selv var en kasettspiller... Kostet ca 300 kr kanskje. Dette var på 80-tallet da. Det dyreste våre barn har fått er Xbox-360 (felles gave fra og til hele familie), og iPad mini (spleisegave med besteforeldre.)
Kragebein Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Til 18-årsdagen min fikk jeg en sparekonto hvor mine besteforeldre hadde satt inn 1000kr i året siden jeg ble født. Utenom det lå maksprisen på rundt 1000kr.
Pawn Hearts Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 En gitar. Jeg var rundt ti år gammel. Tilsvarende nybegynnergitarer koster i dag under tusenlappen, så det var ikke egentlig spesielt råflott, og jeg har aldri hatt større glede av noen gave jeg har fått.
Lalunaa Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Har fått laptop og snowboard m alt utstyr. Det dyreste ungene har fått er vel kanskje i år med nettbrett og ny telefon til flere tusenlapper. Men jeg, mannen og barnas far kjøper sammen så blir ikke sååååååå dyrt på hver av oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå