Gå til innhold

Hvor lenge er skolebarn oppe om kveldene egentlig? Alder og klokkeslett, takk :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er 6 og 7 år gamle, og legger seg senest 20.00, ofte legger de seg allerede 19.30 på de dagene de trener:)

Skrevet

10 år og de legger seg mellom 8 og halv 9.

Anonymous poster hash: 556f4...d03

Skrevet

Dette er veldig individuelt og henger nok også sammen med hvor tidlig de må opp. Vi er relativt strenge har jeg skjønt. Våre skolegutter på 7 og 9 år (2. og 4. klasse) legger seg henholdsvis kl 20 og 20.30 (de må gå på badet for å stelle seg 15 min før dette, ved oppgitt klokkeslett er de i seng med lyset av.) De står opp kl 06.45.

Skrevet

våre (9 og 11) legger seg 20.30 (vanligvis går de på badet da) og lyset slokkes 21. men de sniker seg alltid til å lese lenger enn det - de vekkes 7.30

Skrevet

8-åringen må gå på badet 19:55. Hun slukker lyset og sovner som regel med en gang hun har lagt seg.
11-åringen går på badet 20:45 og blir liggende og lese til 21.30 (som oftest ligger han våken i enda en time etter at lyset er slukket, men han ligger da i alle fall "til lading"....

Skrevet

12 åringen min legger seg mellom 9 og 11 på hverdager. Jeg legger takhøyde for at hun bruker en ekstra time på badet både morgen og kveld så setter ned foten ved ca. 10

Anonymous poster hash: 8b756...0ef
Skrevet

8 år og 20.00-20.30 :)

Skrevet

Dette er veldig individuelt og henger nok også sammen med hvor tidlig de må opp. Vi er relativt strenge har jeg skjønt. Våre skolegutter på 7 og 9 år (2. og 4. klasse) legger seg henholdsvis kl 20 og 20.30 (de må gå på badet for å stelle seg 15 min før dette, ved oppgitt klokkeslett er de i seng med lyset av.) De står opp kl 06.45.

Dette er jo likt de fleste. Ser ikke at dette er strengt...

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Seksåringen min er i seng til kl 19

Skrevet

Seksåringen min er i seng til kl 19

Samme her å.

Skrevet

Dette er jo likt de fleste. Ser ikke at dette er strengt...

Her er mange av barna på samme alder oppe 1/2-1 time lengre, det er faktisk et fåtall som må legge seg så tidlig. Og dette har jeg fra foreldrene altså. Samt at det i sommerhalvåret er unger ute og leker etter at våre er i seng.

Skrevet

6 åringen legger seg ca 5 på hverdager, litt senere i helgene. Hender det noen gang går helt opp til 11 på rabiate kvelder men da kun i helgene. hverdager er det strikt leggetid klokken fem som er punktum basta.

Gjest Magdalene
Skrevet

Min straks skolejente legger seg mellom 19:30-20:15. Regner med det er rundt der neste år også,

Skrevet

6 åringen legger seg ca 5 på hverdager, litt senere i helgene. Hender det noen gang går helt opp til 11 på rabiate kvelder men da kun i helgene. hverdager er det strikt leggetid klokken fem som er punktum basta.

Leggetid kl.17?!?! Whaaaat???

Anonymous poster hash: 2e5f1...bc8

• Liker 11
Skrevet

13 år - legger seg 20.45, men får lese til 21.15. Hvis ingen styrer

16 år - legger seg 21.30, styrer lesingen selv.

Skrevet

Leggetid kl.17?!?! Whaaaat???

Anonymous poster hash: 2e5f1...bc8

det må jo være tøys

Skrevet

Haha, morsomt....

Anonymous poster hash: e4cbe...00e

Skrevet

Har en på 3 og en på 5. 3 åring dupper inn og ut av søvne konstant... er ikke noen faste rutiner jeg kan klamre fast til der. 5 åringen har begynt å lære seg leggetiden selv så hun sier "mamma, nå er jeg trøtt" også hopper hun i senga av seg selv. Skjer vel kanskje mellom 18-19 det.

Skrevet

6 år og er i seng kl 20. Vi står opp 630 på morgenen. I helgene er hun gjerne oppe til 21 og sover da en times tid lengre på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...